مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

گوگل مپس 15 ساله شد؛ اضافه شدن قابلیت های جدید

گوگل مپس

با پیشرفت تکنولوژی، نقشه های کاغذی دیگر همانند گذشته جوابگوی نیاز کاربران نیستند و نرم افزارهای نقشه های دیجیتالی به خاطر دقت زیادی که دارند جایگزین خیلی بهتری از آن ها هستند. یکی از معروف ترین و کاربردی ترین نقشه های دیجیتال گوگل مپس است که به تازگی 15 ساله شد.

سالروز گوگل مپس و قابلیت های جدید آن

در نسخه جدید آیکون قبلی جای خود را به آیکون ساده‌تر با پس زمینه سفید داده که با برندینگ اپلیکیشن های دیگر این شرکت مطابقت دارد. شاید اصلی ترین بخش گوگل مپس، جستجوی نقاط روی نقشه باشد. تب های جدید Updates و Contribute نیز به نوار زیر برنامه اضافه شده اند و تب For You جای خود را به تب Saved داده است. تغییرات ظاهری نقشه گوگل با در نظر گرفتن تمرکز بیشتر بر محتواهای کاربران و همچنین توانایی دنبال کردن کاربران دیگر صورت پذیرفته است.

این مطلب را هم ببینید
3 روش تبدیل اکسل به PDF بدون نرم افزار جانبی

تب ها جدیدی به این برنامه اضافه شده اند که قابلیت های ذکر شده را دم دست کاربران و در صفحه اول قرار می دهند. گوگل علاوه بر تغییرات ظاهری، قابلیت های جدید گوگل مپس را نیز اعلام کرد که البته تا ماه مارس به این اپلیکیشن اضافه نخواهند شد. یکی از این قابلیت های جدید، افزایش اطلاعات مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی است که توسط کاربران تأمین خواهد شد.

نمایش اطلاعاتی نظیر دما، امکان استفاده از ویلچر، واگن مخصوص بانوان و اطلاعات مربوط به نیروهای امنیتی از جمله ویژگی های نسخه جدید گوگل مپس می باشند. آپدیت جدید قابلیت واقعیت افزوده نمای زنده (Live View) را نیز دستخوش تغییراتی کرده و با ساده‌تر کردن آن، مقصد مورد نظر را بدون رفتن به حالت مسیریابی سه بعدی نمایش می دهد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای انتخاب هارد اکسترنال مناسب

نسخه جدید نقشه گوگل برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است. همچنین آپدیت اطلاعات سیستم حمل و نقل و Live View نیز ماه آینده میلادی از راه خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *