مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین پردازنده های کامپیوتر 2020

بهترین پردازنده های کامپیوتر 2020

همانطور که احتمالا می دانید ، پردازنده مغز کامپیوتر می باشد بنابراین بخش مهمی است. بازار پردازنده ها به لطف رقابت آتشین میان اینتل و AMD با سیلیکون قدرتمند رو به رشد است. AMD صاحب پردازنده های نسل سوم Ryzen و Intel دارای تراشه های Coffee Lake Refresh و Ice Lake است. نکته مهم در انتخاب یک پردازنده این است که با توجه به نیازمندی‌های خود یک مدل مناسب را در نظر بگیرید. اگر میخواهید بهترین پردازنده های کامپیوتر 2020 را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین پردازنده های کامپیوتر 2020

AMD Ryzen 9 3900X

پردازنده‌ای که توسط بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری به عنوان پادشاه این حوزه انتخاب شده است. عملکرد چند رشته‌ای فوق‌العاده و قدرتمند این پردازنده کامپیوتر را می‌توان بسیار تحسین برانگیز و بی‌نظیر دانست. جدی‌ترین تهدید برای سلطنت این عضو از خانواده رایزن، CPU کامپیوتر اینتل Core i9-9900K بوده که با پشتیبانی از بازی ‌های قدیمی تک‌رشته‌ای نظر شماری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد. با این وجود، این چیپست به تنهایی پیروزی AMD در رقابت بین سی پی یو های کامپیوتر در سال 2020 را تضمین می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

AMD Ryzen 9 3950X

علاوه بر امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین کیفیت، این پردازنده کامپیوتر چندرشته‌ای به سادگی از عهده سنگین‌ترین پروسه‌ها برمی‌آید. شاید بتوان آن را کمی گران دانست؛ مسئله‌ای که برای عاشقان قدرتمندترین قطعات سخت‌افزاری مشکل‌ساز نخواهد بود. لازم به ذکر است که این سی پی یو کامپیوتر تماما ارزش قیمت خود را داشته و بالاترین سطح از عملکرد را در اختیارتان قرار خواهد داد. تنها ضعف این مخلوق AMD، داغ شدن بیش از حد آن بوده که آن هم با پیروی از راهنمایی‌های دفترچه کاربری آن، قابل حل است.

AMD Ryzen 3 3100

این پردازنده کامپیوتر با قیمت ارزان و عملکرد قابل قبول خود، انتخابی عالی برای کاربرانی است که علاقه چندانی به صرف هزینه برای قطعات سخت‌افزاری ندارند. این CPU کامپیوتر به راحتی با نمونه‌های گران‌قیمت‌تر رقابت کرده و در عین حال، مصرف برق بسیار پایینی نیز دارد. اگر به دنبال تجربه بازی‌های روز با کیفیت معمولی و رزولوشن 1080p هستید، این سی پی یو کامپیوتر برای شماست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب

Intel Core i5-10600k

این پردازنده کامپیوتر از فناوری Hyper-Threading جدید این کمپانی بهره برده و بسیاری از ویژگی‌های برادر گران‌قیمت خود یعنی Intel Core i5 را با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌دهد. با این حال، این CPU کامپیوتر از فناوری PCIe 4.0 پشتیبانی نکرده و مصرف برق بالایی دارد. در هر صورت، نمی‌توان نقاط قوت آن چون عملکرد چندهسته‌ای بسیار خوب، عملکرد تک‌هسته‌ای بهبودیافته و المان‌های کنترل دمای عالی را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *