مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

عمر ویندوز 7 به پایان رسید! خطرات امنیتی ین سیستم عامل

عمر ویندوز 7

ویندوز 7 یکی از نسخه های سیستم عامل ویندوز است که توسط مایرروسافت معرفی شده بود. ویندوز 7 کلی خصوصیات خوب و زیبا دارد اما به نظر می رسد که دیگر وقت خداحافظی با این نسخه از ویندوز فرا رسیده است. اگر جزو کاربرانی هستید که هنوز هم از ویندوز 7 استفاده می کنید حتما این مطلب را بخوانید. به گفته مایکروسافت عمر ویندوز 7 به پایان رسیده است و دیگر برورسانی های امنیتی دریافت نخواهد کرد.

پایان عمر ویندوز 7

از تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) پشتیبانی از ویندوز 7 توسط مایکروسافت به پایان رسید. این بدان معنا است که مشاغل و به‌طور کلی تمامی کاربران با کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۷ که در سال ۲۰۰۹ معرفی شده، دیگر از پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند نخواهند شد مگر اینکه هزینه‌ای به‌طور جداگانه‌ای برای این پشتیبانی بپردازند.

مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران ویندوز 7 می توانند سیستم عامل خود را ویندوز 10 ارتقا داده و از خدمات فنی و به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره ببرند. در حال حاضر تخمین زده شده که تعداد کاربران ویندوز ۷ به ۲۰۰ میلیون می‌رسد. اگر این بروزرسانی انجام نشود، کاربران ویندوز 7 با آسیب‌ پذیری‌های امنیتی و اشکالات نرم‌افزاری رو‌ به‌ رو خواهند شد. هشدارهایی به کاربران داده شده تا هرچه زودتر سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند و دیگر از ویندوز ۷ استفاده نکنند.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ریزر بلید 15 استودیو ادیشن رونمایی شد

عمر ویندوز 7

به گفته مرکز امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) افراد با ارتقا ویندوز 7 به ویندوز 10 می توانند از خدمات امنیتی بهره مند شوند. ز سوی دیگر کاربران نباید در ویندوز ۷ اقداماتی مانند عملیات بانکی را انجام دهند یا به سایر حساب‌های کاربری مهم دسترسی داشته باشند زیرا خطرات زیادی این کاربران را تهدید خواهد کرد. البته مایکروسافت قبلا نیز اعلام کرده بود که در بهترین حالت کاربران باید دستگاه‌های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری کنند زیرا یک دستگاه قدیمی ویندوز ۷ از بسیاری از امکانات و درایورهای ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد کرد و احتمالا با نقص‌ هایی رو‌ به‌ رو خواهد شد.

اما از حالا به بعد خطرات بیشتری دستگههای ویندوز 7 را تهدید می کند. حملات بدافزارها و باج افزارها از حمله اتفاقاتیست که می تواند برای دسگاههای این سیستم عامل بیفتد. از سوی دیگر کاربرانی که با ویندوز ۷ به اینترنت متصل می‌شوند در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا هکرها به‌دنبال سیستم‌های عامل‌ پشتیبانی‌نشده هستند و از طریق این سیستم‌ها به‌راحتی به شبکه‌ نفوذ می‌کنند. درواقع مدام باید شبکه‌ی خود را تحت نظر داشته باشید و از اطلاعات خود محافظت کنید تا در ویندوز ۷ به خطر نیفتید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش هماهنگ کردن زیرنویس فیلم در KMPlayer

پس وقت آن است که از ویندوز 7 خود دل بکنید و به سراغ ویندوز 10 بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *