اخبار تکنولوژی

ایسوس زنبوک 14x نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک عرضه شد

ایسوس زنبوک 14x نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک

ایسوس زنبوک 14x نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک عرضه شد

امروز قصد داریم شما را با ایسوس زنبوک 14x آشنا کنیم. Asus ZenBook 14X OLED Space Edition به عنوان یک لپ‌تاپ با نسخه محدود به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارسال اولین لپ‌تاپ این شرکت به فضا عرضه شد. این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی مرکزی نسل دوازدهم اینتل Core i9 سری H، با 32 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی OLED با نرخ تجدید 90 هرتز و نسبت صفحه نمایش به بدنه 92 درصد است. Asus ZenBook 14X OLED Space Edition همچنین دارای یک نمایشگر OLED 3.5 اینچی تک رنگ ZenVision روی درب است تا اعلان‌ها را بدون باز کردن درب بررسی کند یا انیمیشن‌ها و متن ثابت را نمایش دهد. اگر می خواهید بیشتر با ایسوس زنبوک 14x آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های ایسوس زنبوک چیست؟

قیمت Asus ZenBook 14X OLED Space Edition: در دسترس بودن، Asus ZenBook 14X OLED Space Edition 1999 دلار (تقریبا 152600 روپیه) قیمت دارد و برای خرید در یک مدل رنگی Zero-G Titanium در ایالات متحده از طریق آمازون، ایسوس Eshop و Newegg در دسترس خواهد بود. ایسوس قبلاً فاش کرده بود که در اواخر سال 2022 در هند عرضه خواهد شد و به طور گسترده در دسترس خواهد بود. ایسوس زنبوک 14x ویژگی های منحصر به فردی دارد.

ایسوس زنبوک 14x نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک

طبق گفته این شرکت، Asus ZenBook 14X OLED Space Edition بر روی ویندوز 11 پرو اجرا می شود. دارای صفحه نمایش 14 اینچی 2.8K (2880×1800 پیکسل) لمسی OLED با پشتیبانی از محتوای HDR و نرخ به روز رسانی 90 هرتز. این لپ تاپ از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9-12900H با گرافیک Intel Iris Xe به همراه 32 گیگابایت رم LPDDR5 بهره می برد. برای ذخیره محتوا، یک SSD 1 ترابایتی M.2 PCIe Gen 4 وجود دارد.

گزینه های اتصال شامل دو باند Wi-Fi 6E، بلوتوث نسخه 5.2، دو پورت Thunderbolt 4، یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک پورت HDMI 2.0، یک کارت خوان microSD و یک جک صوتی 3.5 میلی متری ترکیبی است. Asus ZenBook 14X OLED Space Edition مجهز به وب کم 720p است. این باتری لیتیوم پلیمری 63 وات ساعتی دارد که از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می کند. اندازه دستگاه 331x221x15.9 میلی متر و وزن آن 1.4 کیلوگرم است. ایسوس زنبوک 14x نیازهای شما را برطرف می کند.

این مطلب را هم ببینید
تعطیلی کارخانه ال جی بدلیل شیوع ویروس کرونا

کاربرد ایسوس زنبوک 14x

صفحه نمایش های OLED به طور فزاینده ای در میان نوت بوک های پریمیوم رایج هستند. آخرین نمونه، Zenbook 14X OLED پیشرفته ایسوس است که دارای صفحه نمایش لمسی OLED بسیار پر جنب و جوش و آخرین مشخصات است. همچنین دارای پورت های I/O بیشتر از آنچه برای یک نوت بوک نازک و سبک انتظار داشتم دارد. با این حال، عمر باتری آن در بهترین حالت متوسط است، احتمالاً به دلیل همان صفحه نمایش روشن و با وضوح بالا.

همانطور که صفحه محصول Zenbook به خوبی به من یادآوری می کند، صفحه نمایش 14 اینچی OLED 2880 x 1800 پیکسلی آن عمیق ترین رنگ های مشکی و زنده ترین رنگ ها را ارائه می دهد. برای استفاده از یک کلیشه، رنگ ها در این صفحه نمایش OLED واقعاً ظاهر می شوند و زنده به نظر می رسند. همچنین از ویدیوهای HDR در یوتیوب پشتیبانی می‌کند، که بسیاری از آنها صحنه‌هایی از طبیعت را به تصویر می‌کشند که بهترین ویژگی‌های نمایشگر را کاملاً نشان می‌دهند. میزان روشنایی صفحه نمایش بیش از 550 نیت است که برای نمایشگر نوت بوک نسبتاً زیاد است.
در همین حال، نسبت تصویر 16:10 نیز به شما امکان می دهد محتوای بیشتری را در مقایسه با صفحه نمایش استاندارد 16:9 مشاهده کنید. اما احتمالاً به یک دستمال تمیزکننده نیاز دارید تا این صفحه نمایش لمسی براق را بکر و بدون اثر انگشت در اثر ضربه زدن و پیمایشی که احتمالاً انجام می دهید، نگه دارید. با ایسوس زنبوک 14x فیلم های جذاب ببینید.

مزایای ایسوس زنبوک 14x چیست؟

Zenbook همچنین از ویژگی ScreenPad ایسوس پشتیبانی می کند که تاچ پد را به یک صفحه نمایش 5.6 اینچی ثانویه برای نمایش آیکون های برنامه ها و پنجره ها تبدیل می کند. این یک نسخه کمتر توانا و بسیار کوچکتر از صفحه نمایش ثانویه در Zenbook Pro Duo 15 OLED است. در حالی که اکنون نسبت به تکرارهای قبلی پاسخگوتر است، هنوز استفاده از آن را ناخوشایند می دانم. شاید من نمی توانم آن را در جریان کار خود قرار دهم، بنابراین بیشتر از آن به عنوان یک صفحه شماره مجازی استفاده می کنم. Zenbook همچنین دارای تعداد شگفت انگیزی پورت برای یک اولترابوک است. ایسوس موفق شد هر دو پورت USB-A و HDMI را به همراه دو درگاه Thunderbolt 4 و حتی یک کارت خوان microSD در خود جای دهد.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت و تاریخ عرضه آن

ایسوس زنبوک 14x نسخه فضایی مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک

کیفیت ساخت بی عیب و نقص است، همانطور که از یک نوت بوک انتظار می رود که دوام درجه نظامی را به نمایش بگذارد. صفحه کلید عملاً هیچ انعطافی ندارد در حالی که درب آن سفت و سفت است. دکمه پاور به عنوان حسگر اثرانگشت عمل می کند. من همچنین دوست داشتم که چگونه می توانم درب لپ تاپ را با یک دست باز کنم. عملکرد نیز با نسل یازدهم اینتل Core i7، حافظه 16 گیگابایتی و تراشه گرافیکی سطح پایه Nvidia GeForce MX450 که امتیاز 5359 را در PCMark 10 تولید می کند، خوب است. گرافیک‌ها، مانند Dell XPS 13. با این حال، پایه Zenbook در هنگام بنچمارک‌های فشرده به اندازه‌ای گرم می‌شود که از قرار دادن آن بر روی پایم ناراحت می‌شوم.

سخن پایانی

سعی کردیم شما را با ایسوس زنبوک 14x آشنا کنیم. در نهایت، پاشنه آشیل Asus Zenbook 14X OLED عمر باتری متوسط آن است. در تست معمول باتری حلقه ویدیویی، Zenbook 6 ساعت و 34 دقیقه را مدیریت کرد. تا چند سال پیش این بسیار مناسب بود، اما جدیدترین اولترابوک‌ها اکنون بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، ال جی Gram 16 با وجود صفحه نمایش بزرگتر 16 اینچی، بیش از 10 ساعت دوام آورد. اما این بهایی است که باید برای نمایشگر روشن و واضح Zenbook بپردازید. به طور کلی، Zenbook قیمت پریمیوم خود را توجیه می کند، اگرچه احتمالاً باید روشنایی صفحه را کاهش دهید تا زمان کارکرد آن را در زمان شارژ باتری افزایش دهید. نوع بالاتر GeForce MX450 (2398 دلار سنگاپور) در Shopee، Lazada و مستقیماً از ایسوس در دسترس است. همچنین یک مدل ارزان‌تر (2198 دلار سنگاپور) با گرافیک یکپارچه در اینجا وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *