اخبار تکنولوژی

تغییر نام فیسبوک به متاورس

تغییر نام فیسبوک به متاورس

یکی از انواع شبکه های اجتماعی که از سال ها پیش تاسیس شده و همچنان نیز مورد توجه عده زیادی از مخاطبین است، شبکه اجتماعی فیسبوک می باشد. فیسبوک در اصل به دلیل نام متفاوت و منحصر به فردی که دارد، توانسته به شهرت جهانی برسد. اما به تازگی شاهد یک تغییر در هویت و نام این نرم افزار محبوب بودیم که به صورت خبری با عنوان تغییر نام فیسبوک به متاورس منتشر شد.

تغییر نام فیسبوک به متاورس

همانطور که می دانید فیسبوک یکی از شبکه های موفق جهانی است که همه روزه هزاران میلیون کاربر را به سمت خود جذب می کند. اما به تازگی شاهد یک خبر منتشر شده از مدیر عامل فیسبوک و موسس این شرکت بزرگ بودیم که به مخاطبین و در واقع کل جهان اعلام کرد که به تغییر نام فیسبوک به متاورس پرداخته است. در ابتدا شاید این شرکت تصور می کرد که این نام مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرد، ولی کاملا برعکس شد. همچنین مارک زاکربرگ گفت که این نام نشان دهنده تغییر بزرگ و آینده این کمپانی خواهد بود. به این صورت این مدیرعامل توانست نبض بازار فناوری و تکنولوژی روز دنیا را به صدا در آورد.

در اصل متاورس یا مخفف همان متا که به روی این شبکه گذاشته شده، به معنای این است که این کمپانی قصد دارد تا قدم هایی جلوتر و بزرگ تر از فناوری ارتباطات و شبکه های اجتماعی روز دنیا بردارد و آرزوهای بیشتری را در دنیا محقق کند. همچنین این نام به گفته مارک زاکربرگ به معنای دنیای مجازی بزرگ تر و ایده آل تر برای کار و بازی می باشد که این حرف به نوعی همه مخاطبین را شگفت زده کرد. در اصل متا به معنای ارتباط بی همتای افراد از سراسر دنیا با یکدیگر است که باعث می شود همه مخاطبین در راس اهداف این کمپانی عمل کنند.

تغییر نام فیسبوک به متاورس

آیا تغییر نام فیسبوک به معنای تغییر کار این کمپانی نیز می باشد؟

نمی توان گفت که تغییر نام فیسبوک به متاورس باعث ایجاد تغییرات در  این کمپانی نشده است. زیرا اولین چیزی که در این باره منتشر شد، سرمایه گذاری بزرگ و شگفت انگیز این کمپانی به ارزش 10 میلیارد دلار در حوزه فضای مجازی بود که باعث شد این کمپانی به ارزش بیشتری دست پیدا کند. همچنین باعث شد تا ارزش سهام فیسبوک یا همان متا بتواند حدود 3 درصد افزایش پیدا کند که این واقعا در کمپانی های دیگر به امری بی سابقه تبدیل شد. البته لازم به ذکر است که مدیرعامل متا یعنی خود شخص زاکربرگ در صفحه متا یا همان فیسبوک خود از چنین تغییری صحبت کرد و آن را به اشتراک گذاشت.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر 16 اینچی قابل حمل +view gram ال جی معرفی شد

او به گونه ای در صفحه خوش آمدگویی فیسبوک رفته و چنین تغییر اساسی را به همه مخاطبین اعلام کرد. شاید این تغییر نام در ابتدا برای مخاطبین اندکی عجیب به نظر می رسید زیرا آن ها تصور می کردند که ممکن است با تغییری در این سازمان نیز رو به رو شوند. ولی خوشبختانه زاکربرگ اعلام کرد که این تغییر تنها در نام فیسبوک است و در ساختار این کمپانی هیچ تغییری را ایجاد نخواهد کرد. پس نیازی به نگرانی کاربران نیست و آن ها می توانند از صفحات مجازی خود بهترین استفاده را داشته باشند. پس تنها چیزی که با تغییر نام تغییر خواهد کرد، در اصل نحوه گزارشات مالی این شرکت است که از فصل چهارم 2021 در دو بخش اعلام خواهد شد.

دلیل تغییر نام فیسبوک به متاورس چیست؟

سوالی که در این باره برای بسیاری از مخاطبین ایجاد شده، این است که دلیل ایجاد این تغییر نام فیسبوک به متاورس چه می تواند باشد. برخی از مخاطبین گفته اند که احتمال دارد این تغییر مشابه با تغییر برند گوگل در سال 215 است که از تشکیل یک کمپانی مادر به نام آلفابت خبر داده شد و سپس خودش به عنوان یکی از زیرمجموعه های آن شناخته شد. اما یکی دیگر از این دلایل می تواند انتقاد از این شرکت توسط قانون گذاران و سیاستمداران کشور باشد که باعث شده کاربران تا حدودی اعتماد خود را به فیسبوک از دست بدهند. به این ترتیب برای این تغییر نام دلایل متعددی توسط افراد ذکر شده است. همچنین منتشر شده است که ممکن شرکت های دیگری نیز مانند اینستاگرام، واتساپ و آکیولس نیز به عنوان زیرمجموعه های متا یا همان فیسبوک شناخته شوند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 3

تغییر نام فیسبوک به متاورس

متاورس چیست؟

متاورس خود یک کمپانی و شرکت معتبر و توسعه یافته در زمینه دنیای مجازی و ارتباطات و بازی است که امکان کار و انجام بازی های مختلف و متنوع را برای مخاطبین فراهم می کند. شرکت های مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که اکنون فیسبوک با تغییر نام خود به متا به گونه ای خواست ثابت کند که می خواهد با قدرت بالایی در این حوزه حضور داشته باشد و محکم تر به سمت موفقیت قدم بردارد. و اولین کاری که انجام داد، همین تغییر نام فیسبوک به متاورس بود که سوپرایزی برای همگان بود و به نوعی همه افراد را شگفت زده کرد.

این فعالیت در اصل برنامه ریزی فیسبوک برای آینده با سرمایه گذاری برتر و بیشتر بود که تغییر نام آن قدمی اولی بود که این کمپانی به سمت موفقیت برداشت. همانطور که ذکر شد، تنها یک تغییر نام باعث شد تا این کمپانی به 3 درصد سود بیشتر دست پیدا کند. حال تصور کنید که تغییرات بعدی تا چه میزان می توان مخاطبین را سوپرایز و هیجان زده کند. و تا چه میزان این تغییر می تواند برای کمپانی فیسبوک موفقیت آمیز باشد. پس اکنون که کاربران با چنین خبری رو به رو شدند، دیگر نمی توانند ساکت بمانند و از این پس منتظر این خواهند بود که ببینند قدم بعدی فیسبوک برای ایجاد یک تغییر بزرگتر چه چیزی می تواند باشد.

نتیجه گیری

تغییر نام فیسبوک به متاورس، همچنان بی نتیجه هم نبود زیرا این کمپانی توانست بعد از مدتی بار دیگر توجه همگان را به سمت خود جلب کند. به گفته مارک زاکربرگ، این نامی که به روی فیسبوک گذاشته شده است، به معنای این است که همیشه چیز بیشتری برای ساختن وجود دارد و او اعلام کرد که هرگز قصد کناره گیری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *