اخبار تکنولوژی

معرفی هدفون نوکیا e1200 anc با قابلیت حذف نویز

هدفون نوکیا e1200 ANC

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی هدفون نوکیا e1200 ANC صحبت کنیم. هدفون یک جفت بلندگوی کوچک است که برای گوش دادن به صدا از رایانه، پخش کننده موسیقی یا سایر دستگاه های الکترونیکی دیگر استفاده می شود. هدفون در اصل از یک بلندگو برای هر گوش تشکیل شده بود که با یک نوار روی سر به هم متصل می شد. اگر می خواهید بیشتر درباره ی هدفون نوکیا e1200 ANC بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

هدفون نوکیا چگونه عمل می کند؟

در حالی که این سبک هنوز مورد استفاده قرار می گیرد، هدفون های مدرن با فرمت بسیار کوچکتر نیز در دسترس هستند که در گوش قرار می گیرند و معمولاً هدفون های نوکیا نامیده می شوند. هدفون های امروزی می توانند بی سیم یا سیمی باشند. اولین هدفون در سال 1910 توسط نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شد، هدفون های اولیه ساده بودند و به عنوان یک گوشی بدون وسایل الکترونیکی پیچیده استفاده می شدند.

گاهی اوقات هدفون به عنوان هندزفری نیز شناخته می شود، یک دستگاه خروجی سخت افزاری است که به خط خروجی کامپیوتر یا پورت بلندگو متصل می شود. هدفون به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود به صدا گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. تصویر نمونه‌ای از هدست HyperX USB از Kingston است که شامل یک میکروفون (یک دستگاه ورودی)، یک راه‌حل محبوب برای بازی‌های رایانه‌ای است. هدفون نوکیا e1200 ANC می تواند بسیار برای شما مفید باشد.

انواع هدفون چیست؟

هدفون ها اشکال و سبک های مختلفی دارند. سبک سنتی شبیه به آنچه در بالا نشان داده شده است به نظر می رسد. هدفون از استایروفوم یا پارچه نرم دیگری در اطراف گوشی استفاده می کند تا به راحتی در اطراف گوش شما قرار بگیرد. آنها همچنین دارای یک هدبند پلاستیکی یا فلزی سبک برای اتصال آنها هستند.

ابتدایی ترین نوع هدفون، هدفون های کوچک هستند و در داخل گوش شما قرار می گیرند. آنها معمولاً به روش خاصی شکل می گیرند تا تا حد امکان راحت باشند. برخی از هدفون ها دارای چندین مجموعه از درج های لاستیکی مختلف هستند. بسته به اندازه گوش های کاربر، آنها می توانند اندازه درج لاستیکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه متناسب با کانال گوش آنها باشد.

این مطلب را هم ببینید
هدفون فری بادز استودیو هواوی معرفی شد

هدفون های اصلی امروزی از قسمت های زیر تشکیل شده اند:

بلندگوهای هدفون: جعبه های بلندگو همان چیزی هستند که صدا را به هر گوش ارائه می دهند. هدفون های با کیفیت بالاتر معمولا بلندگوهای بهتری دارند و صدای واضح و شفاف تری را برای شما به ارمغان می آورند. هدفون‌های با قابلیت حذف نویز نیز از بلندگوها برای پخش نسخه معکوس صداهای بیرونی برای کمک به حذف آنها استفاده می‌کنند.

هدفون از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

بالشتک های هدفون: بالشتک های هدفون پدهای نرمی هستند (اغلب از فوم ساخته شده اند) که جعبه بلندگوی هر گوش را می پوشانند. این بالشتک ها به راحتی برای پوشیدن طولانی مدت کمک می کنند، صداهای بیرون را کاهش می دهند و به گرفتن سر کمک می کنند تا از سر خوردن هدفون به اطراف جلوگیری شود. در هر صورت هدفون نوکیا e1200 ANC می تواند بسیار عالی عمل کند.

هدبند یک قطعه پلاستیکی سخت است که اغلب بالشتک شده و در بالای سر قرار می گیرد تا بلندگوهای هدفون را در جای خود نگه دارد.

کابل: برای هدفون های کابلی، کابل یک سیم بلند است که از یک طرف هدفون به کامپیوتر یا دستگاه دیگری کشیده می شود. این کابل صدا را از کامپیوتر به بلندگوهای هدفون منتقل می کند. رابط کابل یا Mini Plug یا USB است.

بهترین هدفون چه ویژگی هایی دارد؟

هدفون یک جفت درایور بلندگوی کوچکی است که روی یا اطراف سر و روی گوش کاربر قرار می گیرد. آنها مبدل های الکتروآکوستیک هستند که سیگنال الکتریکی را به صدای مربوطه تبدیل می کنند. هدفون به یک کاربر اجازه می‌دهد به طور خصوصی به یک منبع صوتی گوش دهد، برخلاف بلندگو که صدا را در فضای باز منتشر می‌کند تا هر کسی که در نزدیکی است بتواند آن را بشنود.

هدفون نوکیا e1200 ANC

 

هدفون همچنین به نام های earspeakers، earphones یا، به زبان عامیانه، هندزفری نیز شناخته می شود. هدفون‌های Circumaural (“در اطراف گوش”) و سوپراشن (“روی گوش”) از یک نوار در بالای سر برای نگه داشتن بلندگوها در جای خود استفاده می‌کنند. نوع دیگری که به عنوان هدفون یا گوش‌گیر شناخته می‌شود، شامل واحدهای جداگانه‌ای است که به کانال گوش کاربر وصل می‌شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم هدفون نوکیا e1200 ANC را خریداری کنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی

این یک جنبه بسیار مهم است، اگر یکی از مهمترین آنها نباشد، هنگام انتخاب هدست. درایور هدست عنصری است که سیگنال های الکتریکی یا صوتی را منتقل می کند و آنها را به امواج صوتی قابل شنیدن برای شنونده تبدیل می کند. درایورها معمولاً از آهنربا، سیم پیچ و غشاء یا دیافراگم تشکیل شده اند.

نوکیا بهترین برند امسال

سیگنال های الکتریکی باعث ارتعاش دیافراگم می شوند و این ارتعاشات باعث ایجاد امواج صوتی می شود که برای شنونده قابل شنیدن است. تولید کنندگان معمولاً قطر درایورهای مورد استفاده در تولید هدفون را بر حسب میلی متر تعیین می کنند. به طور کلی در نظر گرفته می شود که هرچه قطر درایور بزرگتر باشد، کیفیت صدای تولید شده بهتر است. این امر به ویژه برای تن های کم اهمیت دارد. هدفون نوکیا e1200 ANC این ارتعاش ها را بهتر انتقال می دهد.

قطر اسپیکر نیز در مورد نوع هدفون بسیار مهم است. برای مثال، فرض کنید یک هدست روی گوش است. در این حالت، بلندگوی حداقل 40 میلی‌متری بهترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود، در حالی که برای هدفون‌های داخل گوشی، از رویکردی به نام «درایور دوگانه» استفاده می‌شود (که به سادگی به این معنی است که از بیش از یک درایور استفاده می‌شود، معمولاً دو، یکی برای امواج صوتی متوسط و بالا در حالی که دیگری برای امواج صوتی باس و کم استفاده می شود).

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با هدفون نوکیا e1200 ANC آشنا کنیم. به طور مشابه، نوع کانکتور استفاده شده به اندازه بلندگوهای مورد استفاده اهمیت دارد. تولید کنندگان اغلب از موادی مانند فولاد ضد زنگ، طلا، کروم و برنز استفاده می کنند. نوع ماده استفاده شده کیفیت رسانش الکتریکی را تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *