اخبار تکنولوژی

گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ در دو مدل 13.3 و 15.6 اینچی معرفی شد

گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ

امروز قصد داریم شما را با گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ آشنا کنیم. سامسونگ می داند که چگونه یک دستگاه پریمیوم بسازد. فقط نگاهی به گوشی‌های گلکسی اس 22 یا تبلت‌های گلکسی تب اس 8 بیندازید: طراحی‌های زیبا که با بهترین فناوری‌ها مطابقت دارند. سامسونگ همچنین می‌داند که چگونه گوشی‌ها و تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه، مانند دستگاه‌های سری گلکسی A خود را، با استفاده از ترکیب مناسبی از مواد و اجزاء برای پوشش موارد ضروری با قیمت مناسب، بسازد. این تعادل بین ویژگی‌های ممتاز و مقرون به صرفه بودن، به مجموعه لپ‌تاپ‌های فعلی این شرکت نیز منتقل می‌شود. اگر می خواهید بیشتر با گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های این گلکسی بوک چیست؟

مدل‌های گلکسی بوک پرو و ​​پرو 360 دارای تمامی زنگ‌ها و سوت‌ها مانند نمایشگرهای AMOLED، پورت‌های تاندربولت 4 USB-C و صفحه‌کلیدها و تاچ‌پدهای ممتاز هستند. نسخه غیر حرفه‌ای گلکسی بوک، گزینه‌ی میان‌راه است. این مدل دارای یک شاسی تمام فلزی برای ظاهر و احساس بالاتر و همان پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 و i7 مانند مدل‌های Pro است. سامسونگ همچنین گرافیک‌های گسسته Intel Iris Xe Max را در گلکسی بوک، حتی با قیمت اولیه 750 دلار، بهتر از یکپارچه‌تر کرده است. اما یک ضربه بزرگ نیز در مقایسه با مدل‌های Pro دارد و نادیده گرفتن آن برای برخی دشوار است.

گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ

پردازنده گرافیکی Iris Xe Max یک پله بالاتر از گرافیک یکپارچه‌ای است که معمولاً در لپ‌تاپ‌های نازک و سبکی مانند گلکسی بوک پیدا می‌کنید و با گزینه‌های گرافیکی گسسته اولیه انویدیا مانند GeForce MX350 رقابت می‌کند. این برای کارهای گرافیکی واقعاً سخت طراحی نشده است، اما می تواند مواردی مانند رمزگذاری ویدیو و ویرایش عکس خام را سرعت بخشد. به عبارت دیگر، در مورد بازی کمکی نخواهد کرد. با بازی‌های سخت، ممکن است نرخ فریم قابل بازی را در تنظیمات پایین دریافت کنید، اما با تنظیم روی بالا، خوش شانس خواهید بود که 30 فریم در ثانیه را بشکنید. گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ ویژگی های عالی ای دارد.

دارای صفحه نمایشی جدید و خلاقانه است

با وجود عملکرد گرافیکی اضافی، صفحه نمایش گلکسی بوک یک ناامیدی بزرگ است. بخشی از مشکل، انتظارات خود من است، که احتمالاً انتظارات سایر دارندگان دستگاه گلکسی است. سامسونگ به خاطر نمایشگرهای باکیفیتش معروف است و صفحه نمایش گلکسی بوک پرو فوق العاده است. اما این Pro نیست و همانطور که یکی از نمایندگان سامسونگ به من اشاره کرد، صفحه نمایش در پیکربندی 1000 دلاری مانند مدل ارزان تر 750 دلاری است. این یکی از گوشه هایی است که برای کاهش قیمت قطع شده است. گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ صفحه نمایش جذابی دارد.

این مطلب را هم ببینید
کمک 800 میلیون دلاری گوگل برای مبارزه با کرونا

بر روی کاغذ، نمایشگر نسبت به قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد: صفحه نمایش LCD لمسی مات 15.6 اینچی با وضوح 1080p با روشنایی 300 نیت. در واقع، رنگ و کنتراست ضعیفی دارد و تنها زمانی بدتر می‌شود که به آن از زاویه خارج نگاه کنید. برای پوشش وسعت رنگ، 58% sRGB، 41% NTSC، 43% AdobeRGB و 43% P3 تست شده است. روشنایی صفحه نمایش من 241 نیت در 100٪ بود. اگرچه این صفحه نمایش لمسی مات و فول اچ دی است، بنابراین این مشخصات درست است.

مزایای گلکسی بوک چیست؟

اگر مستقیماً به آن نگاه می کنید و زاویه آن درست است، صفحه نمایش اوکی است. به خصوص اگر Galaxy Book را بیشتر برای بهره وری بیشتر از تماشای فیلم یا ویرایش عکس و ویدیو در نظر می گیرید. حداقل دارای یک خروجی HDMI است، بنابراین اتصال یک مانیتور خارجی برای مواقعی که به نمایشگر بهتری برای کار یا سرگرمی نیاز دارید، به اندازه کافی آسان است. و عملکرد کلی قوی است و عمر باتری در واقع تقریباً یک ساعت بیشتر از امتیاز هشت ساعته سامسونگ کار می‌کند و در تست پخش ویدیوی ما 8 ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد.

برای سازندگان لپ تاپ بسیار معمول است که از صفحه نمایش پایین تری برای متعادل کردن هزینه کیفیت ساخت بالاتر و اجزای داخلی بهتر استفاده کنند. صفحه کلید و تاچ پد نیز معمولاً ضربه می خورند. برای گلکسی بوک، این بدان معناست که هیچ حسگر اثرانگشتی در دکمه پاور تعبیه نشده است، کلاهک‌های صفحه‌کلید بیشتر بافت پلاستیکی زمختی نسبت به لمس نرم صفحه‌کلید پرو دارند و احتمالاً بدترین بخش این است که نور پس‌زمینه ندارد. تاچ پد نیز به جای شیشه، پلاستیکی است. گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ مزایای زیادی دارد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران

گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ

آیا گلکسی بوک جایگزین لپ تاپ شده است؟

گلکسی بوک در غیر این صورت یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی میان رده خوب است، به خصوص اگر به پورت‌ها بیش از چیزهایی مانند حسگر اثر انگشت اهمیت می‌دهید. به‌علاوه، نرم‌افزار Galaxy Book Experience را دارد که با مدل‌های Pro دریافت می‌کنید تا همه دستگاه‌های Galaxy شما به راحتی با هم کار کنند. می‌توانید کارهایی مانند ارسال فایل‌ها بین تلفن گلکسی و لپ‌تاپ، همگام‌سازی عکس‌ها و یادداشت‌ها و تغییر سریع اتصال Galaxy Buds از تلفن به لپ‌تاپ انجام دهید. و اگر Galaxy Tab S7 یا بالاتر دارید، می توانید از آن به عنوان نمایشگر دوم بی سیم استفاده کنید.

صفحه‌کلید این لپ‌تاپ‌ها به صورت کلیدهای قیچی شکل هستند و یک تجربه کار روان و نرم و راحت به کاربر می‌دهند. تاچ‌پد سری جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی سامسونگ ۲۳ درصد بزرگ‌تر شده است تا کاربر آزادی عمل بیشتری داشته باشد. گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ جایگزین لپ تاپ شده است.

از دیگر ویژگی‌های ممتاز این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به جنس بدنه آلومینیومی سری ۶ هزار اشاره کرد که به گفته سامسونگ مقاومت‌پذیری  زیادی دارند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ آشنا کنیم. این لپ‌تاپ‌ها سبک و باریک هستند ولی به هیچ‌وجه کیفیت یا مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و فشار کاهش پیدا نکرده است. سامسونگ می‌گوید از این جنس آلومینیوم فقط در صنعت هواپیمایی و فضایی استفاده می‌شود. اگر به بهترین نمایشگر نیاز دارید، Galaxy Book Pro همان چیزی است که می خواهید. اگر به دنبال یک دستگاه همه منظوره با صفحه نمایش بزرگ هستید که برای رفت و آمد یا جابجایی در محوطه دانشگاه به اندازه کافی سبک و باریک باشد، Galaxy Book منطقی تر است. در این صورت، پیکربندی 750 دلاری، که در حال حاضر 650 دلار است، بهترین معامله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *