ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Vulkan-1.dll missing در ویندوز

رفع ارور Vulkan-1.dll missing

فایل vulkan-1.dll که با نام Vulkan Loader نیز شناخته می شود، برای کارکرد صحیح برنامه ها و بازی ها نیاز است. اگر می خواهید روش های رفع ارور Vulkan-1.dll missing در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور Vulkan-1.dll missing در ویندوز

ریستارت ویندوز

وجود مشکل در حافظه کش و.. می تواند باعث بروز خطا vulkan-1.dll ویندوز در بازی و.. شود. این مشکلات سطحی به سادگی با یکبار ریستارت کردن از بین خواهند رفت. پس قبل از هر کاری یکبار ویندوز را ریستارت کنید تا شاید مشکل به سادگی رفع شود.

آپدیت ویندوز

یکی از راه های حل این مشکل، آپدیت کردن ویندوز می باشد. پس در زمان مشاهده این ارور بهتر است سیستم عامل خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Windows Defender Antivirus ویندوز 10

بررسی بدافزار

برخی از ویروس ها و بدافزار ها، فایل vulkan-1.dll را در سیستم شما مورد هدف حمله قرار می دهند. در نتیجه با این ارور مواجه می شوید. بنابراین با استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت و یا ویندوز دیفندر اقدام به اسکن کامل سیستم خود کرده تا فایل های آبوده شناسایی و بدافزار ها حذف شوند.

آپدیت درایور

آپدیت کردن درایور های ویندوز را فراموش نکنید. مشکل بسیاری از کاربران با آپدیت کردن درایور به خصوص درایور کارت گرافیک رفع شده است. ما قبلا در انزل وب نحوه آپدیت درایور های ویندوز را به شما آموزش داده ایم. پس از آپدیت سیستم را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

اجرای دستور sfc /scannow

آسیب دیدن فایل های سیستمی می تواند باعث بروز مشکل باشد. جهت بررسی بیشتر بهتر است دستور sfc /scannow را برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی اجرا کنید. با اجرای این دستور در CMD فایل های سیستمی ویندوز بررسی و مشکل آن ها رفع می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پسورد گذاشتن روی ویدیو در ویندوز

نصب مجدد برنامه یا بازی

اگر هنوز با مشکل رو به رو هستید، ممکن است نیاز به حذف و نصب مجدد برنامه یا بازی مورد نظر داشته باشید. برنامه را به طور کامل از سیستم حذف کرده و نسخه کامل و سالم آن را مجدد نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *