تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ های 14 و 15 اینچ ZBook Firefly اچ پی رونمایی شدند

لپ تاپ های 14 و 15 اینچ ZBook Firefly اچ پی

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است. این برند معتبر تاکنون موفق به عرضه محصولات باکیفیت بسیاری در حوزه تکنولوژی بوده است. لپ تاپ های اچ پی از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است. لپ تاپ های 14 و 15 اینچ ZBook Firefly اچ پی که به تازگی رونمایی شدند نیز از توانایی و طراحی فوق العاده برخوردار می باشند.

لپ تاپ های 14 و 15 اینچ ZBook Firefly اچ پی

از آنجایی که این روزها بدلیل شیوع ویروس کرونا ، افراد زیادی بصورت دورکاری فعالیت های خود را ادامه می دهند ، تقاضا برای خرید لپ تاپ و رایانه های شخصی افزایش یافته است. اچ پی نیز این موقعیت را غنیمت شمرده و محصولات جدید خود را رونمایی کرده است. از این لپ‌تاپ‌ها با نام زدبوک فایرفلای ۱۴ و زدبوک فایرفلای ۱۵ (HP ZBook Firefly 15) یاد می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ایجاد کلید میانبر در گوگل کروم

اچ‌پی هنگام ساخت لپ‌تاپ‌های جدید سری زدبوک توجه ویژه‌ای به کاربران حرفه‌ای و خالقان محتوا و دانشجویان کرده است. هر دو لپ‌تاپ‌ به ‌لطف داشتن استاندارد نظامی MIL-STD 810G دربرابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند و کانفیگی از آن‌ها نیز با پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE گیگابیتی دردسترس قرار می‌گیرد.

این دو لپ تاپ در برخی کانفیگ‌ها به کارت گرافیک انویدیا Quadro P520 مجهز شده‌اند و در قوی‌ترین کانفیگ از پردازنده‌ نسل‌دهمی ۶ هسته‌ای اینتل استفاده می‌کنند. گرچه بهره‌مندی لپ‌تاپ‌های جدید از پردازنده‌ی گرافیکی کوادرو اتفاق مهمی است، اچ‌پی ترجیح داده بیش از همه روی اندازه‌ی آن‌ها مانور دهد. طبق ادعای اچ‌پی، زدبوک فایرفلای ۱۴ اینچ کوچک‌ترین و سبک‌‌ترین ورک‌استیشن قابل‌حمل دنیا است. این لپ‌تاپ درمقایسه‌با نسل‌های پیش ۸/۸ درصد کوچک‌تر و ۵/۲ درصد سبک‌تر و زدبوک فایرفلای ۱۵ اینچ درمقایسه‌با نسل‌های گذشته ۹/۵ درصد کوچک‌تر و ۱/۸ درصد سبک‌تر شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین CPU ها برای گیمینگ در سال 2021

به گفته اچ پی می‌توانند با هر‌بار شارژ حداکثر ۱۷ ساعت دوام بیاورند. این یعنی دانشجویان و حتی کاربران حرفه‌ای می‌توانند روز خود را با لپ‌تاپ سپری کنند، بدون اینکه نگران تمام‌شدن شارژ باتری آن باشند. در هر دو لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش 4K UHD با استاندارد HDR استفاده شده است. عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی از اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) با قیمت پایه‌ی ۱،۰۹۹ دلار آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *