آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

آموزش نصب دستیار هوشمند گوگل روی اندروید

دستیار هوشمند گوگل

داشتن یک دستیار صوتی یکی از جذاب ترین راه های ارتباطی با گوگل است که به نظر من هر کسی که دارای گوشی هوشمند مخصوصا اندروید می باشد باید از این دستیار بهره مند باشد. دستیار صوتی تا حد زیادی به کارهای شما سرعت می بخشد و بسیار پرکاربرد است. پس می خواهیم با آموزش نصب کردن دستیار هوشمند گوگل آشنا شویم.

دستیار هوشمند گوگل یا Google Assistant

داشتن یک دستیار صوتی قدرتمند و ایده آل، از مهم ترین آیتم های یک گوشی هوشمند به حساب می آید. به این ترتیب از اندروید 5 به بالا می توانیم شاهد یک تغییر بزرگ و عالی در گوشی های اندروید باشیم که به نام دستیار گوگل طراحی شده و در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. استفاد از این قابلیت گوشی های هوشمند بسیار لذت بخش است و تنها کافی یکبار از آن استفاده کنید تا ببینید که به آن وابسته شده اید. افرادی که از این قابلیت استفاده می کنند می دانند که دیگر نمی توان از آن دست کشید و بهتر است شما نیز با قابلیت های آن آشنا شوید. در واقع گوگل اسیستنت یا همان دستیار گوگل، از چنان خلاقیت و هوش مصنوعی برخوردار است که به راحتی می توانید توسط آن فرمان های صوتی گوشی خود را کنترل کنید.

آموزش دستیار هوشمند گوگل

کاربران زیادی با توجه به اینکه این قابلیت در گوشی های اندروید همه گیر شده، باز هم نمی دانند که چطور می توانند از این ویژگی مطرح استفاده کنند. به این ترتیب بهتر است در این بخش به سوال اینکه چگونه می توانیم دستیار هوشمند گوگل را فعال کنیم پاسخ دهیم. برای فعال کردن این قابلیت، ابتدا باید به نصب کردن این برنامه بپردازید. پس ابتدا به یک منبع شناخته شده مراجعه کنید و اپلیکیشن گوگل اسیستنت را دانلود کنید. به این ترتیب روش های زیر را می توانید برای اجرا و نصب آن پیاده کنید.

دستیار هوشمند گوگل

  1. دکمه هوم را در گوشی خود فشار دهید و آن را نگه دارید. بعد از انجام این کار، حتما با عنوانی به نام New You just got the Google Assistant رو به روی می شوید که به شما خبر این را می دهد که اکنون وارد نرم افزار دستیار هوشمند گوگل شده اید.
  2. در ادامه باید به روی Continue کلیک کرده و منتظر ادامه ان باشید.
  3. در این بخش دستیار هوشمند به شما اطلاع می دهد که چگونه می توانید سوالات خود را از او بپرسید. همچنین برنامه از شما می خواهد که به او اجازه دهید تا بتواند به بخش های مختلف گوشی دسترسی داشته باشد.
  4. در نهایت با لمس کردن گزینه Yes, I,m in می توانید از این مرحله عبور کنید و به استفاده از این دستیار فوق العاده خلاق بپردازید.
  5. بعد از آن آموزش های نحوه استفاده از آن به شما ارائه داده می شود که می توانید یاد بگیرید نحوه استفاده از آن به چه صورت است.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های سامسونگ 2020

قابلیت های دستیار هوشمند گوگل

این دستیار هوشمند در عین ناباوری برای شما قابلیت ها و ویژگی های زیادی را فراهم می کند که همین ویژگی ها باعث شده تا مخاطبین به استفاده از دستیار هوشمند گوگل علاقه مند شوند. پس بهتر است بعد از فعال کردن و آشنایی با نحوه آموزش نصب این دستیار با ویژگی ها و قابلیت هایی که در اختیار دیگران قرار می دهد، آشنا شوید. این ویژگی ها که به کمک فرمان های صوتی برای شما انجام می شود، به شرح زیر است:

  • ارسال کردن پیام و ایجاد تماس های تلفنی فوری
  • گرفتن عکس های سلفی جذاب
  • دریافت آخرین خبرها
  • تعیین کرده برنامه ملاقات و دیدارها در تقویم
  • مسیریابی محل مورد نظر
  • اطلاع یافتن از پیش بینی وضعیت جوی
  • پخش کردن موسیقی

نکته جالب اینجاست که اگر دوست دارید با ویژگی های کامل تری در دستیار هوشمند گوگل آشنا شوید، می توانید با پرسیدن سوال اینکه What can you do? (شما چه کاری می توانی انجام دهی) با او صحبت کنید.

دستیار هوشمند گوگل

آیا می توان به زبان فارسی با دستیار هوشمند گوگل ارتباط برقرار کرد؟

متاسفانه چیزی که وجود دارد، این است که این دستیار هوشمند تنها به زبان انگلیسی پاسخ شما را می دهد و شما نیز باید بتوانید به این زبان با او صحبت کنید. پس بعد از آنکه این برنامه را نصب و اجرا کردید، اگر منوی شما فارسی می باشد، باید ان را به انگلیسی تغییر دهید. از آنجای که این قابلیت توسط ایالات متحده قرار داده شده است، تنها شهروندان آن می توانند از آن استفاده کنند. پس زمانی که شما زبان گوشی خود را تغییر داده و به زبان انگلیسی با این دستیار صحبت کنید، دستیار تصور می کند که شما از شهروندان هستید و به این ترتیب به شما پاسخ می دهد.

این مطلب را هم ببینید
روش ریست فکتوری در گوشی های اندروید

نکته مهم در دستیار هوشمند گوگل

نکته مهمی که در رابطه با این دستیار هوشمند وجود دارد، اینجاست که گوگل تنها این قابلیت را برای گوشی های خود نگه داشته است و هنوز این ویژگی عالی برای سایر کاربران اندرویدی منتشر نشده است. ولی چیزی که قصد داریم با هم مرور کنیم، این است که کاربران می توانند با دانلود نسخه آلفا این برنامه از گوگل، آن را برای گوشی های خود دانلود کرده و تمام روش های آموزش را طی کنند. به این صورت شاید بتوانند از آن استفاده کنند. گوگل به دلیل آنکه این قابلیت را فعلا مختص برند پرچم دار خود قرار داده است، هنوز فکری برای عرضه آن در سایر گوشی های کاربران اندرویدی نکرده است. ولی همانطور که ذکر شد، با استفاده از دانلود نسخه آلفا می توانید شما نیز از دستیار هوشمند گوگل استفاده کنید.

به این ترتیب شما می توانید از این دستیار خلاق و دارای هوش مصنوعی بی نقص، بهترین استفاده را داشته باشید. تنها لازم است که آموزش نصب و اجرای این دستیار را به نحو احسنت انجام دهید.

نتیجه گیری

اگر در گوشی های اندرویدی خود به دنبال یک تغییر اساسی هستید که بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید، بهتر است که نسخه الفا این دستیار شگفت انگیز را تهیه کنید و از استفاده کردن از آن لذت ببرید. این دستیار به شما یک تکنولوژی جدید را هدیه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *