ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تنظیمات والپیپر در ویندوز 10

تنظیمات والپیپر در ویندوز 10

ویندوز 10 تا هم اکنون آخرین نسخه ویندوز معرفی شده از مایکروسافت می باشد که با استقبال تعداد زیادی از کاربران روبرو شد. این نسخه از سیستم عامل ویندوز ، امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار داده است. در این بخش میخواهیم نحوه تنظیمات والپیپر در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

تنظیمات والپیپر در ویندوز 10

در منو Personalization، روی Background کلیک کنید. در این قسمت، می‌توانید به‌دلخواه والپیپر و اسلایدشو را تغییر دهید. برای تغییر عکس والپیپر روی Picture کلیک کنید. در Choose your picture، تصاویری به شما پیشنهاد می‌شود. اگر تمایل دارید از عکس‌های کامپیوتر برای والپیپر استفاده کنید،‌ روی مستطیل Browse و پس از انتخاب عکس، روی Choose picture کلیک کنید. در گزینه‌ی Choose a fit، می‌توانید فرمت عکس را تغییر دهید و محل‌ قرارگیری عکس، برای مثال در تمام‌صفحه یا مرکز صفحه‌ را تعیین کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هارداکسترنال های 2020

ممکن است برخی از عکس‌ها تمام پس‌زمینه را پر نکنند. در این مواقع، می‌توانید از قسمت Choose your background color رنگی برای پس‌زمینه انتخاب کنید. در عکس‌هایی که تمام پس‌زمینه را پر می‌کنند، به انتخاب رنگ پس‌زمینه نیازی نیست. همچنین برای پس‌زمینه، می‌توان از رنگ ساده نیز استفاده کرد. برای این کار، روی Solid color کلیک کنید و رنگ مدنظر را از قسمت Choose your background color بردارید. افزون‌برین، می‌توانید رنگ سفارشی نیز انتخاب کنید.

تنظیمات Slideshow نیز در قسمت Background انجام می‌شود. برای این کار، در قسمت Choose albums for your slideshow، مستطیل Browse را بزنید و پوشه‌ای از عکس‌ها را برای نمایش در اسلایدشو انتخاب کنید و درنهایت، Choose this folder را بزنید.

همچنین ، برای اسلایدشو می‌توان زمان تغییر و ترتیب نمایش و موقعیت عکس روی صفحه را نیز انتخاب و تعیین کرد اسلایدشو در زمان استفاده از باتری و اتصال‌نداشتن به برق نمایش داده شود. برای عکس‌هایی که کل صفحه را پر نمی‌کنند، می‌توان رنگ پس‌زمینه انتخاب کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *