عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو و نکات مهم

اگر به دنبال خرید تجهیزات عکاسی هستید. می‌توانید به سایت ما انواع تجهیزات عکاسی و لوازم جانبی آن را مشاهده نمایید. همکاران ما آماده هرگونه مشاوره در زمینه بهترین قیمت تجهیزات عکاسی و لوازم جانبی به شما عزیزان هستند. در ادامه این مقاله به نحوه پرواز با مویک 2 پرو و نکات مهم آن می‌پردازیم.

شرکت DJI، یکی از مشهور‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید پهپاد (هلی شات) و لوازم‌جانبی مربوط به آن‌ها می‌باشد. مویک ۲ پرو محصولی از این برند معتبر می‌باشد. با امکانات خارق‌العاده خود می‌تواند در زمینه‌های مختلف نظیر عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، عکاسی تفریحی، عکاسی از طبیعت، عکاسی خبری و … مورد استفاده قرار گیرد. این پهپاد ضمن دارا بودن قابلیت‌های فیزیکی مطلوب به برنامه‌های کاربردی مختلفی نیز مجهز شده است. استفاده از این قابلیت‌ها کار با آن را بسیار آسان و البته لذت بخش کرده است.

پرواز با مویک ۲ پرو

اولین مرحله

  • داخل جعبه این محصول کوادکوپتر مویک ۲ پرو، رادیو کنترل و دو جعبه مشکی رنگ وجود دارد. کارتن اول شامل شارژر دستگاه و کابل برق شارژر است. در کارتن دوم سه جفت ملخ اهرم‌های اضافی، سری شارژر ریموت کنترل، کاتالوگ‌های دستگاه به همراه یک کابل یو اس بی تایپ سی قرار داده شده است.
  • قطعات را در جای خود قرار داده و آماده پرواز با این پرنده شوید. ابتدا باید قفل گیمبال را بردارید به این دلیل که دوربین باید تنظیم شود و در صورت وجود این قفل، ممکن است گیمبال ها دچار آسیب شوند.

دومین مرحله

  • در مرحله بعد باید کواد را از حالت تاشو خارج کنید. دو بال جلویی این کواد از کنار و دو بال عقبی نیز از پایین به با چرخش به عقب باز می‌شود.
  • سپس باید ملخ ها را بر جای خود قرار دهید. دو عدد از ملخ ها به صورت چپ گرد و دو عدد نیز به صورت راستگرد حرکت می‌کنند. در واقع جهت حرکت این ملخ ها به صورت ضربدری است.
    آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

    آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

سومین مرحله

  • پس از آنکه ملخ‌ها در جای خود قرار گرفتند. یک فشار کم و کوچک وارد کنید. به صورت نیم دایره آنها را بچرخانید تا ملخ ها به صورت کامل بر محل خود ثابت و قفل شوند. اگر این مرحله به خوبی انجام نشود، احتمال آنکه ملخ‌های این هلی‌شات به هنگام پرواز از جای خود خارج شود، وجود دارد. در این شرایط کوادکوپتر در معرض خطر نابودی قرار خواهد گرفت. شما را با خسارت های سنگین مالی مواجه می‌کند.
  • در این مرحله نیاز است رادیو کنترل را به دست گرفته و آن را به موبایل خود متصل کنید. آنتن‌ها و جوی استیک‌های ریموت را نیز بر جای خود قرار دهید.

چهارمین مرحله

  • در این مرحله نوبت به روشن کردن ریموت می‌رسد. روشن کردن ریموت به این صورت است که ابتدا یک بار دکمه پاور را فشار داده و رها کنید و سپس مجددا همین دکمه را فشار داده دهید. اما این بار نگه دارید تا ریموت روشن شود. روشن شدن ریموت با شنیدن یک صدای کوتاه به شما اعلام خواهد شد.
  • قبل از آنکه گوشی هوشمند خود را بر روی رادیو کنترل قرار دهید. باید برنامه DJI GO 4 را بر روی آن نصب کنید. این برنامه قابل نصب بر روی گوشی‌ها اندرویدی و IOS است. شما می‌توانید با توجه به سیستم عامل گوشی خود این برنامه را دریافت و نصب کنید.
این مطلب را هم ببینید
گیمبال: کاربرد گیمبال در تولید محتوا

پنجمین مرحله

  • حال نوبت آن است که پرنده را روشن کنید. روش روشن کردن پرنده نیز مانند روشن کردن رادیو کنترل است. ابتدا باید یک بار به صورت کوتاه دکمه پاور روی پرنده را فشار داده و رهایش کنید. بار دوم دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا پرنده روشن شود.
  • پس از آنکه پرنده روشن شد به سراغ نرم افزاری که بر روی گوشی خود نصب کرده اید، رفته و بر روی go fly کلیک کنید. برای شروع پرواز باید مود مورد نظر را انتخاب کنید. اگر در زمینه به پرواز در آوردن کوادها تجربه ندارید بهتر است مود را بر روی beginner قرار دهید. در این مود همه سنسورها فعال هستند. سرعت پرواز و ارتفاع پرواز نیز کم در نظر گرفته شده است تا پرواز در نهایت امنیت انجام شود.
آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

آموزش مراحل پرواز با مویک ۲ پرو

ششمین مرحله

برای کار با مویک ۲ پرو، آشنایی با رادیو کنترل اهمیت زیادی دارد که بهتر است به خوبی آن را فرا بگیرید. دو سمت چپ و راست رادیو کنترل دو پیچ قرار داده شده است. پیچ سمت چپ به شما جهت تنظیم دوربین کمک می‌کند. پیچ سمت راستی نیز برای تنظیمات شخصی هلی‌شات در نظر گرفته شده است. جوی استیک سمت چپ رادیو کنترل وظیفه تنظیم ارتفاع و جوی استیک سمت راست وظیفه به حرکت دادن پرنده به سمت جلو، عقب و راست و چپ را بر عهده دارد. دو دکمه دیگر نیز بر روی رادیو کنترل وجود دارد که یکی از آنها برای ضبط فیلم و دیگری نیز برای تغییر مودها از عکاسی به فیلمبرداری و برعکس، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
هنر عکاسی هدشات

نکته مهم

حتما قبل از به پرواز در آوردن مویک مینی 2 از اتصال کواد به ماهواره‌ها اطمینان حاصل نمایید. این قابلیت باعث می‌شود که در هر لحظه از موقعیت دقیق کواد اطلاع داشته باشید و آن را از دست ندهید. هنگام شروع پرواز باید دو عدد جوی استیک روی ریموت را به سمت پایین و داخل فشار دهید. در این حالت پرنده آماده تیک آف می‌شود. سپس با شنیدن کلمه takeoff شما متوجه خواهید شد که این کواد آماده است تا از روی زمین بلند شود.

سخن پایانی

بهتر است قبل از پرواز در محیطی مناسب ابتدا اقدام به یادگیری کنترل و پرواز با مویک انجام بدهید. در نظر داشته باشید شما اجازه پرواز در مناطق شهری را نخواهید داشت. در صورتی که بر حسب کار خود نیاز به پرواز در مناطق شهری را دارید. ابتدا باید به سازمان هواپیمایی کشور مراجعه نمایید. در خواست خود را به صورت کتبی به آنان اعلام نمایید. در نهایت پس از بررسی و گذراندن دوره‌های لازم می‌توانید مجوز خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *