اخبار تکنولوژی

مهم ترین قابلیت های اندروید12

مهم ترین قابلیت اندروید12

امروز سعی داریم شما را با مهم ترین قابلیت اندروید12 آشنا کنیم. اندروید 12 به لطف Material You، ویجت‌های جدید اصلاح‌شده و حفاظت از حریم خصوصی بهبودیافته‌ای را به‌وجود می‌آورد. در ظاهر، آخرین نسخه اندروید ممکن است به نظر برسد که همه چیز در مورد رنگ جدید و تازه است. با این حال، واقعاً اینطور نیست زیرا ویژگی های جدید زیادی در اندروید 12 وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. اگر می خواهید درباره ی مهم ترین قابلیت اندروید12 با ما همراه باشید.

اندروید 12 چه ویژگی هایی دارد؟

موتور طرح زمینه پویا “monet” یکی از ویژگی های برجسته اندروید 12 است و چیزی که Material You را بسیار خاص می کند. موتور رنگ‌ها را از کاغذدیواری اعمال‌شده بیرون می‌کشد و از آن‌ها در سراسر رابط کاربری سیستم برای اهداف مضمون استفاده می‌کند. چیزی که تجربه را حتی بهتر می کند این است که رنگ ها برای برنامه هایی که برای پشتیبانی از موتور قالب بندی به روز شده اند نیز اعمال می شوند.

مهم ترین قابلیت اندروید12

موتور قالب پویا در اندروید 12 این امکان را می دهد که هرگز از رابط کاربری خسته نخواهید شد. یک تغییر ساده کاغذ دیواری کافی است تا به همه چیز یک لایه رنگ تازه ببخشد.

گوگل در سپتامبر 2020، از طریق یک پست وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، اعلام کرد که نسخه اندروید 2021 اندروید 12 نام خواهد داشت. هدف در اینجا رسمی‌تر کردن همه چیز است، بنابراین گوگل به جای استفاده از نام‌های شیرینی که قبلاً استفاده می‌کرد، از یک رویکرد شماره‌دار اولیه استفاده می‌کند. با این حال، ما معتقدیم که اندروید 12 با نام رمز Snow Cone نیز شناخته می شود، نام S به طور خلاصه در نوار وضعیت زمانی که برای اولین بار راه اندازی می شود ظاهر می شود.

آیا چیز جدیدی در اندروید 12 وجود دارد؟

پاسخ کوتاه این است: بله، بسیار. مجموعه‌ای از تغییرات از جمله بازنگری چشمگیر رابط کاربری، به‌علاوه قابلیت‌های سفارشی‌سازی و حفظ حریم خصوصی تازه وجود دارد. در اینجا برخی از تغییرات موجود است. مهم ترین قابلیت اندروید12 را در ادامه خواهیم گفت.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 3

اولین چیزی که احتمالاً در اولین باری که گوشی اندروید 12 را روشن می کنید متوجه خواهید شد ساعت قفل جدید صفحه نمایش است. وقتی تلفن شما از اعلان‌ها پاک باشد، یک ساعت دیجیتال بزرگ دقیقاً در مرکز صفحه‌نمایش جای می‌گیرد.

هنگامی که برای باز کردن قفل گوشی را تند بکشید، متوجه طراحی جدیدی برای صفحه کلید کد پین خواهید شد. “دکمه ها” گرد، بزرگ و مینیمال با سایه های پاستلی هستند. این سایه ها توسط Material You اداره می شوند.

اعلان‌ها نیز دستخوش تغییرات اساسی در طراحی شده‌اند. سبک پنجره‌های اعلان تغییر کرده است، و به‌طور خودکار در هر برنامه گروه‌بندی می‌شوند، یا اگر مکالمه نیستند، از هم جدا می‌شوند. مهم ترین قابلیت اندروید12 نیز شامل این موارد می شود.

همچنین، یک کنترل آسان جدید برای تعویق وجود دارد که به جای اینکه مجبور باشید روی اعلان را بکشید، به سادگی روی آن ضربه بزنید. سپس می توانید اعلان های خاص را برای مدت زمان مشخصی به تعویق بیندازید.

تنظیمات سریع

وقتی تنظیمات سریع و اعلان‌ها را از بالای صفحه پایین می‌آورید، دیگر آن کلیدهای گرد کوچک را نخواهید دید. در عوض، آن‌ها با کنترل‌های مستطیلی بسیار بزرگ‌تر جایگزین شده‌اند، شبیه به آنچه در منوی پاور اندروید 11 برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند دیده‌ایم.

مهم ترین قابلیت اندروید12

آنچه در اینجا جالب است، طرح رنگ است. گوگل این ویژگی را فعال کرده است که به آن اجازه می دهد بر اساس هر کاغذدیواری که دارید، به نام Material You، رنگی را به طور خودکار انتخاب کند. بنابراین اگر کاغذ دیواری شما عمدتا صورتی/بنفش است، سایه تنظیمات سریع نیز خواهد بود. یا سبز، اگر کاغذ دیواری شما سبز است. و غیره این ها همه قابل تنظیم است. مهم ترین قابلیت اندروید12 نیز همین است.

یک اسکرین شات بگیرید و اگر صفحه طولانی تر از چیزی است که گرفته اید، گزینه ای برای گرفتن عکس بیشتر وجود دارد. بله، اسکرول کپچر در اندروید 12 است.

به تابع ویرایش/نشانه‌گذاری بروید و اکنون می‌توانید متنی را در اسکرین شات‌های خود با رنگ‌های مختلف فونت تایپ کنید. بعلاوه، در صورت تمایل می‌توانید با فشار دادن نماد برچسب کوچک، برخی از ایموجی‌ها را روی آن بچسبانید. می‌توانید به راحتی اندازه آن‌ها را نیز با فشار دادن برای بزرگ‌نمایی تغییر دهید.

این مطلب را هم ببینید
شیاومی 11t پرو آپدیت اندروید 12 و 13 miui را دریافت کرد

ویرایش تصویر برگه را به اشتراک بگذارید

مشابه علامت‌گذاری اسکرین‌شات‌ها در بالا، زمانی که برای اشتراک‌گذاری یک فایل تصویری می‌روید، یک گزینه «ویرایش» جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تصاویر را قبل از ارسال آن‌ها علامت‌گذاری کنید. فقط منوی اشتراک‌گذاری پیش‌فرض را بیاورید و روی «بیشتر» ضربه بزنید، جایی که برنامه‌های دیگر شما بارگیری می‌شود و گزینه ویرایش در کنار Nearby Share در زیر تصویر کوچک در اختیار شما قرار می‌گیرد. شاید مهم ترین قابلیت اندروید12 نیز همین باشد.

یکی از تغییرات رسمی جدید، داشبورد حریم خصوصی است. این به شما امکان دسترسی آسان را می دهد تا ببینید چه برنامه هایی به مجوزهای خاصی دسترسی پیدا کرده اند. علاوه بر این، هنگامی که برای اولین بار یک برنامه را راه اندازی می کنید و می خواهد به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد، می توانید تصمیم بگیرید که به جای دقیق، فقط به یک مکان تقریبی دسترسی داشته باشد.

سفارشی سازی و قالب بندی

Theming بخش عمده ای از لیست ویژگی های جدید اندروید 12 است. در پنجره سفارشی‌سازی، می‌توانید انتخاب کنید که رنگ‌های کاغذدیواری، رنگ‌های لهجه و پس‌زمینه کل گوشی را تعیین کنند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک ویژگی «آیکون‌های مضمون» را تغییر دهید که نمادهای برنامه شما را نیز به نمادهای همرنگ تبدیل می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد که این بیشتر فقط با برنامه‌های Google کار می‌کند.

این سیستم به شما امکان می‌دهد یک کاغذ دیواری را انتخاب کنید و سپس رنگ‌های تم را از کاغذ دیواری بگیرید یا می‌توانید به جای آن یک رنگ مکمل «پایه» انتخاب کنید. سپس این رنگ‌های مضمون را فراتر از صفحه اصلی پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مهم ترین قابلیت اندروید12 آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *