اخبار تکنولوژی

استاندارد جدید کابل HDM12.1A در نمایشگاه CES2022

کابل HDM12.1A

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی کابل HDM12.1A صحبت کنیم. کابل، در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، هادی یا گروهی از هادی ها برای انتقال قدرت الکتریکی یا سیگنال های مخابراتی از یک مکان به مکان دیگر. کابل‌های ارتباطی الکتریکی پیام‌های صوتی، داده‌های رایانه‌ای و تصاویر بصری را از طریق سیگنال‌های الکتریکی به تلفن‌ها، رادیوهای سیمی، رایانه‌ها، چاپگرهای تلفنی، دستگاه‌های فاکس و تلویزیون منتقل می‌کنند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی کابل HDM12.1A بدایند، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. هیچ تمایز روشنی بین سیم برق و کابل برق وجود ندارد.

این کابل ها معمولا چگونه عمل می کنند؟

معمولا اولی به یک هادی فلزی جامد، یا بدون عایق اشاره دارد، در حالی که دومی به یک هادی رشته ای یا مجموعه ای از هادی های عایق اشاره دارد. با کابل‌های فیبر نوری که از فیبرهای انعطاف‌پذیر شیشه و پلاستیک ساخته شده‌اند، سیگنال‌های الکتریکی به پالس‌های نور برای انتقال داده‌های صوتی، تصویری و کامپیوتری تبدیل می‌شوند.

 

رایج ترین نوع کابل برق کابلی است که در بالای سر بین تیرها یا برج های فولادی آویزان است. این کابل‌های هوایی از تعدادی سیم معمولاً از مس یا آلومینیوم تشکیل شده‌اند که در لایه‌های متحدالمرکز به هم پیچیده شده‌اند. مس یا آلومینیوم برای هدایت الکتریکی بالا انتخاب می شود، در حالی که رشته به کابل انعطاف پذیری می دهد.

از آنجایی که کابل‌های هوایی اغلب تحت فشارهای محیطی شدید قرار می‌گیرند، گاهی اوقات از آلیاژهای مس یا آلومینیوم برای افزایش استحکام مکانیکی کابل استفاده می‌شود، هرچند که به رسانایی الکتریکی آن آسیب وارد می‌کند. طراحی رایج تر این است که در مجموعه کابل رشته ای تعدادی سیم فولادی با استحکام بالا و غیر خورنده گنجانده شود. جالب است بدانید که کابل HDM12.1A می تواند بسیار عالی عمل کند.

بسیاری از کابل های هوایی، به ویژه آنهایی که در ولتاژ بالا کار می کنند، برهنه (عایق نشده) هستند. کابل‌هایی که با ولتاژ پایین‌تر کار می‌کنند، اغلب دارای پوشش‌هایی از بافته‌های پنبه‌ای اشباع شده با آسفالت، پلی اتیلن یا سایر مواد دی‌الکتریک (غیر رسانا) هستند. این پوشش ها محافظت در برابر اتصال کوتاه و شوک الکتریکی اتفاقی را ارائه می دهند.

این مطلب را هم ببینید
نسخه مخصوص کودک تبلت میت پد T 10 هواوی رونمایی شد

پوشش های محافظ چگونه هستند؟

پوشش های محافظ برای کابل های ارتباطی الکتریکی مشابه پوشش های کابل های برق است. آنها معمولاً از یک لوله آلومینیوم یا آلیاژ سرب یا از ترکیبی از نوارهای فلزی و مواد ترموپلاستیک تشکیل شده اند. عایق کابل تلفن از سلولز خشک (به شکل نوار کاغذی پیچیده شده در اطراف هادی یا خمیر کاغذ اعمال شده به هادی) یا از پلی اتیلن تشکیل شده است. که باعث می شود کابل HDM12.1A بهتر عمل کند.

ضخامت عایق چند صدم اینچ یا کمتر است. کابل کواکسیال، که برای اولین بار در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده گسترده قرار گرفت، یک کابل دو هادی است که در آن یکی از هادی ها به شکل لوله در می آید و دیگری (کوچکتر اما در مقطع دایره ای) با حداقل پشتیبانی می شود. از عایق جامد، در مرکز لوله. تعدادی از این واحدهای کواکسیال ممکن است در یک ژاکت یا غلاف مشترک مونتاژ شوند.

ساخت کابل های بلند زیردریایی برای خدمات تلفن یا تلگراف تا حدودی با آنچه قبلاً بحث شد متفاوت است. کابل فراآتلانتیک برای تلگراف برای اولین بار در سال 1858 و برای تلفن در سال 1956 تکمیل شد. یک کابل فیبر نوری برای اولین بار در سال 1988 اقیانوس اطلس را طی کرد. همچنین به کابل زیر دریا مراجعه کنید.

کابل های HDM12.1A انواع مختلفی دارند

کابل HDM12.1A انواع مختلفی دارد. مانند سایر انواع کابل ها، کابل های فیبر نوری برای کاربردهای مختلف زمینی، زیرزمینی، بالای سر و زیر آب طراحی و عایق بندی می شوند. چنین کابل هایی معمولاً از یک هسته تعبیه شده در یک سری لایه های محافظ تشکیل شده اند. هسته کابل شامل یک عنصر استحکام مرکزی منفرد یا رشته ای است که توسط فیبرهای نوری احاطه شده است. اینها یا به صورت آزاد در یک لوله هسته سفت و سخت چیده شده اند یا به طور محکم در یک ژاکت بیرونی انعطاف پذیر و بالشتکی بسته بندی شده اند.

تعداد و نوع لایه های محافظ اطراف هسته بستگی به استفاده ای دارد که کابل برای آن در نظر گرفته شده است. به طور کلی، هسته با یک لایه مس پوشانده می شود تا رسانایی را در فواصل طولانی بهبود بخشد و به دنبال آن یک ماده (به عنوان مثال، فویل آلومینیوم) برای جلوگیری از عبور آب به داخل الیاف قرار می گیرد. سیم یا رشته های فولادی برای استحکام کششی اضافه می شود و سپس کل کابل برای پایداری در یک غلاف پلی اتیلن یا ژاکت پیچیده می شود. کابل HDM12.1A می تواند بسیار ایمن عمل کند.

این مطلب را هم ببینید
تمامی فروشگاههای مایکروسافت در سراسر جهان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند

این کابل ها در سیستم های کامپیوتری چگونه قرار می گیرند؟

در سیستم کامپیوتری چندین بخش مختلف وجود دارد که به سیستم متصل می شوند. این قطعات را می توان مستقیماً به مادربرد رایانه سیستم رایانه متصل کرد یا ممکن است برای اتصال قطعات رایانه به سیستم نیاز به کابل وجود داشته باشد. این قطعات می توانند دوربین های دیجیتال، هارد دیسک، موس یا دستگاه های دیگر باشند. انواع مختلفی از کابل ها در بازار وجود دارد، مانند کابل  HDM12.1A، کابل VGA، کابل DVI، کابل اترنت، کابل PS/2، کابل صوتی 3.5 میلی متری، کابل USB و کابل کابل برق کامپیوتر.

HDMI (High Definition Media Interface) نوعی کابل کامپیوتری است که برای انتقال سیگنال های تصویری و صوتی با کیفیت بالا استفاده می شود. با استفاده از کابل های HDMI می توان سیگنال صوتی و تصویری را به راحتی و بدون افت کیفیت تصاویر منتقل کرد و با استفاده از این کابل تصاویر شفافی را ارسال کرد.

سخن پایانی

کابل HDMI برای اتصال جعبه های کابل، تلویزیون، پخش کننده دی وی دی، پخش کننده رسانه و سایر دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. انواع دستگاه های Av را می توان به یک کابل استاندارد که یک کابل HDMI است وصل کرد. همچنین یک کابل HDMI قادر به انتقال همزمان سیگنال های صوتی و تصویری است. کابل VGA (Video Graphics Ray) نوع دیگری از کابل کامپیوتر است که برای ارسال سیگنال های ویدئویی استفاده می شود و برای اتصال مانیتور و CPU کامپیوتر استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *