بازی و سرگرمی, معرفی بازی

بازی ایکس باکس وان lego the incredibles

بازی ایکس باکس وان

امروز قصد داریم شما را با بازی ایکس باکس وان آشنا کنیم. ایکس باکس وان مجموعه ای از کنسول های بازی ویدیویی خانگی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این کنسول که در می 2013 معرفی شد، جانشین ایکس باکس 360 و سومین کنسول پایه از سری کنسول های بازی های ویدئویی ایکس باکس است. این اولین بار در آمریکای شمالی، بخش هایی از اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی در نوامبر 2013 و در ژاپن، چین و سایر کشورهای اروپایی در سپتامبر 2014 منتشر شد. اگر می خواهید بیشتر با بازی ایکس باکس وان آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اولین بازی منتشر شده در ایکس باکس وان چیست؟

این اولین کنسول بازی ایکس باکس است که در چین، به ویژه در منطقه آزاد تجاری شانگهای مایکروسافت دستگاه را به عنوان “سیستم سرگرمی همه کاره” به بازار عرضه کرد، از این رو نام “ایکس باکس وان” را به خود اختصاص داد. این کنسول که یک کنسول نسل هشتمی بود، عمدتاً با پلی استیشن 4 سونی و Wii U نینتندو و بعداً سوییچ رقابت کرد.

بازی ایکس باکس وان

ایکس باکس وان با فاصله گرفتن از معماری مبتنی بر PowerPC نسخه قبلی خود، بازگشت به معماری x86 مورد استفاده در Xbox اصلی را نشان می دهد. دارای یک واحد پردازش سریع AMD (APU) است که در اطراف مجموعه دستورالعمل x86-64 ساخته شده است. کنترلر ایکس باکس وان در Xbox 360 دوباره طراحی شد، با بدنه بازطراحی شده، D-pad و تریگرهایی که قادر به ارائه بازخورد لمسی جهت دار هستند.

این کنسول بر محاسبات ابری و همچنین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی و توانایی ضبط و اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدیویی یا اسکرین‌شات‌ها از گیم‌پلی یا پخش زنده به‌طور مستقیم به سرویس‌های استریم مانند Mixer و Twitch تأکید می‌کند. همچنین می‌توان بازی‌ها را خارج از کنسول از طریق شبکه محلی در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده ویندوز 10 اجرا کرد. به همین راحتی بازی ایکس باکس وان قابل اجرا است.

این دیسک می تواند چه چیزهایی را پخش کند؟

این کنسول می‌تواند دیسک‌های Blu-ray را پخش کند، و برنامه‌های تلویزیونی زنده را از یک ست‌تاپ باکس موجود یا یک تیونر دیجیتال برای تلویزیون دیجیتال زمینی با یک راهنمای برنامه پیشرفته پوشش دهد. این کنسول به صورت اختیاری شامل یک سنسور کینکت بازطراحی شده بود که با نام “Kinect 2.0” به بازار عرضه شد و ردیابی حرکت و تشخیص صدا را بهبود بخشید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های اکشن 2020 را بشناسید

ایکس باکس وان به دلیل طراحی پیشرفته کنترلر، ویژگی‌های چندرسانه‌ای و ناوبری صوتی، نقدهای مثبتی دریافت کرد. طراحی ساکت‌تر و خنک‌تر آن به دلیل قابل‌اطمینان‌تر کردن کنسول نسبت به نسل قبلی خود در هنگام راه‌اندازی مورد تحسین قرار گرفت، اما این کنسول عموماً به دلیل اجرای بازی‌ها در سطح گرافیکی پایین‌تر از PlayStation 4 مورد انتقاد قرار گرفت. بازی ایکس باکس وان نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

تغییرات ایجاد شده در آن و سایر جنبه های نرم افزار کنسول پس از عرضه با استقبال مثبتی روبرو شد. Kinect آن به دلیل بهبود دقت ردیابی حرکت، ورود به سیستم تشخیص چهره و دستورات صوتی آن مورد تحسین قرار گرفت. مدل اصلی ایکس باکس وان در سال 2016 توسط ایکس باکس وان اس جایگزین شد که دارای فرم فاکتور کوچکتر و پشتیبانی از ویدیوهای با دامنه دینامیکی بالا HDR10 و همچنین پشتیبانی از پخش ویدیوی 4K و ارتقاء مقیاس بازی ها از 1080p به 4K است.

بنا بر چه دلایلی طرفدار پیدا کرد؟

این دستگاه به دلیل اندازه کوچکتر، بهبودهای بصری روی صفحه و فقدان منبع تغذیه خارجی مورد ستایش قرار گرفت، اما رگرسیون های آن مانند عدم وجود پورت Kinect بومی مورد توجه قرار گرفت. یک مدل رده بالا، به نام Xbox One X، در ژوئن 2017 رونمایی شد و در نوامبر عرضه شد. دارای مشخصات سخت افزاری ارتقا یافته و پشتیبانی از رندر بازی ها با وضوح 4K است.

بازی ایکس باکس وان

این سیستم توسط کنسول های Xbox Series X و Series S که در 10 نوامبر 2020 راه اندازی شد جایگزین شد. تولید تمام کنسول های Xbox One در پایان سال 2020 متوقف شد.

قبل از رونمایی رسمی، شایعه ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه کنسول بعدی ایکس باکس یک سیستم “همیشه روشن” خواهد بود که به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد، اگرچه مایکروسافت این موضوع را تایید نکرده بود. این نگرانی‌ها را از سوی مصرف‌کنندگان برانگیخته بود، که وقتی آدام اورث، کارمند مایکروسافت استودیو در آوریل 2013 در پیامی در توییتر گفت: «متأسفم، من در مورد داشتن یک کنسول همیشه روشن فکر نمی‌کنم. بازی ایکس باکس وان نیازی نیست که همیشه روشن بماند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Rider : ساده اما جذاب

چقدر از این بازی فروش رفته است؟

مایکروسافت دوست ندارد درباره تعداد کنسول ایکس باکس وان که فروخته است صحبت کند. این احتمالاً به این دلیل است که پیش‌بینی اولیه 200 میلیون دستگاه فروخته شده توسط ردموند حتی شش سال بعد به هیچ وجه به نتیجه نمی‌رسد. تا پایان سال 2017، حدود 29.4 میلیون محموله گزارش شده است.

این رقم با فروش 100 میلیون کنسول پلی استیشن 4 فاصله زیادی دارد. تا آوریل 2019، حتی کنسول نینتندو سوییچ نیز 34.74 میلیون کنسول در طبیعت داشت. اما 30 میلیون هنوز تعداد زیادی از کاربران ایکس باکس هستند و به روز رسانی های کنسول (با Xbox One S و Xbox One X) فقط آن را بهتر کرده است. بازی ایکس باکس وان می تواند بهترین ها را ارایه دهد.

اگر جزو وفاداران ایکس باکس وان هستید و نمی‌دانید که چگونه می‌توانید آخرین قطره لذت دیجیتال را از کنسول خارج کنید، ما این لیست از ویژگی‌هایی را که ممکن است از دست داده باشید را گردآوری کرده‌ایم. منطقی است که کورتانا، فناوری دستیار صوتی مایکروسافت، ایکس باکس را کنترل کند. در واقع، کورتانا در زیر تنظیمات > سیستم > تنظیمات کورتانا پخته می شود.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با بازی ایکس باکس وان آشنا کنیم. برای استفاده از آن باید یک هدست با میکروفون داشته باشید (یا یک کینکت داشته باشید، اما ارزش خرید ندارد). برای جلب توجه او بگویید “Hey, Cortana”. او مخصوصاً در بازی برای گرفتن اسکرین شات، صدور دستورات دیگر، یا برای تبدیل گفتار به متن هنگام پر کردن فرم ها مفید است. این بازی می تواند برای هر سنی مناسب باشد و آن ها را به خوبی سرگرم کند می توانید یکبار هم که شده آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *