بازی و سرگرمی, بررسی و راهنمای خرید

مایکروسافت نسخه تراشه ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت نسخه ای کوچک تر و بهینه تر از تراشه ایکس باکس سری ایکس

ماروسافت: تراشه ایکس باکس سری ایکس بهینه و کوچک‌تر

امروز قصد داریم شما را با تراشه ایکس باکس سری ایکس آشنا کنیم. طبق گزارش‌ها مایکروسافت کار بر روی یک تراشه بهبود یافته برای کنسول Xbox Series X را آغاز کرده است. اگر می‌خواهید بیشتر با تراشه ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید تا انتهای متن با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت کنسول بازی ایکس باکس و لوازم جانبی با ما در سایت پایاتل همراه باشید.

تراشه ایکس باکس سری ایکس چه ویژگی هایی دارد؟

برای شروع در اینجا یک تجدید نظر سریع در مورد پردازنده داخل Xbox Series X، معروف به “Project Scarlett” وجود دارد. اسکارلت یک سیستم روی تراشه یکپارچه است که بر روی گره فرآیند N7 TSMC ساخته شده است. این طرح دارای 15.3 میلیارد ترانزیستور به ابعاد 360.4 میلی‌متر مربع با ابعاد 15.831 x 22.765 میلی‌متر مربع است. تراشه ایکس باکس سری ایکس بسیار کارآمد است.

تراشه ایکس باکس سری ایکس

در داخل تراشه هشت هسته موبایل Zen 2 وجود دارد. که در دو گروه چهار هسته‌ای پیکربندی شده‌اند. هر کدام 4 مگابایت حافظه نهان L3 مشابه پردازنده‌های Renoir/Lucienne موبایل AMD دارند. این هسته‌ها از طریق Scalable Data Fabric به یک GPU سفارشی مبتنی بر RDNA با حداکثر عملکرد 12 TFLOPS متصل می‌شوند. از این طریق امکان سایه‌زنی با نرخ متغیر ردیابی پرتو و سایر ویژگی‌های گرافیکی جدید را دارد. این GPU به عنوان یک طراحی 56 واحد محاسباتی ساخته شده است. با این حال تنها 52 واحد در محصول نهایی استفاده می شود. جزئیات بیشتری در مورد ویژگی های GPU در پوشش ما از ارائه Hot Chips وجود دارد.

سیستم حافظه دارای 16 گیگابایت GDDR6 تا کانال 20 x16 است. 10 گیگابایت از این حافظه عملکرد بالاتری دارد و 560 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را برای بازی‌ها امکان‌پذیر می‌کند. در حالی که 6 گیگابایت دیگر با پهنای باند حافظه 336 گیگابایت بر ثانیه برای بازی‌ها یا شرایطی که حافظه عامل محدودکننده نیست، عملکرد کمتری دارد. . این حالت توان کمتر را نیز ممکن می‌سازد.

سخت افزار جدید در حال توسعه است

علیرغم کمبود عرضه مداوم، Xbox Series X و برادر کوچکتر سری S آن از زمان عرضه در نوامبر 2020 توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند. از ژانویه امسال تحلیلگران تخمین زدند که کنسول Xbox Series X|S مجموعاً 12 میلیون دستگاه عرضه می‌شود. تراشه ایکس باکس سری ایکس عالی عمل کرده است. CD Projekt Red نسخه نسل جدید The Witcher 3: Wild Hunt را به تعویق انداخته است. که شاهد انتشار RPG موفق روی PS5 و Xbox Series X خواهیم بود. تاریخ انتشار جدیدی به اشتراک گذاشته نشده است. اما در سه ماهه دوم نخواهد آمد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دسته های بازی مخصوص گیمرهای معلول

این تاخیر به دلیل توسعه داخلی CD Projekt Red است که پروژه را در دست گرفته است. در توییتی گفتند: ما در حال حاضر در حال ارزیابی دامنه کاری هستیم که باید انجام شود و بنابراین باید انتشار Q2 را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازیم. پیش از این، Saber Interactive مدیریت این پورت را بر عهده داشت.

پشتیبانی از کدک ویدیویی چهار صفحه نمایش با رمزگذاری و رمزگشایی 4K/8K AVC، رمزگشایی HEVC/VP9 HDR و رمزگذاری AVC/HDR را فعال می‌کند. سه پردازنده کمکی صوتی، بارگیری را برای MOVAD (Opus/Vorbis)، CFPU2 (پردازش دامنه فرکانس)، و Logan IP برای MEC (لغو اکو چند کاناله) برای حذف نویز پس‌زمینه از میکروفون‌ها فعال می‌کنند.

بازی های مختلفی می توان بر روی آن نصب کرد

هیچ دلیلی برای تغییر به تیم داخلی CDPR ارائه نشده است. تیمی که همچنین در حال ادامه کار بر روی بهبود Cyberpunk 2077 و توسعه محتوای پس از انتشار آن است. Kotaku اشاره می‌کند که این یک تیم مستقر در روسیه بود که روی بازی کار می‌کرد. اگرچه CD Projekt Red در پاسخ به این سوال که آیا حمله اوکراین در تصمیم برای خارج کردن بازی از Saber نقش داشته است. از اظهار نظر خودداری کرد. CD Projekt قبلاً فروش بازی در روسیه را به حالت تعلیق درآورده بود.

کسانی که قبلاً The Witcher 3 را دارند می‌توانند به صورت رایگان به نسخه‌های جدید ارتقا دهند. اگرچه جزئیات دقیقی در مورد نحوه عملکرد این فرآیند مانند اینکه آیا دارندگان Xbox One می‌توانند به نسخه PS5 بروند یا خیر اعلام نشده است. اگرچه تمام DLC های The Witcher 3 شامل خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع ایکس باکس

تراشه ایکس باکس سری ایکس

در حالی که از بسیاری جهات شبیه ایکس باکس وان ایکس است. اما دارای یک “8K” بزرگتر در گوشه سمت چپ پایین و همچنین نام رمز “Project Scarlett” است. این یک تراشه کاملاً بزرگ است. با توجه به این واقعیت که گفته می‌شود Xbox Series X حدود 12 ترافلاپس (tflops) قدرت دارد، انتظار داشتیم که بسیار سنگین باشد.

اخیراً اطلاعات زیادی درز کرده است که جدیدترین آنها نشان می‌دهد که پلی استیشن 5 9.2 tflops را هدف قرار داده است. تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام کنسول برتر خواهد بود. اما با توجه به هدف 12 tflops مایکروسافت قطعاً رقبا را برای پول خود به ارمغان خواهد آورد. مانند هر نشت دیگری آن را تا زمانی که تایید رسمی از سوی مایکروسافت یا سونی دریافت کنیم.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با تراشه ایکس باکس سری ایکس آشنا کنیم. این هفته در ISSCC کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد مایکروسافت یک سخنرانی با عنوان Xbox Series X SoC: A Next Generation Gaming Console با مهندس سخت‌افزار Paul Paternoster ارائه کرد. ارائه 30 دقیقه ای موارد زیادی را در مورد آخرین پردازنده کنسول مایکروسافت پوشش داد. که بیشتر آنها تکراری بود در مورد آنچه که در هات چیپس در آگوست سال گذشته دیدیم. با این حال عنصر جدیدی در این ارائه وجود داشت که در مورد چگونگی متعادل کردن آکوستیک توسط تیم طراحی کنسول صحبت می‌کرد.

پایاتل به عنوان یکی از برترین پلتفرم های آنلاین در زمینه فروش تجهیزات بازی و سرگرمی شناخته میشود. شما می‌توانید با ورود به وب سایت اینترنتی پایاتل قیمت کنسول بازی ایکس باکس و لوازم جانبی کنوسل بازی را مشاهده نمایید. پس از بررسی قیمت ها اقدام به خرید کنسول بازی ایکس باکس و لوازم جانبی مد نظر خود بفرمایید. کلیه کالاهای بازی و سرگرمی در پایاتل با گارانتی اصالت کالا و 10 روز مهلت تست سلامت کالا عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *