آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

یکی از دلایلی که باعث می شود تا عمر باتری شما کاهش پیدا کند و مصرف حجم انرژی بیشتری در باتری در طول روز داشته باشید، وجود حافظه کش در تلفن های هوشمند شما می باشد. به این ترتیب چیزی که باید بدانید، این است که باید به پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل خود بپردازید. در این مقاله می خواهیم یاد بگیریم که چطور می توانیم با پاک کردن کش به عمر باتری خود اضافه کنیم.

حافظه کش و کاهش عمر باتری

در ابتدا برای آنکه بدانید چگونه باید این بخش از حافظه گوشی خود را پاک کنید، باید بدانید که اصلا حافظه کش چیست و چه نوع اطلاعاتی وارد آن می شود که نتیجه آن کاهش عمر باتری خواهد بود. شاید بعضی از شما راجع به حافظه کش بدانید. معمولا زمانی که اطلاعات، اپلیکیشن و سایر جزئیات این چنینی در گوشی شما دانلود می شود، بخشی از آن ها در حافظه کش باقی می ماند که اگر دوباره قصد دانلود و یا به روز رسانی آن ها را داشتیم، سرعت دانلود آن ها افزایش پیدا کند. شاید این قابلیت از این لحاظ برای گوشی ها خوب باشد ولی از لحاظ دیگر باعث می شود تا عمر باتری شما کاهش پیدا کند. به این ترتیب باید جلوی آن را گرفت و هر از چند گاهی برای پاک کردن این حافظه اقدام کرد.

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

از آنجایی که باتری در هر تلفن هوشمندی از اهمیت زیادی برخوردار است، باید تلاش کنید تا هر چیزی را که باعث از بین رفتن کیفیت و عمر باتری شما می شود را از بین ببرید. هنوز مخاطبین زیادی هستند که از وجود حافظه کش چیزی نمی دانند و حتی نمی دانند که دلیل بالا رفتن حافظه گوشی آن ها چیست. به این ترتیب بهتر است که برای افزایش عمر باتری و همچنین رسیدن به یک سرعت عمل عالی در کارکرد تلفن همراه، هر چه سریع تر برای پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل اقدام کنید.

نحوه پاک کردن حافظه کش برای افزاش عمر باتری موبایل

برای اینکه بخواهیم این حافظه را خالی کنیم تا خیالمان از حفظ شدن عمر باتری موبایلمان راحت شود، بهتر است که مراحل ذکر شده در زیر را به صورت اساسی دنبال کنیم. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا باید وارد منوی تنظیمات یا Setting شوید و سپس به دنبال بخش Storage بگردید.
  • بعد از وارد شدن به بخش Storage به روی گزینه internet shared storage کلیک کنید.
  • در نهایت برای آنکه هر چیزی که در حافظه کش وجود دارد را پاک کنید، باید به روی گزینه Cached Data ضربه بزنید. خواهید دید که یک گزینه تایید برایتان ظاهر می شود که باید آن را تایید کنید.
این مطلب را هم ببینید
گرافیکی ترین بازی های موبایل

بعد از آنکه به پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل پرداختید، به مرور زمان هم شاهد این خواهید بود که به میزان باورنکردنی میزان مصرف باتری شما کاهش پیدا کرده است و همچنین روند کار کردن با گوشی نیز سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است. حافظه کش بیشتر از آن چیزی که شما فکر کنید حافظه دستگاه شما را اشغال می کند و علاوه بر آن باعث می شود تا باتری شما عمر کوتاهی داشته باشد. بعد از آنکه حافظه دستگاهتان خالی شد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. البته برای انجام این کار اجباری نیست ولی بهتر است که برای یک عملکرد بهتر این کار را انجام دهید.

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل به روی انواع گوشی ها

نکته مهمی که در رابطه با پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل باید بدانید، این است که این مراحل ذکر شده معمولا در برخی از گوشی های هوشمند یکسان است. ولی اگر این مراحل را طی کردید و دیدید که به هدف مذکور نرسیده اید، بهتر است که تحقیقات خود را افزایش دهید زیرا این متد در گوشی های مختلف متفاوت است و ممکن است که پاک کردن این حافظه در بخش دیگری از تنظیمات گوشی قرار داشته باشد. به این ترتیب هر جوری که شده از نحوه پاک کرده حافظه کش اطلاع کسب کنید و این کار را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین اپلیکیشن ها و بازی های اپ استور سال 2021

از نظر من عمر باتری خود را قبل از انجام این کار چک کنید و سپس بعد از مدت زمانی که از پاک کردن حافظه کش نیز گذشت، باز دوباره به سراغ آن بروید. خواهید دید که عمر باتری شما با همان زمان یکسان است و کاهش پیدا نکرده است. بهتر است این روش تاثیرگذار را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید، تا آن ها هم بتوانند از این قابلیت شگفت انگیز استفاده کنند و عمر باتری خود را افزایش دهند.

روش های افزایش عمر باتری موبایل

روش های دیگری علاوه بر پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل شما وجود دارند که اگر آن ها را در گوشی هوشمند خود مورد اهمیت قرار دهید، به طرز باورنکردنی می توانید عمر باتری خود را زیادی کنید. این روش ها به شرح زیر است:

ویبره گوشی را از غیر فعال کنید

غیر فعال کردن ویبره گوشی در زمان ارسال ناتیفیکیشن ها، باعث می شود تا عمر باتری شما به میزان چشم گیری افزایش پیدا کند و میزان مصرف باتری را کم می کند.

از روش صحیح شارژ کردن استفاده کنید.

پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل

اغلب افراد ساعت ها تلفن همراه خود را به شارژ می زنند و مدت طولانی می گذرد تا آن را از پریز خارج کنند. به همین دلیل باید در طول روز قبل از خواب گوشی خود را به شارژ زده و تا پر شدن باتری منتظر بمانید. همچنین صحیح ترین روش شارژ کردن گوشی از 10 تا 100 درصد می باشد.

غیر فعال کردن اتصالات مختلف

اغلب اوقات تمام اتصالات اعم از جی پی اس، بلوتوث، وای فای و … بدون آنکه بخواهید از آن ها استفاده کنید در گوشی روشن است. این آیتم باعث می شود تا شارژ باتری شما به میزان بیشتری کاهش پیدا کند. به این ترتیب اتصالات اضافی را غیر فعال کنید و تنها در زمان نیاز آن ها را باز کنید.

نتیجه گیری

اگر از اینکه باتری شما خیلی زود خالی می شود خسته و کلافه شده اید، بهتر است که استفاده از قابلیت پاک کردن کش برای افزایش عمر باتری موبایل در دستگاه خود را در اولویت قرار دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *