اخبار تکنولوژی

آی مک پرو احتمالا به چیپست m1 max duo با 20 هسته پردازشی مجهز می شود

آی مک پرو

یکی از پرطرفدارترین انواع رایانه ها، آی مک ها می باشند که در انواع و اقسام زیادی طراحی و عرضه شده اند. اما به تازگی شاهد یک خبر مهم از یک منبع موثق بودیم که در آن ذکر شده بود که آی مک پرو احتمالا به چیپست M1 Max Duo با 20 هسته پردازشی مجهز شده است. اپل باز هم با به کارگیری جدیدترین سطح تکنولوژی در طراحی های خود نبض بازار فناوری را به صدا در آورد.

بررسی آی مک پرو

خبرهایی که راجع به طراحی محصولات جدید اپل منتشر می شود، همیشه برای مخاطبین جذاب است و اگر این خبر راجع به آی مک ها باشد که دیگر موضوع فرق می کند. به تازگی با گزارش Apple tree و Max tech در یوتیوب شاهد یک خبری بودیم که در آن گفته شده بود اپل در طراحی آی مک های پرو احتمالا از تراشه هایی با 20 هسته استفاده کند که دارای 46 هسته گرافیکی می باشد. این خبر نشان می دهد که کمپانی اپل مانند همیشه گام به گام تکنولوژی حرکت می کند و دوست ندارد که عقب بی افتد زیرا او همیشه به روزترین ها را جلو تر از سایر برندها در طراحی های خود پیاده می کند و اکنون نیز که شاهد این تراشه قدرتمند هستیم که قرار است در آی مک های نسل جدید به کار برده شود.

بهتر است شما را نیز با قدرت فوق العاده تراشه ای که قرار است که در آی مک پرو استفاده شود آگاه کنم. این تراشه به دلیل آنکه از دو تراشه M1 Max تشکیل شده است، قدرتی باور نکردنی و دو برابر را ارائه می دهد که این قطعا برای مخاطبین بسیار جذاب و حیرت انگیز است زیرا تا به حال با چنین طراحی در نسل های قبلی مواجه نشده بودیم و اکنون اپل آن را به کار گرفته است. به این ترتیب این تراشه قرار است به روی قدرتمندترین کامپیوتر آی مک آل این وان دنیا به کار برده شود که این منحصر به فرد است. پس اینطور که احتمال داده شده است، تراشه M1 Max با حداکثر حافظه رم  128 گیگابایت از راه می رسد.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت معرفی شدند

آیا خبر اینکه آی مک پرو با چیپست M1 Max Duo در 20 هسته پردازشی مجهز شده است صحت دارد؟

در رابطه با خبر منتشر شده توسط Apple tree بهتر است بدانید که این خبر هنوز موثق نیست و تنها در حد یک فرض و گمان است. پس بهتر است که این شایعه را قطعی تلقی نکنیم و منتظر یک خبر موثق و رسمی از طرف خود کمپانی اپل باشیم. با این وجود توسعه دهنده ای به نام هکتور مارتین که در حال حاضر فعالیت او به روی پورت لینوکس به مک های M1 می باشد، مدتی قبل خبر داده بود که مک اواس  تراشه هایی با دای چندگانه منتشر خواهد شد.

به این ترتیب اینطور که به نظر رسیده است، دو تراشه M1 Max و M1 pro به صورتی طراحی شده است که دارای نیمه دیگری از دای ثانویه می باشد. به طور کلی اپل در طراحی دو تراشه جدید ذکر شده، کاری کرده است که این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در این عرصه کوپرتینویی ها قرار است که برای اولین بار از این رویکرد در آی مک پرو استفاده کنند و شاید در نسل های بعدی هم بتوانیم در مک پرو شاهد این عملکرد جذاب باشیم.

مشخصات تراشه M1 Max Duo

همانطور که ذکر شد اطلاعات کاملی راجع به مشخصات این تراشه هنوز در دستمان نیست. ولی این طور که براساس اخبار ذکر شده احتمال داده می شود، قرار است که با تراشه ای رو به رو شویم که حدود 50 درصد قوی تر از مدل 2017 می باشد که این طراحی احتمال می رود مدلی با پردازنده 18 هسته ای Xeon باشد. همانطور که ذکر شد آی مک پرو قرار است در قدرتمند ترین تراشه دنیا عرضه شود، اینطور که به نظر می رسد و از کارکرد اپل به دست آوریده ایم، در نسل بعدی ممکن است در انواع آی مک ها با سریع ترین مک تاریخ جهان رو به رو شویم که به پردازنده 28 هسته ای Xeon طراحی و مجهز شده است.

این مطلب را هم ببینید
آخرین به روزرسانی واتساپ

آی مک پرو

در اصل به کمپانی اپل ، توقع مخاطبین خود را به گونه ای بالا برده است، که آن ها خودشان انتظار بهترین روند و بهترین و جدیدترین سطح از تکنولوژی را در محصولات اپل دارند. به این ترتیب اپل نیز مطابق با سلیقه مشتری مداری و تکنولوژی روز دنیا قدم برمی دارد که این بی شک باعث منحصر به فرد شدن محصولات اپل و سرآمد شدن او در سطح بازار فناوری و در کل دنیا می شود. آیا شما تا به حال زمانی را سراغ داشته اید که مخاطبین به انتقاد از محصولات اپل بپردازند؟ من به شخصه هرگز زمانی را به یاد ندارم که اپل کاری کرده باشد که کاربران بخواهند از او انتقاد کنند. او هیچ وقت در محصولات خود جای هیچ سوالی را باقی نمی گذارد.

زمان عرضه و رونمایی از  آی مک پرو

یکی از پرتکرارترین سوال ها راجع به زمان عرضه آی مک پرو می باشد. ولی بهتر است بدانید با توجه به اینکه هنوز مشخصات دقیقی برای عرضه این محصول در نظر گرفته نشده است، این کاملا بعید است که اپل بخواهد زمان دقیقی را برای عرضه و رونمایی از آی مک های جدید خود در نظر بگیرد. به این ترتیب باید همجنان منتظر باشیم تا در یک زمان تعیین شده بتوانیم از رونمایی این محصول لذت ببریم. البته چندی دیگر باید منتظر مشخصات کامل تری از انواع آی مک های جدید باشیم که بی شک همه مخاطبین شگفت زده خواهند شد زیرا قرار است با جدیدترین و قدرتمندترین آی مک های دنیا مواجه شویم.

نتیجه گیری

اپل همیشه با به کارگیری جدیدترین سطح از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا قصد دارد تا اعتبار و ارزش خاص خود را در بین مخاطبین حفظ کند. به این ترتیب آی مک های پرو با تراشه M1 Max Duo 20 هسته ای، نمونه ای از بی نظیرترین محصولاتی است که قرار است با آن رو به رو شویم. پس خودتان را برای به روزترین محصول روز دنیا آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *