آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از گیاهان و نکات آن

چگونگی عکاسی از گیاهان

عده زیادی فکر می کنند عکاسی د ربرخی از شاخه های مختلف تصویر برداری آسان تر از بقیه هستند. اما در واقع هر مدل نکات و چالش های مخصوص به خود را دارد. یکی از این نکات عکاسی از گیاهان است. عده ای فکر می کنند این شاخه از عکاسی بسیار آسان است. اما در حقیقت مشکلات زیادی را هم شامل می شود و برای عکاسان می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. از جمله این مشکلات می توان به صرف زمان زیاد برای یافتن سوژه مناسب، کند پیش رفتن زمان و جزئیات خاص اشاره نمود. اما یکی از مزیت های این گروه ازانواه گروه های عکاسی این است که تنوع گیاهان موجود زیاد است. از طرفی مانند حیوانات گیاهان متحرک نیستند. با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا بتوانید در این شاخه پیشرفت زیادی کنید.

نکات مهم عکس گرفتن از گیاهان

در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم برای معرفی این تکنیک می پردازیم.

در تمام طول سال به دنبال فرصت باشید.

هم مکان های طبیعی و هم باغ های ساخته شده می توانند در طول سال فرصت هایی را برای عکاسی از گیاهان فراهم کنند. در حالی که زمستان و اوایل بهار اغلب به تلاش بیشتر در کاوش برای سوژه‌ها نیاز دارند، اما اگر با ذهن باز به عکاسی از گیاهان روی بیاورید، هنوز هم  فرصت‌ هایی خاص وجود دارند. به دنبال فرصت باشید و هیچ زمانی را برای عکاسی از دست ندهید. مثلا در زمستان می توانید از درختان مخروطی شکل زیبا عکس بگیرید.

نکات مهم عکاسی از گیاهان

کاکتوس

به دنبال الگوها و بافت های خاص در طبیعت باشید.

طبیعت همه نوع الگوها و بافت‌ها را برای ناظر دقیق فراهم می‌کند. با استفاده از زمان برای اکتشاف و توجه به جزئیات یک مکان، عکاسان می‌توانند انواع مختلف صحنه‌های کوچک را که شایسته عکاسی از آن‌ها است، شناسایی کنند. می توانید در زمان عکاسی از گیاهان به دنبال الگوهای خاص باشید. این کار شما را به چالش می کشد.

نکات عکاسی از گیاهان

قاصدک

عمق میدان را کم در نظر بگیرید.

برای این تکنیک، داشتن عمق میدان کم و خارج از عناصر تمرکز که با آن به وجود می‌آیند، می‌تواند یک تغییر اساسی در ذهنیت باشد. هنگام عکاسی از سوژه‌ های کوچک مثل گیاهان یا گل‌ ها، عمق میدان پایین اغلب می‌ تواند یک سوژه را از حالت تحت‌اللفظی به انتزاعی تبدیل کند.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی در زمستان و تکنیک های آن

به جای عکاسی از

  • گلبرگ
  • یا ساقه
  • یا برگ‌ها،

شما در حال عکاسی از خطوط و اشکال نظیر آنچه در تصاویر بالا دیده می‌شود، هستید.

این عکس انتزاعی که می‌ تواند باعث ایجاد عمق کمی از میدان شود،

  • یک تکنیک خلاقانه عالی هنگام این مدل تصویربرداری است.

 

عکاسی با نور

اگرچه یکی از دشوارترین انواع نور برای عکاسی در عکاسی از گیاهان است ، اما نور پس زمینه، هنگامی که منبع نور در پشت سوژه شماست، اغلب می تواند تصاویر جالب و جذابی را پدید بیاورد. سوژه‌های خاص مانند درختان بید، کاکتوس، و بسیاری از گل‌ ها، نور پس‌ زمینه را به خوبی درک می‌ کنند و یک نور طبیعی به سوژه می‌ دهند که می‌ تواند به خوبی به یک عکس جذاب تبدیل شود.

عکاسی از گیاهان

زیبایی

تصاویر با کادر بسته

تقریبا در تمام موارد هنگام عکاسی از گیاهان، بهتر است کاملا به سوژه خود نزدیک شوید (اغلب در حداقل فاصله فوکوس لنز ). نزدیک شدن می‌ تواند به حذف عوامل حواس‌پرتی، مجزا کردن سوژه شما برای ترکیب‌ بندی بهتر کمک کند، و بر مولفه‌ های انتزاعی سوژه شما تاکید کند. این مدل عکاسی از گیاهان با کادر بسته همچنین بر اهمیت نگاه کردن به اطراف برای جزئیات تاکید می‌ کند.

جزییات عکاسی از گیاهان

کاکتوس زیبا

نترسید

از این که برای این تکنیک بخواهید کار های خاصی انجام دهید، نترسید. ممکن است شما بخواهید روی زمین بنشینید یا دراز بکسید. در این حالت می توانید عکاسی از گیاهان را با زوایای مختلف امتحان کنید. برای این کار نباید بترسید.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی معماری برای عکاسان مبتدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *