تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ Latitude 9510 دل با اینترنت 5G معرفی شد

لپ تاپ Latitude 9510 دل

دل یکی از اولین استارتاپ‌های آمریکایی بود که در دوران اوج بازار فناوری پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت و تا امروز، اعتبار خود را حفظ کرده است. این کمپانی با هدف گسترش لپ تاپ های بیزینسی خانواده Latitude ، سری 9000 را معرفی کرد که اولین محصول آن لپ تاپ Latitude 9510 دل است. به ادعای کمپانی مذکور این لپ تاپ هوشمندترین کامپیوتر شخصی 15 اینچی دنیا با هوش مصنوعی داخلی می باشد.

لپ تاپ Latitude 9510 دل

یکی از ویژگی های قابل توجه در این لپ تاپ باتری 88 وات ساعتی آن است که با یکبار شارژ تا 30 ساعت دوام آورده و به کمک هوش مصنوعی شارژدهی بیشتر هم می شود. در این محصول برنامه ای به نام Dell Optimizer نصب شده که با شناسایی عادت های کاربر و برنامه های بیشتر استفاده شده، اولویت را به آنها داده و توان سیستم را متمرکز آنها می کند. در واقع این نرم افزار قادر است با ایجاد تغییرات سیستمی، طول عمر باتری را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال در صورتی که باتری رو به اتمام باشد، هوش مصنوعی چراغ پس زمینه کیبورد را خاموش کرده و روشنایی صفحه را کم می کند. همچنین با گذر زمان و تشخیص زمان هایی که کاربر عجله دارد، عملیات شارژ کردن را تسریع می بخشد.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر همه کاره MSI PRO 22XT 10M رونمایی شد

لپ تاپ Latitude 9510 دل

از دیگر قابلیت های درخور توجه لپ تاپ جدید دل می توان به تشخیص حضور کاربر به کمک سنسورهای مجاورت اشاره کرد که با فعال کردن Windows Hello سبب ورود بدون تاخیر به سیستم می شود. بدین ترتیب اگر کاربر مدت زمان طولانی لپ تاپ را ترک کند، هوش مصنوعی کاربر را Sign Out کرده و سیستم را به حالت Sleep وارد می کند.

نرم افزار Optimizer می تواند بسته نوع فعالیت کاربر صداها را تنظیم کند. برای مثال در صورتی که کاربر در حال استفاده از ویدیو کنفرانس باشد، نرم افزار به صدای افراد اولویت می دهد و حین تماشای فیلم و بازی کردن نیز پروفایل های مخصوص به هر کدام به طور اتوماتیک فعال می شوند.

بدنه لپ تاپ Latitude 9510 دل از جنس آلومینیوم بوده و در حدود 1.4 کیلوگرم وزن دارد. این لپ تاپ قدرتمند به پردازنده های شش هسته ای نسل دهم اینتل Core مجهز شده است. پیش بینی می شود که در آینده امکان سفارش این محصول با پردازنده نسل دهم VPro نیز وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
اپل موزیک در تلویزیون های هوشمند ال جی

ویژگی منحصر به فردی که در عنوان این خبر به آن اشاره شده، قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G در لپ تاپ مذکور است. این محصول به لطف بهره مندی از آنتن هایی که اطراف خروجی های اسپیکر تعبیه شده اند، از شبکه های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. این لپ تاپ را می توانید از تاریخ 26 مارس (7 فروردین 99) با شروع قیمت 1799 در بازار خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *