ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت ویندوز Sets را به ویندوز ۱۰ بازمی‌گرداند

قابلیت ویندوز Sets

قابلیت ویندوز Sets را به یاد دارید؟ ویژگی که مایکروسافت به علت وجود ایرادات فراوان، آن را لغو کرد و اعلام کرد که برای رفع باگ‌ها به زمان بیشتری نیاز است. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت ایرادات آن را برطرف کرده و آماده‌ی انتشار است. Sets یا پشتیبانی از تب‌ها در ویندوز 10، یکی از مورد انتظارترین قابلیت‌هایی بود که کاربران در طی سال‌های اخیر بارها و بارها از مایکروسافت درخواست کرده بودند.

قابلیت ویندوز Sets

به نظر می‌رسید مایکروسافت در نظر داشت با کنار گذاشتن Sets، ایده سنتی خود برای فعال سازی قابلیت پشتیبانی از تب‌ها در برنامه‌های مختلف را دنبال کند. مطمئناً بهترین نقطه شروع برای پیاده سازی این ایده، اضافه کردن این قابلیت به برنامه File Explorer است که کار کاربران را برای دسترسی به اطلاعات مختلف در ویندوز 10 بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرها

به تازگی گزارشی منتشر شده که رسیدن ویژگی ویندوز Sets به مراحل نهایی را نشان می‌دهد. یکی از برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای نسخه‌ی ۱۹۵۷۷ از SDK ویندوز ۱۰ توانسته است کدهایی مرتبط با ویژگی ویندوز Sets را بیابد.

در گذشته مسئولان مایکروسافت گفته بودند که ویژگی ویندوز Sets را برای انتشار در آینده آماده خواهند کرد؛ اما زمان دقیقی را اعلام نکردند. با نزدیک شدن به کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ مایکروسافت، احتمال دارد اطلاعات جدیدی از این قابلیت در اختیارمان قرار گیرد.

در آخرین فهرست تغییراتی که به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به‌همراه خواهد داشت، نامی از ویژگی ویندوز Sets به میان نیامده است. به همین دلیل تخمین زده می‌شود که حداقل تا ۶ ماه آینده شاهد عرضه این قابلیت برای ویندوز ۱۰ نباشیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رمز گذاشتن بر روی پوشه ها در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *