آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

نحوه محافظت از اپل آیدی

نحوه محافظت از اپل آیدی

در این متن سعی کردیم شما را با نحوه محافظت از اپل آیدی آشنا کنیم. احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی برای Apple ID شما است که به این منظور طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که شما تنها فردی هستید که می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید، حتی اگر شخصی رمز عبور شما را بداند. اگر می خواهید بیشتر با نحوه محافظت از اپل آیدی آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چگونه می توان از اپل آیدی محافظت کرد؟

با احراز هویت دو مرحله‌ای، فقط شما می‌توانید به حساب خود در یک دستگاه مطمئن یا وب دسترسی داشته باشید. هنگامی که می خواهید برای اولین بار به دستگاه جدیدی وارد شوید، باید دو اطلاعات را ارائه دهید. گذرواژه و کد تأیید شش رقمی که به طور خودکار در دستگاه های مورد اعتماد شما نمایش داده می شود یا به شماره تلفن شما ارسال می شود. با وارد کردن کد، تأیید می‌کنید که به دستگاه جدید اعتماد دارید. به عنوان مثال، اگر یک آیفون دارید و برای اولین بار در مکی که به تازگی خریداری کرده اید وارد حساب کاربری خود می شوید، از شما خواسته می شود رمز عبور و کد تأیید را وارد کنید که به طور خودکار در آیفون شما نمایش داده می شود. نحوه محافظت از اپل آیدی بسیار ساده است.

نحوه محافظت از اپل آیدی

از آنجایی که رمز عبور شما به تنهایی دیگر برای دسترسی به حساب شما کافی نیست، احراز هویت دو مرحله ای به طور چشمگیری امنیت Apple ID شما و تمام اطلاعات شخصی را که در اپل ذخیره می کنید بهبود می بخشد.

پس از ورود به سیستم، دیگر از شما کد تأیید در آن دستگاه درخواست نمی‌شود مگر اینکه به‌طور کامل از سیستم خارج شوید، دستگاه را پاک کنید یا به دلایل امنیتی نیاز به تغییر رمز عبور خود داشته باشید. وقتی در وب وارد سیستم می‌شوید، می‌توانید انتخاب کنید که به مرورگر خود اعتماد کنید، بنابراین دفعه بعد که از آن رایانه وارد سیستم می‌شوید، کد تأیید از شما درخواست نمی‌شود.

این مطلب را هم ببینید
روش استفاده از پارسک برای اجرای بازی های رایانه ای روی موبایل

دستگاه های قابل اعتماد

دستگاه قابل اعتماد یک iPhone، iPad یا iPod touch با iOS 9 یا جدیدتر، یا Mac با OS X El Capitan یا جدیدتر است که قبلاً با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای به آن وارد شده‌اید. این دستگاهی است که ما می‌دانیم متعلق به شماست و می‌توان از آن برای تأیید هویت شما با نمایش یک کد تأیید از Apple هنگام ورود به دستگاه یا مرورگر دیگری استفاده کرد. اپل واچ با watchOS 6 یا جدیدتر می تواند کدهای تأیید را هنگام ورود با Apple ID خود دریافت کند، اما نمی تواند به عنوان یک دستگاه قابل اعتماد برای بازنشانی رمز عبور عمل کند.

شماره تلفن مطمئن شماره‌ای است که می‌توان از آن برای دریافت کدهای تأیید از طریق پیام متنی یا تماس تلفنی خودکار استفاده کرد. برای ثبت نام در احراز هویت دو مرحله ای باید حداقل یک شماره تلفن مورد اعتماد را تأیید کنید. نحوه محافظت از اپل آیدی بیشتر به خود شخص مربوط می شود.

همچنین باید شماره تلفن دیگری را که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، تأیید کنید، مانند تلفن خانه یا شماره‌ای که یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک استفاده می‌کند. اگر به طور موقت نمی توانید به شماره اصلی یا دستگاه های خود دسترسی پیدا کنید، می توانید از این شماره استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه محافظت از اپل آیدی باید ابتدا وارد ستینگ شوید.

کدهای تایید

کد تأیید یک کد موقتی است که هنگام ورود به دستگاه یا مرورگر جدید با Apple ID خود به دستگاه یا شماره تلفن مورد اعتماد شما ارسال می شود. همچنین می‌توانید یک کد تأیید را از تنظیمات دستگاه مورد اعتماد خود دریافت کنید. کد تأیید با رمز عبور دستگاهی که برای باز کردن قفل iPhone، iPad یا iPod touch خود وارد می‌کنید متفاوت است.

نحوه محافظت از اپل آیدی

به appleid.apple.com بروید، سپس با Apple ID خود وارد شوید. به سوالات امنیتی خود پاسخ دهید، سپس روی Continue ضربه بزنید. پیامی برای ارتقای امنیت حساب خود خواهید دید. روی Continue ضربه بزنید. روی Upgrade Account Security کلیک کنید. هنگام ورود به سیستم، شماره تلفنی را که می‌خواهید کدهای تأیید را دریافت کنید، وارد کنید. می‌توانید انتخاب کنید که کدها از طریق پیام متنی یا تماس تلفنی خودکار دریافت شوند. روی Continue کلیک کنید. کد تأیید را برای تأیید شماره تلفن خود وارد کنید و احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید. نحوه محافظت از اپل آیدی به همین سادگی است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های سال 2020

هنگام استفاده از احراز هویت دو مرحله ای چه چیزهایی را باید به خاطر بسپارید

احراز هویت دو مرحله ای به طور قابل توجهی امنیت Apple ID شما را بهبود می بخشد. پس از اینکه آن را روشن کردید، برای ورود به حساب کاربری خود هم به گذرواژه و هم دسترسی به دستگاه‌های مورد اعتماد یا شماره تلفن مورد اعتمادتان نیاز خواهید داشت. برای حفظ امنیت حساب خود تا حد امکان و کمک به اطمینان از اینکه هرگز دسترسی را از دست نمی دهید، چند دستورالعمل ساده وجود دارد که باید دنبال کنید:

رمز عبور Apple ID خود را به خاطر بسپارید. از رمز عبور دستگاه در همه دستگاه های خود استفاده کنید. شماره(های) تلفن مورد اعتماد خود را به روز نگه دارید. دستگاه های مورد اعتماد خود را از نظر فیزیکی ایمن نگه دارید.

برای استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای، به حداقل یک شماره تلفن قابل اعتماد در پرونده نیاز دارید تا بتوانید کدهای تأیید را دریافت کنید. تأیید یک شماره تلفن مطمئن دیگر غیر از شماره تلفن خودتان را در نظر بگیرید. اگر آیفون شما تنها دستگاه مورد اعتماد شما است و مفقود یا آسیب دیده است، نمی توانید کدهای تأیید مورد نیاز برای دسترسی به حساب خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با نحوه محافظت از اپل آیدی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید شماره تلفن اضافه کنید، روی افزودن یک شماره تلفن مطمئن کلیک کنید و شماره تلفن را وارد کنید. برای تأیید شماره با یک پیام متنی یا تماس تلفنی خودکار انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید. برای حذف یک شماره تلفن مطمئن، روی نماد x در کنار شماره تلفنی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *