تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

موس گیمینگ با موس معمولی چه تفاوتی دارد؟

Mous Gaming

همه محصولات الکترونیکی که ما استفاده می کنیم طی سالیان دچار تغییر و تحول و به روز رسانی می شوند یکی از این وسایل ، از وسایل جانبی کامپیوتر یا لپ تاپ است که به عنوان موس می شناسیم و همه ما با موس های معمولی آشنایی داریم اما در این مطلب می خواهیم به معرفی یک نوع دیگری از موس که به نام موس های گیمینگ معروف هستند بپردازیم.

زمانی که می‌خواهید برای کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود یک موس گیمینگ خریداری کنید، اطلاع از تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی می‌تواند به انتخاب مناسب شما کمک کند. موس‌های گیمینگ از نظر شکل ظاهری، ساخت و کاربرد با موس‌های معمولی متفاوت بوده و دارای امکانات خاصی هستند و به گیمر‌های حرفه‌ای کمک زیادی می کنند تا هنگام بازی کردن عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

تفاوت موس گیمینگ با موس معمولی

کار موس کلیک کردن، اسکرول کردن و حرکت دادن پنجره های صفحات کامپیوتری است و مسلما هر موسی که در این موارد ذکر شده عملکرد بهتر و کارایی بهتری داشته باشد موس خوبی است و ویژگی اصلی موس خوب هم قدرت ردیابی دقیق تر و سرعت حرکتی بالاتر است اما توانایی های دیگر مثل شخصی سازی و راحتی حرکت و نحوه کاربرد هم از ویژگی های موس های گیمینگ است.هرگاه تمام فعالیت های داخل یک بازی کامپیوتری از قبیل حرکت دادن تصویر، مسیریابی و کنترل و نشانه گیری در بازیها از طریق موس انجام می شود پس مطمئناً نیاز به یک موس گیمینگ مناسب از وسایل و تجهیزات اصلی گیمینگ به حساب می آید چراکه برخلاف موس های معمولی باید سنسوری با سرعت و دقت ردیابی بالایی داشته باشد

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای افزایش سرعت بوت ویندوز

 

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

سنسور های لیزری و نوری

در موس های معمولی سنسورهایش با نور LED کار می کند که طبق آخرین تغییراتش از سنسورهای لیزری هم استفاده کرده است عملکرد موس های لیزری و نوری مانند هم است با این تفاوت که نور LED قرمز رنگ است و نور لیزر باعث روشن شدن سطح موس می شود با سنسور لیزری عمق فرورفتگی و برآمدگی سطح موس پد را تشخیص می دهند همین امر باعث می شود که موس های لیزری نسبت به موس های معمولی حساسیت بیشتری داشته باشند. شرکت های سازنده با توجه به نوع کارکرد این سنسورها موس‌پدهایی با جنس های سطح مختلف طراحی شده اند تا ردیابی را برای این سنسورها ساده تر کنند تا ردیابی با دقت بیشتر انجام شود.

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

وضوح عملکرد یا DPI

DPI یا Dots Per Inch اندازه‌گیری دقت موس است.هرگاه موس را حرکت می دهیم و نشانگر موس بیشتر حرکت کند نشانه این است که DPI آن بیشتر است پس بنابراین DPI موس های گیمینگ نسبت به موس های معمولی بیشتر است تا با دقت بیشتری ردیابی کنند. به عنوان مثال لاجیتک در موس‌های گیمینگ گران‌قیمت خود از سنسور لاجیتک استفاده می‌کند که بازه DPI 100 تا 16000 را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برخی از موس‌های گیمینگ دارای دکمه‌‌های تنظیم DPI هستند و یا حتی دارای دکمه‌ای به نام Sniper Button هستند که با فشار آن‌ DPI موس به کمترین میزان خود می‌رسد تا در هنگام شلیک با اسنایپر حداکثر دقت را داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای رفع خطای File Explorer not responding در ویندوز ۱۰

 

 

 

 

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

شکل ظاهری موس های گیمینگ

ارگونومی و نحوه طراحی شکل ظاهری موس نیز از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.
از آنجایی که شما ساعت‌ها ممکن است غرق بازی‌های ویدئویی شوید، حس راحتی و لذت بخش بودن این ساعات از اهمیت زیادی دارد.
بهترین موس‌های حال حاضر بازار مانند موس های لاجتیک این توانایی را به شما می‌دهند که اجزای سازنده آن مانند تعداد دکمه‌ها و وزن موس را بر اساس نیازتان تغییر دهید.

این موس ها علاوه بر کلیک راست و چپ دکمه های قابل تنظیمی هم دارند تا دستورات کلی برای انتخاب سریع اسلحه و غیره را برنامه ریزی و در دسترس قرار دهند که هر گاه نیاز داشتید به دنبال آنها روی کیبورد نگردید. این قابلیت موس های گیمینگ در بازی های استراتژی در کمترین زمان بهترین انتخاب را پیش روی شما قرار می دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *