آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

کارت VOIP پاناسونیک KX-NS5110

کارت ویپ پاناسونیک KX-NS5110

کارت VOIP پاناسونیک KX-NS5110 یا کارت DSP ، کارت هایی هستند که قابلیت های مرکز تلفن تحت شبکه پاناسونیک را ارتقا می دهند و بیشتر برای راهکارهای IP مورد استفاده قرار می گیرند. راه اندازی تمامی بستر های ویپ ، ارتباط بین مرکز تلفن های مختلف ، راهکارهای مرکز تماس و راه اندازی سرویس های مبتنی بر پروتکل سیپ ، همگی با کارت DSP و فعال سازی لایسنس مربوطه امکان پذیر است.

یکی از تفاوت های کارت ویپ سری NS با کارت ویپ سری TDE ، افزایش پخش پیغام تلفن گویا تا ۶۴ تماس همزمان است که این ظرفیت در سانترال های سری TDE با خرید کارت MSG  و کارت آپشن با هزینه بسیار بالایی امکان پذیر است.

کارت سانترال KX-NS5110 فقط بر روی سانترال های تحت شبکه NS500 و NS700 قابل نصب است و یکی از کارت های ساخته شده شرکت پاناسونیک از سری کارت های ns این شرکت می باشد که هر کدام برای هدف خاصی تولید و به بازار عرضه می شوند. از دلایل عرضه شدن این کارت ها به بازار می توان به  پاسخگویی بهتر به نیاز های مشتریان اشاره نمود.

بعد از خرید این کارت جهت استفاده در محیط های مختلف باید برای آن لایسنس تهیه نمود. البته توجه داشته باشید که کارت ۵۱۱۰،  تعداد ۴ لایسنس  تلفن تحت شبکه سری NT  را بصورت اولیه دارد. کارت سانترال kx-ns5110 یک کارت DSP است که برای استفاده در تلفن های تحت شبکه که از پروتکل سیپ پشتیبانی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بتوانیم از امکانات مختلف سانترال های تحت شبکه پاناسونیک در محیط کار استفاده نماییم حتما باید از کارتDSP برای کاربرد های مختلفی مانند منشی تلفنی، صندوق صوتی، ضبط مکالمات و … بهره ببریم.

ویژگی های کارت VOIP پاناسونیک KX-NS5110

با استفاده از ظرفیت اولیه کارت سانترال kx-ns5110 می توانیم به راحتی ۴ عدد تلفن IP را فعال کرده و از آن ها به عنوان تلفن های داخلی در شرکت خود استفاده نمود.از این کارت ها به عنوان اتصال داخلی های تحت شبکه که از نوع داخلی های سیپ، IP و سیستم IP هستند می توانیم استفاده نماییم.اگر در محیط کاری خود از سانترال های کم ظرفیت NS500-700 استفاده می کنید می توانید با وصل نمودن کارت سانترال kx-ns5110 از تمام قابلیت یک مرکز تلفن کاملا حرفه ای بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که برای فعال کردن هر قابلیتی باید لایسنس مورد نظر را خریداری کنید.

این مطلب را هم ببینید
ویپ در فناوری ارتباطات به چه معناست؟

یکی از ویژگی ها و امکانات خوب این کارت های سانترال پشتیبانی از پروتکل انتقال فکس T.38 می باشد که باعث شده تا بسیاری از کاربران برای سانترال های مرکزی خود به سراغ این کارت ها بروند.کارت ۵۱۱۰ به کارت ویپ هم معروف هست که به وسیله آن می توان ۶۴ کانال صوتی با کیفیت ایجاد نمود.اگر در محیط خود نیازمند افزایش کانال های سیستم دیزا تا ۳۰ تماس هستید پیشنهاد می شود با بهره گیری از ویژگی های کارت سانترال kx-ns5110 این نیاز خودتان را به راحتی پاسخ دهید.

کلید فعالسازی (Activation key)

کلید فعالسازی یا لایسنس ، کدهای رمزگزاری شده ای هستند که برای فعال سازی قابلیت های مختلف مرکز تلفن های تحت شبکه پاناسونیک استفاده می شوند. هر سانترال تحت شبکه لایسنس منحصر به فردی دارد، یعنی لایسنس ها از روی آیدی کارت MPR برای فعالسازی قابلیت مورد نظر ساخته می شود و فقط و فقط بر روی همان مرکز تلفن قابل اجرا است.

 

قابلیت و ظرفیت اولیه کارت ۵۱۱۰

کارت DSP 5110 با ظرفیت اولیه  ۴  لایسنس IP Phone است که بعد از نصب کارت می توانید وارد بخش Activation Key شوید و لایسنس های فعال شده را مشاهده نمایید.

 

لایسنس تلفن تحت شبکه (IP Phone)

لایسنس IP Phone یا V-IPEXT32 برای فعال سازی تلفن های تحت شبکه مخصوص پاناسونیک استفاده می شود. در واقع لایسنس IP EXT فقط تلفن های تحت شبکه سری NT را می تواند ریجستر کند. تلفن های تحت شبکه سری NT  ، از لحاظ قابلیت بسیار مشابه تلفن های دیجیتال پاناسونیک می باشند و تفاوت اصلی آنها در بستر راه اندازی است که تلفن های سری NT بر روی بستر شبکه و در هر فاصله ای می توان راه اندازی نمود.

این مطلب را هم ببینید
شارژ اولیه باتری تلفن پاناسونیک چقدر است؟

 

لایسنس تلفن تحت شبکه (SIP Phone)

لایسنس SIP Phone یا V-SIPEXT32 برای فعال سازی تلفن های تحت شبکه با پروتکل سیپ استفاده می شود. در واقع شما می توانید هر تلفن نرم افزار یا سخت افزاری که بر پایه پروتکل سیپ ساخته شده است را راه اندازی نمایید. تلفن های سری UT و HDV پاناسونیک با این لایسنس قابل فعال سازی هستند.

 

لایسنس ترانک ( IP Trunk )

لایسنس ترانک یا IP Trunk برای ارتباط مرکز تلفن به سرور های دیگر (سرور مخابرات یا هر سیپ سرور) مورد استفاده قرار می گیرد که می توان این لایسنس را برای کارت های مجازی IP GW  یا SIP GW  استفاده کرد. کارت مجازی IP GW فقط و فقط برای ارتباط با سانترال پاناسونیک تحت شبکه دیگری استفاده می شود که کانفیگ خاص خود را دارد. اما کارت مجازی SIP GW می تواند سانترال تحت شبکه پاناسونیک را به هر سیپ سرور دیگری ارتباط دهد. به عنوان مثال برای راه اندازی خطوط سیپ ترانک مخابرات ( خطوط ۵ رقمی ) و یا برای ارتباط با سرورهای استریکس از این کارت مجازی استفاده می شود.

 

قابلیت های کارت VOIP پاناسونیک KX-NS5110

  • کارت سانترال DSP یا Voip پاناسونیک
  • کارت DSP 63 تایی سانترال VOIP پاناسونیک
  • شامل لایسنس فعال شده برای ۴ عدد تلفن تحت شبکه پاناسونیک
    نظیر:KX-NT366 -KX-NT346 -KX-NT343 -KX-NT321
  • قابلیت اضافه کردن تلفن های IP دار پاناسونیک
  • پشتیبانی از G.711 , G.722 , G.729A
  • پشتیبانی از پروتکل انتقال فکس T.3
  • قابل نصب بر روی سانترال های :NS500 , NS700
  • راهکارهای مرکز تماس
  • ضبط تمامی مکالمات
  • صف انتظار مشتریان
  • گزارش گیری حرفه ای و نموداری
  • افزایش تعداد کانال تلفن گویا به ۳۰ تماس همزمان
  • افزایش دهنده کانال سیستم دیزا تا ۳۰ عدد
  • ارتباط بین دو دستگاه از طریق شبکه
  • محل نصب: روی اسلات MPR در یونیت اصلی
  • تلفن های تحت شبکه (SIP Phone)
  • تلفن های نرم افزاری تحت شبکه (Soft Phone)
  • ارتباط کامل با سرورهای سیپ
  • صندوق صوتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *