ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف

تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف

یوتیوب دومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخه گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند. یکی از کارهای جالبی که می توانید انجام دهید ، تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف است که در این بخش آموزش می دهیم.

روش های تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف

استفاده از GIFs.com

در یوتیوب آدرس ویدیو مورد نظرتان را پیدا کرده و کپی کنید. سپس به GIFs.com بروید. آدرس ویدیو را در کادر سفید رنگ سمت چپ صفحه وارد کنید (مطمئن شوید که کل آدرس را به درستی کپی کرده‌اید). این ابزار به طور خودکار آدرس را تشخیص می‌دهد. اگر به طور خودکار عمل نکرد روی کلید Create کلیک کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Upload ویدیوهای خودتان را در این سایت آپلود و به گیف تبدیل کنید.

تبدیل ویدئوهای یوتیوب به گیف

اگر تصویرتان در سمت چپ و پایین صفحه تبلیغی دارد روی X کلیک کنید تا این تبلیغ را حذف کنید چون در غیر اینصورت این تبلیغ در گیف نهایی شما نیز نمایش داده می‌شود. روی خط زمانی پایین تصویر کلیک کنید و زمان شروع و پایان گیف‌تان را مشخص کنید. خط آبی نشان‌دهنده‌ بازه زمانی انتخاب‌ شده‌ شماست. می‌توانید گیف‌تان را هر چقدر که می‌خواهید طولانی یا کوتاه کنید. ولی به یاد داشته باشید که هر چقدر گیف‌تان طولانی‌تر باشد، حجم فایل آن نیز بیشتر می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های قطب نما برای موبایل

در گام بعدی اگر مایلید افکت، عنوان یا استیکری را به گیف‌تان بیافزایید. می‌توانید تصویرتان را کراپ کنید یا افکت‌های دیگری مانند تار شدن را به آن اضافه کنید. وقتی تمام کارهای مد نظرتان را انجام دادید روی Create Gif در سمت راست کلیک کنید تا فایل گیف‌تان تولید شود. صفحه‌ بعد از شما می‌خواهد که عنوان و همچنین تگ‌هایی را برای گیف‌تان انتخاب کنید.

در صفحه‌ آخر امکان دانلود، استفاده در سایت دیگر یا به‌ اشتراگ‌گذاری گیف جدیدتان را دارید. همچنین پیش‌نمایشی به شما ارائه می‌شود تا ببینید فایل گیف‌تان چه شکلی شده است. می‌توانید در ازای 2 دلار در ماه عضو سرویس پولی این وب‌سایت شوید و واترمارک سایت را از فایل‌های گیف‌تان حذف کنید، البته که برای ایجاد گیف‌های تفریحی نیازی به این کار نیست. نسخه‌ پولی این سرویس به مدت 7 روز رایگان است و می‌توانید در این مدت امکانات آن را تست کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت تم برای مرورگر گوگل کروم

استفاده از نرم‌افزار Gifit

اگر روش سریع‌تری برای تبدیل ویدیوهای یوتیوب به گیف می‌خواهید و همچنین این کار را به طور مکرر انجام می‌دهید، افزونه‌ای وجود دارد که آن را توصیه می‌کنیم. نام این افزونه Gifit است و پس از نصب آن می‌توانید در عرض چند ثانیه ویدیوی محبوب‌تان را به گیف تبدیل کنید. با نصب این افزونه دکمه‌ای در قسمت راست و بالای مرورگرتان ظاهر می‌شود. می‌توانید ویدیوی یوتیوبی‌تان را باز کنید و سپس این دکمه را بزنید. سپس زمان شروع و پایان گیف و حجم و کیفیت فایل خروجی را تعیین کنید تا این ابزار بقیه‌ی کار را برایتان انجام دهد.

Gifit در حال حاضر تنها در مرورگر گوگل کروم در دسترس است و برای استفاده از آن باید این مرورگر را روی سیستم‌تان داشته باشید. بنا به توضیحات صفحه Gifit در وب استور کروم، این افزونه با ویدیوهایی که به طور اجباری از فلش پلیر بهره می‌برند کار نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *