آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

چراغ در عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

من عاشق تصاویر داستان‌ سرایانه و پر از جزئیات احساسی هستم، با این حال به یک اندازه هم به تصاویری علاقه‌ مند هستم که تقریبا هیچ چیزی در کادر آن ها وجود ندارد، و یک ضربه روحی خاصی بر بیننده وارد می‌ کند. می توان گفت این همان هنر مینیمالیستی است. ما در این مقاله قصد داریم عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی را برای شما بیان کنیم. این شاخه تازه وارد از دنیای هنر تصاویر زیبا و متفاوتی را ایجاد می کند. گرچه این هنر تنها در عکاسی بروز نکرده و در تمام شاخه ها مانند نقاشی، معماری و … می توان آن را دید. پس با ما همراه باشید تا بدانیم مینیمالیستی شدن تصاویر در عکاسی به چه صورت شکل می گیرد.

هنر minimalist در عکاسی

هنر مینیمالیست به عنوان سبکی زیبا و هنری در عکاسی و ذهن عکاس است. یعنی چیزی که برای یک بیننده ساده و تسکین‌ دهنده به نظر می‌ رسد، ممکن است به دیگری حسی با عنوانی عمیق و پیچیده ضربه بزند، یا اصلا معنایی برای او نداشته باشد. این باز بودن برای تفسیر می‌ تواند باعث شود که عکاس احساس عدم اطمینان در مورد به اشتراک گذاری دیدگاه خود داشته باشد. اما در نقطه مقابل هم می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس عکاس گردد که به او کمک می کند تا با دیدگاهی متفاوت قدرت و احساست خاص سوژه خود را به نمایش بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از خط افق

در این بخش از مقاله ما عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی را برای شما ارائه کرده ایم.

۱. سادگی

اولین عنصر از عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی سادگی است. ساده نگه داشتن تصویر به این معنی نیست که آن را خسته کننده و کسل کننده کنید. در حقیقت، یک رویکرد مینیمالیستی به تفکر دقیق، مشاهده و خلاقیت در کار در محدوده‌های خاص نیاز دارد.

بررسی نکات برای عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

پرنده

باید بررسی کنید که چه میزان اطلاعات لازم است و چه چیز هایی در عین اصالت باید از تصویر حذف شوند. 

۲. فضای منفی

دومین عنصر از عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی فضای منفی است. آنچه شما با فضای منفی (یا خالی) در هنر مینیمالیستی انجام می‌ دهید بر خلاف آن چیزی است که عبارت فضای منفی به آن اشاره می‌ کند. فضای منفی عنصری است که میزان حرکت چشم را آزادانه در تصویر مشخص می‌ کند و چشم را به جایی برای استراحت هدایت می‌ کند.
عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

صندلی

فضای منفی در عکاسی مینیمالیستی دارای دیدگاه بصری است. میزان فضای منفی به ایجاد تعادل در عکاسی مینیمالیستی کمک بسیاری می کند. این باز بودن به معنای ایجاد فضای تنفس برای سوژه است، اما برجستگی سوژه را به طور کامل از دست نمی‌ دهد. به عبارت دیگر، همه تصاویر نیاز به فضای منفی گسترده برای تاثیر گذاری ندارند. 

۳. ترکیب قدرتمند

هرر چه قدر از اهمیت ترکیب در عکاسی مینیمالیستی بگویم باز هم کم است. به عبارتی از عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی است که خصوصیات جذابی به عکس خواهد داد. برای ارزیابی تعادل کلی ترکیب ، تصویر را در اندازه کوچک مشاهده کنید. سوژه شما ممکن است کوچک‌ ترین عنصر در کادر باشد، اما باید زمانی که چشم  روی آن قرار می‌ گیرد، مهم‌ ترین عامل آن شود. بنابر این اهمیتترکیب را جدی بگیرید.

۴. انزوا و ایزوله سازی

از آنجا که کادر به قدری کوچک خواهد بود، مهم است که به ماهیت سوژه خود فکر کنید، و این که چگونه ارتباط آن در کادر باعث ایجاد تاثیر بهتر بر بیننده خواهد شد. خواه یک درخت تنها در یک مزرعه باشد یا پرنده ای روی سیم. با از بین بردن همه نکات اضافه از صحنه ، بیننده می تواند واقعاً با موضوع ارتباط برقرار کند. از این روی یکی دیگر از عناصر مهم در عکاسی مینیمالیستی ایزوله سازی است.

۵. رنگ

درست است که در تصاویر مینیمالیستی رنگ های سیاه و سفید زیاد دیده می سوند اما نمی توان این تصاویر را بدون حضور رنگ های زنده دانست. کنتراست را در عکاسی مینیمالیستی فراموش نکنید.
رنگ در عناصر مهم عکاسی مینیمالیستی

درخت

 

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند کاربردی برای عکاسی با آینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *