مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

درخواست گوگل برای دریافت مجوز همکاری مجدد با هواوی

همکاری مجدد با هواوی

مدت هات که از شروع تحریم های گوگل علیه کمپانی هواوی می گذرد. اما اخبار جدید حاکی از آن است که گوگل به دنبال درخواست مجوز برای شروع همکاری مجدد با هواوی می باشد. دلیل این کار هم فروش محصولات این کمپانی چینی در بازار و همچنین محصولات وسوسه‌انگیزی همانند هواوی میت XS و به زودی سری P40 عنوان شده است.

گوگل و درخواست همکاری مجدد با هواوی

روز گذشته سمیر سامات معاون اندروید و گوگل‌پلی اعلام کرد گوگل از دولت آمریکا درخواست مجوزی کرده که امکان همکاری مجدد بین گوگل و هواوی برقرار شود. آقای سامات مشخص نکرده که چه زمانی در رابطه با این درخواست تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما گوگل حداقل فعلا امکان دخالت مستقیم در این تصمیم را نخواهد داشت. کاخ سفید به شرکت‌های آمریکایی اجازه داده که مجوز داد و ستد با هواوی را درخواست دهند و امثال مایکروسافت را برای از سر گیری روابط تجاری با هواوی دریافت کرده‌اند. این تاییدیه بدین معناست که مایکروسافت می‌تواند ویندوز و دیگر سرویس‌های خود را برای لپ‌تاپ‌های هواوی ارائه دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل باز نشدن اتوکد

برای گوگل اما دریافت این مجوز به معنی امکان ارایه GMS و سایر سرویس‌های مشابه به ابزارهای اندرویدی ساخت هواوی است. به گفته ریچارد یو، مدیر گروه مشتریان هواوی، این شرکت در صورت برگشت گوگل به میز همکاری امکان به‌روزرسانی فوری سری Mate 30 این شرکت را خواهد داشت.

تا پیش از دستور ممنوعیت تجارت با هواوی از سوی ترامپ، گوگل به مشتریان موبایل‌های اندرویدی اخطار داده بود که امکان دسترسی به سرویس موبایلی گوگل (GMS) از طریق تولیدات شرکت هواوی وجود ندارد. هواوی نیز امکان نصب پیش‌فرض سرویس‌های گوگل بر روی موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی‌ای را که پس از دستور ترامپ تولید یا به بازار عرضه کرده است ندارد.

اگر چه این خبر بسیار خوبی است اما این مسئله که آیا هواوی دوباره به سمت سرویس‌های گوگل بازمی‌گردد یا نه هنوز مشخص نیست. هواوی مایل است میلیاردها دلار برای توسعه سرویس HMS و اپ‌گالری خود که سومین فروشگاه بزرگ جهان است هزینه کند. این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تا تعداد زیادی از کاربران اندروید از اکوسیستم گوگل فاصله بگیرند و این مسئله در نهایت به گوگل آسیب خواهد رساند. از این رو، تلاش این شرکت برای کسب مجوزی ویژه جای تعجب ندارد. به هر حال، جزئیات دقیق در این باره منتشر نشده چون هنوز مشخص نیست که آیا گوگل مایل به احیای روابط است یا صرفاً می‌خواهد مجوزهای دیگری برای برنامه منبع باز خود کسب ‌کند.

این مطلب را هم ببینید
8 ترفند کاربردی برای افزایش سرعت در ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *