اخبار تکنولوژی

عملکرد اندروید باکس

عملکرد اندروید باکس

امروز قصد داریم شما را با عملکرد اندروید باکس آشنا کنیم. جعبه Android TV به شما امکان می‌دهد نمایش‌ها یا فیلم‌ها را روی هر تلویزیونی پخش کنید، از جمله تلویزیون‌هایی که قابلیت‌های هوشمند ندارند. جعبه‌های Android TV در بریتانیا در مقایسه با سراسر جهان کمی کمتر رایج هستند، بسیاری از ما از این جعبه‌های تلویزیون بزرگ‌تر، چوب استریم کوچک‌تر را انتخاب می‌کنیم. اگر می خواهید بیشتر با عملکرد اندروید باکس آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اندروید باکس چیست؟

Android TV box یک جعبه رسانه کوچک و کم هزینه است که به تلویزیون متصل می شود و فیلم، برنامه تلویزیونی و برنامه هایی مانند بازی پخش می کند. جعبه‌های Android TV این روزها موارد پرطرفداری هستند و طیف وسیعی از استفاده‌ها را امکان پذیر می‌سازند، از وبگردی گرفته تا پخش مستقیم ویدیو به تلویزیون. جعبه های اندروید تی وی چند سال پیش معرفی شدند و اکنون گزینه های زیادی در دسترس هستند.

عملکرد اندروید باکس

این جعبه های کوچک می توانند تقریباً هر تلویزیونی را به یک تلویزیون هوشمند با طیف وسیعی از امکانات تبدیل کنند. اکثر مردم از آنها برای پخش فیلم یا برنامه های تلویزیونی از سایت های پخش مورد علاقه خود مانند Netflix، Disney Plus، Fubo TV یا Hulu استفاده می کنند. همچنین می‌توان ویدیوها را به صورت محلی ذخیره کرد، مانند یک کتابخانه ویدیویی گسترده، و بر اساس درخواست پخش کرد.

یک جعبه به تلویزیون متصل می شود و از طریق اتصال سیمی اترنت یا WiFi به اینترنت راه اندازی می شود. پس از اتصال جعبه به تلویزیون و اینترنت، برنامه‌ها را می‌توان نصب کرد. به عنوان مثال، یک برنامه YouTube را می توان برای پخش جریانی ویدیوهای YouTube نصب کرد. عملکرد اندروید باکس بسیار جذاب است.

اندروید یک سیستم عامل است

اندروید یک سیستم عامل مانند ویندوز یا iOS است که توسط گوگل عمدتاً برای تلفن های همراه ساخته شده است. این بر روی پردازنده های مبتنی بر ARM اجرا می شود، که آن را برای هر دستگاهی که سخت افزار مشابهی را اجرا می کند قابل حمل می کند. از آنجایی که سیستم عامل اندروید متن باز و رایگان است، ساخت سخت افزار بر اساس آن و فروش آن بسیار ارزان تر است.

این مطلب را هم ببینید
دو پاوربانک جدید ردمی با قابلیت شارژ سریع معرفی شد

سیستم عامل Android هزینه را پایین نگه می دارد و جعبه های Android TV را به مراکز رسانه ای ارزان قیمت خوبی تبدیل می کند. در حالی که اندروید عمدتاً در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، می‌توان آن را روی جعبه‌های کوچکی نیز نصب کرد که از سخت‌افزار مشابهی استفاده می‌کنند اما گزینه‌های ورودی و خروجی بهتری را ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، جعبه‌های تلویزیون Android می‌توانند HDMI را به تلویزیون خروجی دهند و به آن قابلیت مشاهده HD را می‌دهند. آنها همچنین می توانند از کنترل از راه دور، صفحه کلید یا ماوس برای ورودی استفاده کنند. عملکرد اندروید باکس بسیار منحصر به فرد است.

عملکرد اندروید باکس چیست؟

با این حال، همانطور که از نام آن پیداست، همه جعبه‌های Android TV به جای آنهایی که توسط اپل یا Roku طراحی شده‌اند، بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند. در این راهنما، ما بهترین پاسخ را به سوالات متداول در مورد جعبه‌های تلویزیون Android از جمله نحوه عملکرد آنها، ارزش پول پرداختی و لیستی از محبوب‌ترین مارک‌های جعبه تلویزیون هوشمند اندروید خواهیم داد.

جعبه Android TV تنها راه برای ارتقاء تلویزیون شما نیست، راهنمای ما در مورد Roku vs Fire TV Stick را بخوانید تا بیشتر بدانید. یا، بهترین راهنمای تلویزیونی ما یا جمع آوری بهترین دستگاه های پخش جریانی را امتحان کنید. اگر برای انتخاب سرویس اشتراک در سال 2022 به کمک نیاز دارید، بهترین سرویس پخش بریتانیا را از دست ندهید و قیمت و ویژگی‌های هر پلتفرم اصلی از جمله Netflix، Disney+، Prime Video، BritBox و Apple TV+ را با هم مقایسه کنید. عملکرد اندروید باکس بسیار نوین است.

به عنوان مثال، Kodi یک برنامه اندرویدی محبوب است که می تواند از فروشگاه Google Play یا مستقیماً از سایت Kodi بارگیری و نصب شود. آنها عمدتاً برای پخش محتوای ویدیویی برای کاربران استفاده می شوند که به آنها امکان می دهد برنامه های تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنند. در حالی که استفاده اصلی آنها این است، آنها همچنین می توانند تقریباً هر کاری را که یک رایانه استاندارد می تواند انجام دهد، انجام دهند. همانند تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید، برنامه هایی را می توان از فروشگاه Google Play نصب کرد که تقریباً می توانند هر کاری را که فکرش را بکنید انجام دهند.

این مطلب را هم ببینید
کیبورد Samsung Smart Keyboard Trio 500 معرفی شد

اولین کاری که باید بعد از باز کردن بسته انجام داد

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کابل ویدئو HDMI جعبه را به تلویزیون خود وصل کنید. Android TV box دستگاه پخش جریانی است که می‌توانید آن را به تلویزیون خود وصل کنید تا بتوانید خدمات پخش جریانی مانند Netflix را تماشا کنید، که معمولاً فقط در دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن یا تلویزیون‌های هوشمند در دسترس هستند. این تی وی باکس ها گاهی اوقات به عنوان پخش کننده پخش یا ست تاپ باکس نیز شناخته می شوند.

عملکرد اندروید باکس

برخی از جعبه‌ها دارای صفحه راه‌اندازی برای WiFi هستند، در حالی که برای برخی دیگر، در بخش تنظیمات قرار دارد. همچنین می توان یک کابل اترنت را به دستگاه وصل کرد. هنگامی که جعبه روشن شد و به وای فای متصل شد، آماده استفاده است.

راه اصلی برای نصب برنامه ها در جعبه تلویزیون Android استفاده از فروشگاه Google Play است. یک آدرس ایمیل Google Gmail برای ورود به سیستم و دانلود برنامه ها مورد نیاز است. همچنین، برنامه‌ها را می‌توان از مکان‌های دیگر مانند وب‌سایت‌ها نصب کرد. اندروید از فایل‌هایی به نام APK استفاده می‌کند که مانند یک فایل EXE برای ویندوز، از هر جایی قابل نصب است. عملکرد اندروید باکس بستگی به عوامل مختلف دارد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با عملکرد اندروید باکس آشنا کنیم. برنامه های بسیار متنوعی را می توان نصب کرد که می توانند همه کارها را از ایجاد سند گرفته تا بررسی آب و هوا انجام دهند. جعبه‌های Android TV در پخش ویدیوهایی که به صورت محلی و از منابع آنلاین ذخیره شده‌اند عالی هستند. این به این معنی است که مگر اینکه ویدیوها در خانه شما ذخیره شوند، به یک ارائه دهنده برای ویدیوها نیاز است، معمولاً با سرویسی مانند Netflix، Hulu یا Disney Plus.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *