اخبار تکنولوژی

دوربین خانواده آیفون ۱۳

دوربین خانواده آیفون ۱۳.

دوربین خانواده آیفون ۱۳ با لرزشگیر سنسور شیفت توانسته یک قابلیت عالی محسوب شود که ما در این قاله قصد داریم شما را با ویژگی های دوربین این خانواده محبوب به صورت واضح آشنا کنیم. در اندازه سنسور دوربین این خانواده بسیار پیشرفته عمل کرده است که در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اندازه پیکسل‌ها به ۱.۹ میکرومتر و در خصوص آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی اندازه پیکسل ۱.۷ میکرومتر شدهاست. سنسور مورد نظر جزء بزرگ ترین اندازه سنسور برای دوربین دوگانه اپل شناخته می شود که ۴۷ درصد نور بیشتری را ارائه می دهد که البته آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی با سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دیافراگم f/2.4، توانسته اند نقطه کانونی ۱۳ میلی‌متری را بامیدان دید ۱۲۰ درجه‌ای همراه کنند.

انواع دوربین خانواده آیفون ۱۳

خانواده دوربین خانواده آیفون ۱۳ هرکدام ویژگی های خاصی را برای دوربین در نظر گرفته اند که ما به تک تک این قابلیت ها و ویژگی های در ادامه اشاره می کنیم.

آیفون ۱۳ مینی

این نوع آیفون ۱۳ همانند سری های قبلیخود لبه‌های تخت و محافظ سرامیک شیلد دارد و با استاندارد IP68 مقاومت اصلی خود را در مقابل  نفوذ رطوبت و گرد و غبار حفظ کرده با فریم آلومینیومی حفظ می کند. همچنین نمایشگر ۵.۴ اینچی را با روشنایی ۱۲۰۰ نیت و استفاده از  فناوری‌های دالبی ویژن، HDR10 و HLG می توان در نظر گرفت که با تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic از ۶ هسته پردازشی و ۵ هسته گرافیکی استفاده می کند.

A15 با ۵۰ درصد سریع‌ترین تراشه و ۳۰ درصد برای گرافیک شناخته می شود آیفون ۱۳ مینی با دوربین اصلی دوگانه خود توانسته  سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی را با مقایسه ای جانانه رو به رو کند.نور بیشتر یکی از ویژگی های اسن آیفون است که با چینش مورب و استفاده از فناوری لرزشگیر سنسور شیفت توانسته مورد کاربرد قرار گیرد. البته سازگاری با ۵G را برای موقعیت‌های گوناگون را نباید از یاد برد.

 

آیفون ۱۳

این مدل آیفون با نمایشگر ۶.۱ اینچی و استاندارد IP68 با  دوربین اصلی دوگانه که با چنیش مورب به نمایش گذاشته شده است در ۱۲ مگاپیکسلی کارایی خود را نشان می دهد. البته سنسور اصلی دریچه دیافراگم f/1.5 را شما با اندازه پیکسل ۱.۷ میکرومتر باید در نظر بگیرید و سنسور دوم اولترا واید را نیز نادیده نگیرید که با لرزشگیر سنسور شیفت قابلیت‌های فیلمبرداری نوینی را به وجود آورده است.

این مطلب را هم ببینید
هدفون Sennheiser HD 250BT رونمایی شد

چیپ A15 Bionic  و تراشه A15 Bionic از انکودرهای فوق العاده جدید محسوب می شود و برای باتری، حدودا ۹۰ دقیقه شاید بیشتر از ۱۳ مینی بتواند شارژ خود را نگه دارد.

فیلم‌برداری ProRes، پرتره و تصویربرداری محاسباتی جزء ویژگی های مهم محسوب می شود که البته تمامی مدل های آیفون دارای لرزشگیر پیشرفته سنسور شیفت هستند.

کوپرتینویی‌ تنها برروی آیفون ۱۲ پرو مکس عرضه شده است که بعد از آن برای تمامی مدل های آیفون 13 نیز وجود دارد. تثبیت لنز به تثبیت سنسور دوربین اجازه داده است که با لرزش کمتر خود تصویربرداری قابل توجهی را به ثبت برساند که این چنین دوربین‌های DSLR با بهبود سطح کیفیت تصاویر خود بهترین معرفی می شوند.دوربین آیفون ۱۳ بیرون‌زدگی آن به وضوح بیشتر مشخص است.

دوربین این مدل محبوب ۷ را با قابلیت‌های متفاوت برای عکاسی در موقعیت های کم‌نور می تواند به نمایش بگذارد.هر دو مدل استاندارد آیفون ۱۳ از فیلم‌برداری HDR با فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند و در تمام مراحل ضبط تا تدوین و اشتراک‌گذاری با این فناوری سازگارند. حالا می‌توانید با دوربین این گوشی‌ها فیلم‌برداری ۴K با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشید.

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را نباید در بین آیفون های 13 گوشی های ساده ای در نظر گرفت، به این دلیل که این مدل آیفون ها با چیپ A15 Bionic در کنار دوربین سه‌گانه توانسته،  نمایشگر قابل قبول پروموشن را با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و البته حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت به نمایش بگذارد. نمایشگر سوپر رتینا XDR را شما با پنل ۶.۱ اینچی می توانید برای  آیفون ۱۳ پرو در نظر بگیرید ولی آیفون ۱۳ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بسیار زیبا طراحی شده است. تراشه  A15 Bionic مهم ترین ابتکار اپل است که برای آیفون های 13 رقم زده است و از تراشه ۵ نانومتری و ۱۵ میلیارد ترانزیستور استفاده می کند.

این مطلب را هم ببینید
رندرهای گلکسی S22 اولترا با طراحی متفاوت دوربین و جایگاه مخصوص S Pen منتشر شد

آیفون های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس  توانسته اند با دوربین اصلی سه‌گانه و دوربین اولترا واید حتی برای موقعیت هایی با نور ضعیف بسیار عالی عمل کنند. دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری صددرصد یک مزیت ویژه است.

آیفون ۱۳ پرو با سنسور فوق عریض برای موقعیت های کم‌ نور بسیار مناسب است.دوربین عریض در موقعیت های کم نور ۲.۲ برابر عملکرد خود را بهبود بخشیده اند.دوربین فوق عریض این مدل (آیفون ۱۳ پرو)  با سیستم فوکوس خودکار راندان خوبی را برای موقعیت های کم نور ۹۲ درصد به بهبود رسانده است و شما حتی خروجی روشن‌ و شارپ‌تری  را می توانید مشاهده کنید که  با وجود لنز و قابلیت‌های فوکوس خودکار و نرم‌افزارهای پیشرفته بسیار ویژگی کلیدی عنوان می شود  و حتی در مدل ۱۳ پرو دوربین توانسته با تله‌فوتوی ۷۷ میلی‌متری از قابلیت زوم اپتیکال ۳ در کنار دامنه  زوم بهره ببرد که برای حالت عکاسی شبانه بسیار ویژگی مهمی محسوب می شود.

دوربین خانواده آیفون ۱۳ و قابلیت مهم آن

آیفون های ۱۳ و ۱۳ مینی به واسطه موتور عصبی توانسته به سرعت پردازنده سیگنال تصویری خود کمک کند. دوربین دوگانه این دو آیفون با قابلیت Smart HDR 4 در کنتراست بالا و همچنین نورپرداری مناسب بسیار کلیدی عمل کرده است.

این دو آیفون با یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و حتی دیافراگم f/2.4 توانسته فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری و میدان دید ۱۲۰ را نیز حفظ کند که با تشکیل از ۵ عنصر صددرصد می تواند مزایای زیادی داشته باشد. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما راب با ویژگی های دوربین خانواده آیفون ۱۳ آشنا کنیم تا در هنگام خرید وابسته به قابلیت ها خرید خود را تجربه کنید که در هر صورت ویژگی های گفته شده ویژگی های کمی نیست و صددرصد به کار شما می آید.

سایت پایاتل ارائه دهنده انواع لوازم جانبی گوشی موبایل بوده که شما می توانید جهت خرید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *