اخبار تکنولوژی

جدیدترین بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند

بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند

شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مانند واتس اپ و تلگرام از جذاب ترین هایی هستند که قابلیت های متعدد و عالی را در اختیار کاربران قرار می دهند. همه شما شاهد این قابلیت تلگرام بودید که به شما این امکان را می داد تا بتوانید چت افراد خاص را مخفی سازی کنید. ولی این قابلیت متاسفانه در واتس اپ وجود نداشت. امروز خبری منتشر شده است که می گوید بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند.

بتای واتس اپ

از آن جایی که دیگر زمان زیادی از عرضه بتای واتس اپ گذشته است، دیگر اکثر مخاطبین با این قابلیت آشنایی دارند. واتس اپ به دلیل آنکه دارای استفاده به صورت یک اکانت می باشد، زمانی که مخاطبین می خواستند اکانت دیگری را برای بیزینس خود راه اندازی کنند، مجبور بودند تا از خط های مختلف برای راه اندازی واتس اپ استفاده کنند. ولی از زمانی که بتای واتس اپ در دسترس قرار گرفت، دیگر نیازی به انجام این کار نیست. زیرا به راحتی کاربران می توانند یک اکانت را در ۴ دستگاه مانند گوشی، وب لپ تاپ، کامیپیوتر و تبلت استفاده کنند. شاید بگویید مگر چنین چیزی می شود. بله این امکان توسط یک نسخه به نام بتا در واتس اپ قرار داده شده است.

بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند

در این راستا بر خلاف تصورات همه مخاطبین، واتس اپ بتا روز به روز در حال ابداع تغییرات جدیدی است که دور از تصور همه کاربران است. یکی از جدیدترین تغییرات آن این است که بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند. با آمدن نام این تغییر همه کاربران دیگر می دانند که این امکان تنها در اپلیکیشن تلگرام موجود بود ولی اکنون شاهد آن‌ در واتس اپ بتا هستیم. به این ترتیب بار دیگر واتس اپ‌ مورد اهمیت مخاطبین قرار گرفت. جدیدترین نسخه بتای واتس اپ به این مشخصات مجهز شده است که برای مخاطبین بسیار جذاب و باعث شگفتی بود. پس به راحتی می توانید در آن مخاطبین خاص خود را از سایرین مخفی سازی کنید بدون آنکه کسی متوجه اطلاعات شما در واتس اپ باشد.

این مطلب را هم ببینید
اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند: راحتی و امنیت

مخفی سازی اطلاعات در واتس اپ بتا

همانطور که می دانید تا قبل از این آپدیت و به روز رسانی امکان آنکه بتوان شخصی سازی هایی مانند وضعیت در واتس اپ، عکس پروفایل و آخرین بازدید را از مخاطبین پنهان کرد وجود نداشت. ولی امروزه به راحتی می توانید در نسخه جدید واتس اپ بتای خود از این قابلیت استفاده کنید و هر شخصی را که دوست ندارید اطلاعات شما برای او نمایش داده شود، در واتس اپ مخفی کنید. به این صورت همه اطلاعات شما حفظ خواهد شد و دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید. خیلی وقت بود که مخاطبین آرزو داشتند تا بتوانند در واتس اپ از چنین قابلیتی بهره مند شوند و تصور اینکه اکنون می توانند از چنین ویژگی استفاده کنند برای آن ها اندکی غیر قابل باور است.

به همین دلیل واتس اپ بتا بار دیگر مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت و مخاطبین زیادی به این نسخه از واتس اپ روی آوردند. واتس اپ در گذشته تا قابلیت این را داشت که بتوانید در آن با دوستان‌ خود ارتباط برقرار کنید، آن هم از طریق چت کردن. به مرور زمان قابلیت های متعددی اعم از تماس صوتی و تصویری به واتس اپ اضافه شد که این قابلیت ها آن را به یکی از برنامه های پرکاربرد و محبوب تبدیل کرد. همچنین به تازگی شاهد واتس اپ بتا و سپس قابلیت اینکه بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند بودیم که باعث شد واتس اپ برای همیشه در بین کاربران بدرخشد.

بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند

مخفی سازی واتس اپ بتا در چه سیستم عامل هایی قابل انجام است؟

اگر یادتان باشد، واتس اپ بتا در زمان ابتدایی تنها برای سیستم عامل های iOS در دسترس بود و متاسفانه کاربران اندرویدی نمی توانستند از این ویژگی استفاده واتس اپ‌ در چند دستگاه بهره مند شوند. ولی‌ امروز شاهد این هستیم‌ که این ویژگی برای کاربران اندروید نیز قابل دسترسی است. پس زمانی که واتس اپ خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کردید، می توانید با وارد شدن به بخش تنظیمات از این قابلیت ویژه استفاده کنید. همچنین به راحتی می توانید شخصی سازی های خود را انجام داده و مخاطبین خود را محدودیت سازی کنید.

این مطلب را هم ببینید
فناوری 5G: مزایا و چالش‌ها

پس زمانی که این قابلیت برای واتس اپ شما فعال شد، دیگر مخاطبین مشخص شده و خاص شما قادر به دیدن اخرین‌ وضعیت، عکس پروفایل و استوری شما نخواهند بود. البته خبر خوب این است که این شخصی سازی ها را می توانید در هر بخش به صورت جداگانه انجام دهید. پس زمانی است که دوست دارید مخاطبین خاصی تنها اخرین‌ بازدید شما را مشاهده نکنند یا تنها فقط عکس پرفایل شما را نتوانند ببینند. در‌این صورت شخصی سازی به صورت جداگانه برای هر کدام قابل انجام به صورت جداگانه می باشد. اینکه بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند به نوعی مورد محبوبیت همگان قرار گرفت.

این ویژگی چه زمانی آغاز شد؟

موضوعی که مخاطبین بهتر است بدانند، این است که این ویژگی از اوایل ماه سپتامبر آغاز شده است و یک به روزرسانی کاملا آزمایشی می باشد. پس واتس اپ بتا اینکه کاربران می توانند از این قابلیت به طور مداوم‌ استفاده کنند را تایید نکرده است. پس‌ ممکن است که مخفی سازی در واتس اپ بتا باقی بماند و یا با آپدیت جدید دیگر شاهد آن نخواهیم بود. اما امیدواریم که نسخه آزمایشی به نسخه اصلی و‌تغییر یافته تبدیل شود زیرا این ویژگی برای همه کاربران به نوعی جذاب بود و مطمئنا کسی دوست ندارد آن را از دست بدهد. چیزی که راجع به این ویژگی باید بدانید، این است که در زمانی که شما این قابلیت را فعال کنید، پس شما نیز نمی توانید هر یک از گزینه هایی که مربوط به اطلاعات خودتان است برای او غیر فعال شده را راجع به او‌نیز مشاهده کنید.

نتیجه گیری

منتشر شدن خبر اینکه بتای واتس‌ اپ مخفی‌ سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌ کند، درست است که یک بخش آزمایشی است ولی برای همگان به یک طرح جذاب تبدیل شد. پس تا زمانی که این طرح در آپدیت نسخه پیدا موجود است، از آن بهترین استفاده را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *