اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی چیست؟

این روزها بحث هوش مصنوعی در تمامی جهان و در میان مردم یکی از موضوعاتی است که بسیار هیجان انگیز و حیرت آور میباشد. می توان گفت این اختراع عجیب یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در عصر کنونی می باشد. در این مقاله سعی داریم تا شما را بیشتر با این مبحث آشنا کنیم و بسیاری از سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم.
آیا تا به حال فکر کرده اید که هوش مصنوعی چیست؟ از کجا و از چه زمانی شکل گرفته است ؟ چه کاربردهایی دارد و از همه مهمتر آیا برای بقای انسان ها و کلیه جانداران خطر محسوب می شود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ های خود را دریابید.

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی چیست

یک تعریف ساده اما جامع درباره هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا AI که مخفف عبارت Artificial intelligence میباشد شاخه ای گسترده از علوم کامپیوتری می باشد که می تواند رفتار انسان ها را شناخته و درک نماید. بنابراین توانایی انجام بسیاری از کارها را به صورت هوشمندانه دارد. این ماشین های هوشمند می توانند همانند انسان ها فکر کنند و واکنش های مختلفی از خود بروز دهند.
در حقیقت Artificial intelligence توانایی یادگیری بسیار بالایی دارد و از برخی جهات می تواند با انسان ها رقابت کند. اینکه این فناوری تا به کجا پیشرفت خواهد کرد و قابلیت کنترل دارد یا نه موضوعی است که بسیاری از دانشمندان بر سر آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند. برخی آن را یک پیشرفت در مسیر علم و دانش و برخی آن را عاملی نگران کننده برای اکوسیستم زیست زمین می دانند.

این مطلب را هم ببینید
ردمی 10A شیائومی رونمایی شد

الگوریتم هوش مصنوعی چیست؟

الگوریتم های هوش مصنوعی مجموعه ای از الگوریتم ها و دستورات می باشد که برای پردازش و درک بهتر این ابزارها طراحی شده اند. بطور کلی برای ایجاد یک ماشین این فناوری الگوریتم هایی مانند یادگیری، درک و حل مساله، استدلال و درک زبان قابل فهم بکار برده می شود. الگوریتم های AI بر خلاف الگوریتم های دیگر قابلیت این را دارند که در طول زمان خود را به روز رسانی کنند و عملکرد ماشین الکترونیکی هوشمند را بهبود ببخشند.
الگوریتم ها تا قبل از این تکنولوژی، خروجی قطعی و یکسانی را از خود بروز می دادند اما الگوریتم های این علم پیشرفته می تواند نتایج متفاوت و رو به پیشرفت بسیاری را به ارمغان آورد. در حقیقت الگوریتم‌ های Artificial intelligence از مواردی مثل یادگیری ماشین (Machine Learning)، یادگیری عمیق (Deep Learning) و شبکه‌های عصبی (Neural Network) برای مدیریت و پردازش ماشین های AI استفاده می کنند.

این مطلب را هم ببینید
ماوس گیمینگ Viper Ultimate Cyberpunk 2077 Edition ریزر معرفی شد

اهداف هوش مصنوعی

علم و تکنولوژی همواره در حال پیشرفت می باشد و علم AI نیز از این پیشرفت مستثنی نیست. حال ممکن است به این سوال بربخورید که هدف از ساخت و تکامل این علم قابل تامل چه می تواند باشد؟ پاسخ آن بسیار ساده می باشد. یکی از اهداف استفاده از این علم می تواند کمک به انسان ها برای زندگی راحت تر و بهتر باشد. یعنی ایجاد تجهیزاتی که مانند انسان توانایی انجام امور، یادگیری و حل مسائل را داشته باشد. مثال هایی که برای درک بهتر موضوع می توان بیان نمود عبارتند از اتومبیل های بدون سرنشین، موتورهای جستجو مثل گوگل، بازی های ویدیویی، تجارت الکترونیک و …. نتیجه گیری بکارگیری این علم پیشرفته هنوز تکامل نیافته است و بحث بی پایان آن همچنان در میان دانشمندان و حتی افراد معمولی وجود دارد.
امیدواریم توانسته باشیم تعریفی هر چند کوچک از این تکنولوژی مبهم و بی انتهای دوست داشتی به شما عزیزان ارائه دهیم. هوش مصنوعی چیست و تا کجا پیشرفت خواهد کرد. ما هم مشتاقانه منتظریم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آوریم و با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *