اخبار تکنولوژی

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 با اسم رمز تیرامیسو منتشر شد

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13

امروز قصد داریم شما را با اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 آشنا کنیم. هر روز میلیاردها نفر در سراسر جهان دستگاه اندروید خود را بیرون می آورند تا به آنها کمک کنند تا کارها را انجام دهند. اینکه Android برای هر یک از آنها خوب کار می کند تا حدی از طریق یک فرآیند مشترک با شما، جامعه توسعه دهندگان ما، به اشتراک گذاشتن بازخورد برای کمک به ما برای قوی تر کردن Android تضمین می شود. اگر می خواهید بیشتر با اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های اندروید13 چیست؟

امروز، اولین نگاهی به نسخه بعدی اندروید، با پیش‌نمایش برنامه‌نویس 1 Android 13 به اشتراک می‌گذاریم. با Android 13، ما به برخی موضوعات مهم ادامه می‌دهیم: حریم خصوصی و امنیت، و همچنین بهره‌وری توسعه‌دهنده. ما همچنین بر روی برخی از به‌روزرسانی‌های جدیدتری که در 12 لیتر ساخته‌ایم ساخته می‌شویم تا به شما کمک کنیم از بیش از 250 میلیون دستگاه Android با صفحه‌نمایش بزرگ در حال اجرا استفاده کنید.

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13

این تازه شروعی برای اندروید 13 است، و در حین انتشار، چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت. در ادامه بخوانید تا چیزهای جدید را بچشید و برای جزئیات بیشتر در مورد بارگیری‌های Pixel و جدول زمانی انتشار، از سایت توسعه‌دهنده Android 13 دیدن کنید. مثل همیشه، بسیار مهم است که بازخورد خود را زودتر دریافت کنید تا به ما کمک کنید آن را در نسخه نهایی قرار دهیم. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظر شما هستیم و پیشاپیش از کمک مداوم شما در ساختن Android به پلتفرمی که برای همه کار می کند سپاسگزاریم! اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 بسیار جذاب خواهد بود.

حریم خصوصی و امنیت در هسته اصلی

مردم سیستم‌عامل و برنامه‌هایی می‌خواهند که بتوانند شخصی‌ترین و حساس‌ترین اطلاعات خود را به آن‌ها اعتماد کنند. حفظ حریم خصوصی هسته اصلی اصول محصول اندروید است و Android 13 بر ایجاد یک پلتفرم مسئول و با کیفیت برای همه با ارائه یک محیط امن تر روی دستگاه و کنترل های بیشتر برای کاربر تمرکز دارد. در نسخه امروز، ما یک انتخابگر عکس را معرفی می کنیم که به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیوها را به طور ایمن با برنامه ها به اشتراک بگذارند، و یک مجوز Wi-Fi جدید برای به حداقل رساندن بیشتر نیاز برنامه ها به داشتن مجوز مکان. توصیه می‌کنیم APIهای جدید را امتحان کنید و آزمایش کنید که چگونه تغییرات ممکن است روی برنامه شما تأثیر بگذارد. اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 با اسم  رمز خاصی وارد بازار می شود.

این مطلب را هم ببینید
فناوری 5G: مزایا و چالش‌ها

انتخابگر عکس و API برای کمک به محافظت از حریم خصوصی عکس و ویدیوی کاربران، Android 13 یک انتخابگر عکس سیستمی را اضافه می‌کند – راهی استاندارد و بهینه‌شده برای کاربران برای اشتراک‌گذاری ایمن عکس‌های محلی و مبتنی بر ابر. انتخابگر اسناد طولانی مدت اندروید به کاربر اجازه می دهد اسناد خاصی از هر نوع را با یک برنامه به اشتراک بگذارد، بدون اینکه آن برنامه برای مشاهده همه فایل های رسانه ای روی دستگاه به مجوز نیاز داشته باشد.

انتخابگر عکس چه ویژگی هایی دارد؟

انتخابگر عکس این قابلیت را با تجربه ای اختصاصی برای انتخاب عکس و فیلم گسترش می دهد. برنامه‌ها می‌توانند از APIهای انتخابگر عکس برای دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای به اشتراک‌گذاشته‌شده بدون نیاز به مجوز برای مشاهده همه فایل‌های رسانه در دستگاه استفاده کنند. ما قصد داریم تجربه انتخابگر عکس را از طریق به‌روزرسانی‌های سیستم Google Play، به عنوان بخشی از به‌روزرسانی ماژول MediaProvider برای دستگاه‌هایی (به استثنای دستگاه‌های Go) دارای Android 11 و بالاتر، برای کاربران Android بیشتری به ارمغان بیاوریم. API های انتخابگر عکس را امتحان کنید و بازخورد خود را با ما در میان بگذارید!

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13

مجوز دستگاه Nearby برای Wi-Fi – Android 13 مجوز زمان اجرا NEARBY_WIFI_DEVICES (بخشی از گروه مجوز NEARBY_DEVICES) را برای برنامه‌هایی که اتصالات دستگاه را به نقاط دسترسی نزدیک از طریق Wi-Fi مدیریت می‌کنند، معرفی می‌کند. مجوز جدید برای برنامه‌هایی که بسیاری از APIهای وای‌فای پرکاربرد را فراخوانی می‌کنند مورد نیاز است و به برنامه‌ها امکان می‌دهد دستگاه‌های مجاور را از طریق Wi-Fi و بدون نیاز به مجوز مکان پیدا کنند و به آن‌ها متصل شوند. اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 به زودی منتشر خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

ویژگی های جدید اندروید 13 چیست؟

پیش از این، الزامات مجوز مکان برای برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به دستگاه‌های Wi-Fi نزدیک داشتند اما در واقع به مکان دستگاه نیاز نداشتند، چالشی بود. برنامه‌هایی که Android 13 را هدف قرار می‌دهند، اکنون می‌توانند با پرچم «neverForLocation» مجوز NEARBY_WIFI_DEVICES را درخواست کنند، که به ترویج طراحی برنامه سازگار با حریم خصوصی و کاهش اصطکاک برای توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. بیشتر بدانید.

اندروید 13 همچنین ویژگی ها و ابزارهای جدیدی را برای بهره وری توسعه دهندگان به ارمغان می آورد. کمک به شما برای ایجاد برنامه‌های زیبا که روی میلیاردها دستگاه اجرا می‌شوند، یکی از مأموریت‌های اصلی ما است – چه در Android 13 باشد یا از طریق ابزارهای ما برای توسعه اندروید مدرن، مانند زبانی که در Kotlin دوست دارید یا APIهای مورد نظر با Jetpack. با کمک به شما برای کار مولدتر، هدف ما کاهش هزینه توسعه شماست تا بتوانید بر ادامه ایجاد تجربیات شگفت انگیز تمرکز کنید. در اینجا برخی از موارد جدید در نسخه امروز آمده است. اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

Quick Settings Placement API – تنظیمات سریع در سایه اعلان راهی مناسب برای کاربران برای تغییر تنظیمات یا انجام اقدامات سریع بدون خروج از زمینه برنامه است. برای برنامه‌هایی که کاشی‌های سفارشی ارائه می‌کنند، ما کشف و افزودن کاشی‌های شما را به تنظیمات سریع برای کاربران آسان‌تر می‌کنیم. با استفاده از یک API قرار دادن کاشی جدید، برنامه شما اکنون می‌تواند از کاربر بخواهد که کاشی سفارشی شما را مستقیماً به مجموعه کاشی‌های فعال تنظیمات سریع اضافه کند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید13 آشنا کنیم. یک گفتگوی سیستم جدید به کاربر این امکان را می دهد که کاشی را در یک مرحله، بدون خروج از برنامه خود، به جای رفتن به تنظیمات سریع برای افزودن کاشی اضافه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *