آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از کهکشان راه شیری

نکات عکاسی از کهکشان راه شیری

در این مقاله ما به بررسی نکات اولیه عکاسی از کهکشان راه شیری و جزئیات آن می پردازیم. چرا که تصویر برداری از ستارگان و جزئیات کهکشان می تواند به اندازه کافی پیچیده و سخت باشد. برخی از عکاسان از تلسکوپ ها ، سرهای مخصوص رباتیک با دقت فوق العاده و دوربین های CCD که بطور خاص برای اختر فوتوگرافی به ارزش ده ها هزار دلار ساخته شده اند ، استفاده می کنند تا عکس های شگفت آور زیبایی بسازند که گرفتن آن ها با یک دوربین معمولی دیجیتالی بسیار سخت یا حتی غیرممکن است. اما ما در این مقاله برای تصویر برداری با دوربین های ساده و معمولی اقدام می کنیم و ابزار لازم برای این نوع عکس ها را بیان می کنیم.

خلاصه اولیه تصویر برداری در این سبک

در اینجا خلاصه‌ای از نحوه عکاسی از کهکشان راه شیری آورده شده‌ است:

  • توانایی‌های دوربین خود را درک کنید.
  • نور را در نظر بگیرید و به دنبال یک منطقه تاریک بگردند.
  • استفاده از تکنیک‌ های تمرکز شبانه مناسب
  • از تنظیمات مناسب دوربین استفاده کنید
  • برای ترکیب بهتر عناصر پیش زمینه را در نظر بگیرید
  • ثبت کهکشان راه شیری
  •  پردازش نهایی کهکشان راه شیری

آنچه شما نیاز دارید

در این بخش از مقاله قرار است در ارتباط با تجهیزات مربوط به عکاسی از کهکشان راه شیری صحبت کنیم.

عکاسی از کهکشان راه شیری و نکات آن

قایق

این تجهیزات کمک زیادی به عکاسی شما می کنند.

این مطلب را هم ببینید
مهم ترین نکات در عکاسی منظره که باید رعایت شوند

یک دوربین پیشرفته

شما به دوربینی نیاز دارید که اجازه کنترل کامل نوردهی بر دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو را می‌ دهد. شما همچنین می‌ خواهید که دوربین به صورت دستی فوکوس کند، چون فوکوس در شب قطعا یک چالش برای هر سیستم فوکوس خودکار خواهد بود. به طور ایده‌آل، شما به یک دوربین DSLR پیشرفته یا یک دوربین mirrorless نیاز دارید که می‌ تواند در سطح بالا نویز را کنترل کند. یک دوربین اختصاصی astro مانند Nikon D810A بهترین انتخاب برای اخترفوتوگرافی خواهد بود. اما با دوربین های ساده تر هم می توان برای عکاسی از کهکشان راه شیری کار کرد.

لنز سریع

اگر از یک دوربین با لنز قابل تعویض استفاده می کنید ، توصیه می کنم از یک لنز با زاویه دید خوب و سریع با دیافراگم مناسب استفاده کنید. اگر لنز سریع ندارید بهتر است برای داشتن کیفیت بیشتر در تصاویر گرفته شده شاخه عکاسی از کهکشان راه شیری ایزو خود را خاموش کنید.

سه پایه محکم

شما در معرض نورهای طولانی (15 ثانیه و بیشتر) قرار خواهید گرفت ، بنابراین یک سه پایه محکم ضروری است. وجود یک سه پایه شل و ول نم یتواند به شما کمک کند چرا که باعث ایجاد لرزش و نویز در تصاویر شما خواهد شد حتی اگر باد سبک و ملایمی بوزد. از این رو برا یعکاسی از کهکشان راه شیری وجو یک سه پایه محکم لازم و ضروری است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن دیجیتال Canon 750D Body

نقشه آسمان

این یکی ممکن است از نظر شما خیلی ضروری نباشد. اما برای عکاسی از کهکشان راه شیری داشتن نقشه ای از ستارگان لازم است. می توانید از  اپلیکیشن هایی که امروزه طراحی شده اند استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این نقشه می‌ تواند به شما نشان دهد که کهکشان راه شیری دقیقا کجا وجود دارد یا خواهد بود.

سوژه در عکاسی از کهکشان راه شیری

تنها

چراغ قوه

یک چراغ‌رقوه خوب تنها برای پیدا کردن یک نقطه مناسب در شب مفید نیست، اما می‌ تواند برای رنگ‌ آمیزی نور نیز مورد استفاده قرار گیرد، االبته اگر شما عناصر پیش‌ زمینه جالب داشته باشید. یکی از عناصر ایجاد نورپردازی در عکس چراغ قوه است و با کمک آن و استفاده از کهکشان راه شیری یا ستارگان می توان عکس های جذاب و جدیدی به وجود آورد.

نرم افزار پردازش

یکی از اصلی ترین ابزار ها در عکاسی از کهکشان راه شیری نرم افزار هایی هستند که پس از عکس برداری مورد استفاده خواهند بود. Adobe Photoshop یا Photoshop Elements را برای اختر فوتوگرافی توصیه می کنم. لایت روم نیز می تواند مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *