بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم ،APS-C و بدون آینه

انواع لنز دوربین عکاسی

راهنمای لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم

شرکت تامرون بیش از 60 سال در زمینه تولید اپتیک با کیفیت فعالیت می‌کند. لنزها با پایه‌های لنز سازگار با فیلم و دوربین‌های دیجیتال Canon ،Nikon ،Pentax و Sony/Minolta در دسترس هستند. تامرون در حال حاضر سه دسته از لنزهای عکاسی را تولید می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه راهنمای لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم اقدام به انتخاب لنز با توجه به سبک عکاسی خود نمایید. همچنین با مراجعه به سایت ما اقدام به خرید اینترنتی انواع لنز دوربین عکاسی نمایید.

  • اپتیک سری Di برای دوربین های فول فریم و فرمت APS-C
  • اپتیک های سری Di II برای استفاده با دوربین های فرمت APS-C
  • اپتیک های سری Di III ، که با دوربین های دیجیتال بدون آینه سازگار هستند.
راهنمای خرید لنز تامرون

لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم

ویژگی لنزهای تامرون

شامل بزرگنمایی با سرعت بالا، زوم تله فوتو، ماکروها و مجموعه ای از لنزهای عریض و فوق عریض از جمله ویژگی‌های لنز تامرون است. برای اطمینان از کیفیت مطلوب تصویر، لنزهای تامرون دارای تعدادی فناوری پیشرفته تصویربرداری هستند. که برای تولید تصاویر واضح و دقیق طراحی شده‌اند. از جمله این ویژگی‌های بهینه سازی تصویر، سطوح لنزهای کروی (ASL) که به حفظ وضوح لبه، کاهش انحرافات و پراکندگی نوری، شیشه با ضریب شکست اضافی (XR) برای اشباع بهتر رنگ و وفاداری تنال و شیشه پراکندگی پایین (LD) برای حفظ کمک می‌کند.

هنگام فوکوس نزدیک با لنزهای فاصله کانونی بیشتر، جزئیات تصویر و به حداقل رساندن اثرات انحراف رنگی رسانده می‌شود. سایر فناوریهای افزایش تصویر که در بسیاری از اپتیک‌های تامرون یافت می‌شود. شامل شیشه پراکندگی غیرعادی (AD) برای کاهش انحرافات رنگی در لنزهای تله فوتو و انحرافات رنگی جانبی در لنزهای با زاویه بازتر، فوکوس داخلی (IF) است. که اندازه لنز ثابت را حفظ می‌کند و امکان استفاده آسانتر از آن را فراهم می‌کند. فیلترهای قطبی، سیستم فوکوس خودکار Piezo drive (PZD) و کاهش ارتعاش (VR) برای نتایج واضح‌تر در هنگام عکاسی در نور کم است.

راهنمای خرید لنز تامرون

لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم

بزرگنمایی لنز تامرون All-in-One

زوم‌های همه کاره در بین علاقه مندان که از لنز “همه چیز را” از زاویه وسیع از طریق تله فوتو می‌خواهند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زوم‌های نسبتاً کوچک و جمع و جور، همه در یک برای مقاصد مسافرتی و مواردی که کیف دوربین چند لنز غیر عملی یا نامطلوب است ایده آل است. برای دوربین‌های با فرمت فول فریم (و APS-C)، Tamron سه عدد کامل تولید می‌کند. که هر کدام دارای سطوح لنزهای آسفریک، فوکوس داخلی و فوکوس کلان هستند.

شامل این گروه AF 28-300mm f/3.5-6.3 XR Di VC LD Aspherical (IF) با ثبات تصویر با حداقل فوکوس 19.3 اینچ (0.49 متر)، AF بدون ثبات 28-300 میلی متر f/3.5- است. 6.3 XR Di LD Aspherical (IF) با حداقل فوکوس 19.3 اینچ (0.49 متر) و فشرده تر و برد کوتاهتر AF 28-200mm f/3.8-5.6 XR Di Aspherical (IF)، که دارای حداقل تمرکز 19.3 اینچ (0.49 متر) می‌باشد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم خرید هلی شات که باید مدنظر قرار دهید

برای دوربین‌های با فرمت APS-C، سه لنز وجود دارد که شامل:

AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD با سیستم AF Piezo Drive

استاندارد AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II LD Aspherical (IF) با فوکوس تا 19.2 اینچ (0.49 متر)

برد کوتاهتر AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical (IF) که فاصله فوکوس نزدیک آن 17.7 اینچ (0.45 متر)

برای دوربین‌های بدون آینه به ویژه دوربین‌های NEX E-mount سونی تامرون دارای AF 18-200mm f/3.5-6.3 Di III VC است که در رنگ مشکی یا نقره ای موجود است.

کیفیت زوم لنز

برای حداکثر انعطاف پذیری برای عکاسی از سوژه های دور تامرون مجموعه‌ای از زوم های طولانی تر را در چندین پیکربندی ارائه می‌دهد. برای دوربین‌های DSLR فول فریم و فرمت APS-C  Tamron انتخابی برای بزرگنمایی 70-300 میلی متر ارائه می‌دهد. SP 70-300 میلی‌متر f/4-5.6 Di VC USD که دارای سیستم AF فوق العاده صوتی درایو بسیار پاسخگو و یک سیستم غیر VC است. نسخه SP 70-300mm f/4-5.6 Di برای استفاده با DSLR های سونی حاوی سیستم‌های تثبیت کننده تصویر داخلی است. همچنین یک SP 200-500mm f/5-6.3 Di LD (IF) بلندتر برای ضبط سوژه‌های خارج از دسترس لنزهای 300 میلی‌متری طراحی شده است.

دارندگان دوربین‌های DSLR با فرمت APS-C می توانند از Tamron 55-200mm f/4-5.6 Di II LD، زوم نزدیک به اندازه جیبی که دامنه تقریبی FOV یک لنز 82.5 تا 300 میلیمتر را بر روی DSLR فول فریم پوشش می‌دهد را به خوبی استفاده کنند.برای برد دورتر، عکاسی به سبک خیابانی با DSLR های فول فریم یا با فرمت APS-C ،Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) را ارائه می‌دهد که در حداکثر سرعت دهانه سریع و حداکثر f/2.8 باز می‌شود.

فوکوس زوم لنز

محدوده زوم آن می‌تواند تا 13 اینچ (0.33 متر) از سوژه شما فوکوس کند. برای عکاسی از موضوعات دورتر از نقطه نظر، تامرون یک لنز زوم SP 70-200mm f/2.8 Di LD (IF) به همان اندازه سریع ارائه می‌دهد. که علاوه بر حفظ دیافراگم ثابت در سراسر محدوده زوم می‌تواند تا 37.4 اینچ (0.95) فوکوس کند. که برای اپتیک‌های این دسته بسیار نزدیک است. اگر صاحب یک DSLR فشرده هستید که دارای سنسور تصویربرداری با فرمت APS-C است. Tamron یک جفت زوم 17-50mm f/2.8 با عمق عادی تولید می‌کند که FOV تقریبی یک لنز 25.5 تا 75 میلیمتر را بر روی DSLR فول فریم پوشش می‌دهد.

Tamron’s SP 17-50mm f/2.8 Di II XR VC LD Aspherical (IF) بین دیافراگم سریع حداکثر دیافراگم f/2.8 و سیستم تثبیت کننده تصویر VC، بزرگنمایی کاملی برای عکاسی نزدیک به متوسط در شرایط نوری کمتر از شرایط مطلوب است. با حداقل فاصله فوکوس 11.4 اینچ (0.29 متر)، Tamron’s SP 17-50mm f/2.8 همچنین قادر است. از نمای نزدیک، به ویژه در انتهای وسیع تر محدوده کانونی خود، عکس‌های نزدیک را ثبت کند.

این مطلب را هم ببینید
پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی معرفی شد

منهای تثبیت کننده تصویر اما از نظر کیفیت تصویر برابر است Tamron SP 17-50mm f/2.8 Di II LD Aspherical (IF)، که همچنین کمی کوچکتر، سبک تر از تصویر تثبیت شده 17-50mm XR Di II دوقلو با تصویر تثبیت شده نزدیکتر است.

راهنمای خرید لنز تامرون

لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم

زوم زاویه فوق العاده گسترده

در بخش زاویه باز، لنز زوم فوق عریض Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF) داریم. زوم فوق عریض SP 10-24 میلیمتری تامرون که برای استفاده با DSLR های فشرده APS-C از Nikon ،Canon ،Pentax طراحی شده است. FOV معادل یک لنز 15-36 میلیمتری را بر روی DSLR فول فریم (یا 16-38.4) می‌گیرد. لنز میلیمتر هنگام استفاده در DSLR فشرده کانن با زاویه دید 108 درجه و حداقل فاصله تمرکز 9.4 اینچ (0.24 متر)، Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF) که طیف وسیعی از امکانات خلاقانه را برای عکاسی از مناظر را باز می‌کند.

لنزهای ماکرو

برای DSLR های فول فریم و فرمت APS-C ،Tamron دو لنز ماکرو را برای ارائه جزئیات تصویر فوق العاده واضح و اندازه واقعی سوژه ها ارائه می‌دهد. کوتاهتر از این دو Tamron’s SP 90mm f/2.8 Di 1: 1 Macro است، یک تله کوتاه کوتاه (یا تله میان رده زمانی که در DSLR با فرمت APS-C استفاده می شود) که می‌تواند تا 11.4 اینچ (0.29 متر) مادام العمر فوکوس کند. اندازه (1: 1) بازتولید تصویر ماکرو 90 میلیمتری تامرون همچنین می‌تواند به عنوان یک لنز پرتره استفاده شود.

دو برابر فاصله کانونی که آن را به ماکروی عالی برای عکاسی از نمای نزدیک پروانه‌ها، قورباغه‌ها، پرندگان و موضوعات مشابه چسبیده تبدیل می‌کند. Tamron SP 180mm f/3.5 Di LD Aspherical (IF) Macro است. یک انتخاب عالی برای عکاسی از نمای نزدیک گل و سایر اشیاء کوچک بدون ایجاد سایه روی سوژه، فاصله کانونی طولانی‌تر ماکرو 180 میلیمتری است. تامرون همچنین باعث می‌شود تا سوژه شما از جزئیات حواس پرت کننده و زمینه منحرف شود. به ویژه هنگامی که در حداکثر دیافراگم لنز (f/3.5) قرار دارد.

برای استفاده با فرمت APS-C DSLRs تامرون لنز SP 60mm f/2 Di II LD (IF) Macro را ارائه می‌دهد. یک لنز سریع و کوتاه ماکرو که دارای فوکوس نزدیک تا 9.1 اینچ (0.23 متر) است. همان تولید 1: 1 را دارد.

صرف نظر از اینکه چگونه و از چه سیستم عکاسی استفاده می‌کنید. تامرون دارای یک لنز (یا دو یا سه) است که می‌تواند حس خلاقیت و توانایی های کلی عکاسی شما را تا حد زیادی گسترش داده و بهبود بخشد. شما می‌توانید جهت مشاهده انواع لنزهای دوربین عکاسی با مراجعه به سایت ما مدلهای گوناگون را با توجه به سبک عکاسی خود ملاحظه نمایید.

امیدواریم مقاله راهنمای لنزهای تامرون Tamron برای سیستم دوربین فول فریم به شما در انتخاب لنز مناسب کمک شایانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *