بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی گیمبال دوربین Zhiyun Crane 3s 

Zhiyun CRANE 3S
کمپانی ژیون تک محصول جدیدی را با عنوان Zhiyun crane 3s به بازار عرضه کرده است. اگر قصد خرید گیمبال از کمپانی ژیون هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی گیمبال ژیون تک Crane 3s می‌پردازیم و شما را برای یک انتخاب درست راهنمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

گیمبال دوربین Zhiyun Crane 3s

از این گیمبال برای دوربین‌های بدون آینه مانند سری آلفا 7 سونی و دوربین‌های بزرگ‌تر CINE مانند Panasonic Lumix S1H و همچنین دوربین‌های سینمایی مثل سری  Canon C100 / C300 / C500 استفاده می‌شود. این گیمبال نسخه ارتقاء یافته Crane 3 است که از آن قوی‌تر و تنوع‌پذیری بیشتری دارد یعنی برای دوربین‌های بزرگ و کوچک قابل تنظیم است.
این گیمبال متناسب با اندازه دوربینی که روی آن قرار می‌گیرد به طور ماژولار قابل تنظیم است. در این گیمبال یک دستگیره کشویی هوشمند برای عکاسی از ارتفاع کم و همچنین عکاسی از زاویه بالا تعبیه شده است. قسمت‌های جداشونده‌ای هستند که قادرید متناسب با خواست خود اندازه آن را تغییر دهید. از دیگر قابلیت‌های این محصول داشتن سیستم قفل است که می‌توانید گیمبال را به صورت کامل قفل کنید. همچنین دارای یک باتری Power Plus اضافی است که می‌توانید تا ۱۸ ساعت گیمبال را شارژ کنید یا به دوربین و لوازم جانبی دیگر قدرت بخشید. باتری داخلی نیز به تنهایی تا ۱۲ ساعت گیمبال را پشتیبانی می‌کند.
در این گیمبال از صفحه نمایش OLED استفاده شده است که با کمک آن می‌توانید ۶ حالت عکس‌برداری را انتخاب کنید. اگر پک اصلی این گیمبال را تهیه کنید کنترل زوم و فوکوس نیز به شما تحویل داده می‌شود.

کاربرد گیمبال ژیون تک Crane 3s

از این گیمبال برای فیلمبرداری از سوژه‌هایی که با شتاب زیاد حرکت می‌کنند، همچنین برای کار در استودیو، یا هر محیط فیلمبرداری‌ای که نیاز های ویژه خود را دارد و به متنوع‌ترین تجهیزات احتیاج دارد می‌توان استفاده کرد. این گیمبال دارای باتری ارتقاء یافته و طراحی ماژولار است همچنین طیف زیادتری از اپلیکیشن‌ها و کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.
Zhiyun CRANE 3S

موتورهای قدرتمند برای خلاقیت بی‌نهایت

 گیمبال Zhiyun crane 3s دارای موتورهای SUPER است که مهندسی مجدد شده است. این موتورها امکان تحمل بار ۶.۵ کیلوگرمی را برای گیمبال فراهم می‌کند. همچنین این گیمبال برای قرار دادن دوربین‌های پیشرفته‌تر از جمله  Canon EOS 1DX ، دوربین‌های سینمایی جیبی Blackmagic  و همین طور Canon Cinema EOS ، سری FS و سری FX سونی و دوربین های Red Digital Cinema مناسب است.

طراحی ماژولار گیمبال ژیون تک crane 3s 

گیمبال Zhiyun crane 3s در قسمت موتور و دستگیره‌ها دارای طراحی ماژولار است. برای استفاده از این گیمبال در دوربین‌های بزرگ می‌توانید ماژول گسترش را بر روی محور Roll وصل کنید. همچنین برای DSLRهای کوچک‌تر ، ماژول گسترش را می توانید حذف کنید تا گیمبال جمع و جور و قابل حمل شود.
گیمبال CRANE 3S ساختاری متفاوت‌تر از نسخه قبلی خود دارد و دسته دوم جدا شدنی را با دو گزینه بیان می‌کند: دسته EasySling و دسته SmartSling. قادرید دسته EasySling را نصب کرده تا قدرت گرفتن را وسعت بخشید تا بتوانید عملکرد آسان‌تری در زیر محور و در حالت عمود داشته باشید. همچنین می‌توانید دسته SmartSling را نصب کنید که برای تنظیم مستقیم پارامترهای دوربین و گیمبال و همچنین ترکیب آن‌ها با هم، یک صفحه کنترل خلاقانه و صفحه OLED دارد. برای نصب دسته ‌ها نگران نباشید آن‌ها را می‌توانید به راحتی نصب و حذف کنید. هر دو دسته چندین جایگاه در سایزهای گوناگون برای نصب لوازم جانبی عرضه می‌کنند. به دلیل داشتن طراحی ماژولار در گیمبال CRANE 3S، باعث می‌شود با چرخ‌های موتوری ، بازوهای متحرک و ایزی ریگ سازگاری بالایی داشته باشید.

یک باتری جدید برای ساپورت کردن تصویربرداری طولانی

این گیمبال دارای سه باتری با فرمت 18560 است که می تواند تا حدود 12 ساعت فعالیت کند. پورت برق DC که در محفظه باتری قرار دارد امکان شارژ مستقیم تا حداکثر 25.2 ولت را فراهم می‌کند. برای ساپورت عکس‌های که نوردهی طولانی مدت با تنظیمات بیشتر دارند ،  کمپانی ژیون باتری TransMount PowerPlus را عرضه کرده است. به عبارتی یک پاور بانک فشرده است که قابلیت شارژ سریع برای گیمبال و دوربین را فراهم می‌کند‌. این پکیج شش باتری با فرمت 18650 را دارا است و به طور مستقل 18 ساعت کار می‌کنند.

سیستم قفل در گیمبال ژیون MX 

کمپانی ژیون برای اطمینان دادن به کاربران در گیمبال Zhiyun crane 3s سیستم قفل تازه‌ای طراحی کرده‌اند. که با آن می‌توان هر سه محور را بدون نوسان چشم‌گیر قفل کرد. در طراحی ماژولار از قفل‌های دوتایی استفاده شده است. تا اطمینان داشته باشیم که تنظیمات آن  به طور کامل مطمئن است. در سیستم زوم و فوکوس پشتیبانی از لنزهای بزرگ‌تر اضافه شده است.

نرم افزار انتقال تصویر 

برای گیمبال Zhiyun crane 3s می‌توان از نرم افزار انتقال تصاویر Zhiyun TransMount استفاده کرد. با این برنامه، می‌توان تصویر را در حداکثر سه مانیتور از جمله گوشی موبایل پخش کرد. سیستم ViaTouch 2.0 در برنامه ZY Play بین لرزشگیر، دوربین و دستگاه‌های مانیتور، ارتباط ایجاد می‌کند ، با آن می‌توانید از راه دور، حالت‌های دوربین و گیمبال را تنظیم کنید. سیستم ViaTouch 2.0 کنترل حرکت از راه دور تصویری را برای گیمبال ممکن می‌سازد.
این مطلب را هم ببینید
آموزش ژست دو نفره برای عکاسی پرتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *