آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی در کویر برای افراد مبتدی

عکاسی در کویر

کویر ها می توانند مناظر بسیار چشمگیر و جذابی را بسازند از این رو مقصد بسیاری از علاقمندان به هنر عکاسی است. در واقع کویر یکی از لوکیشن های رویایی و آرامش بخش برای عکاسان منظره و طبیعت است. اگر تازه کار هستید و می خواهید نکات مهم عکاسی در کویر را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم عکاسی در کویر

از دوربین خود محافظت کنید

باید بدانید شن ها اثرات بسیار مخربی بر روی لنز دوربین و بدنه آن دارند و لازم است که در سفرهای کویری خود مراقبت ویژه ای نسبت به وسایل تان داشته باشید. کافیست قدری باد بوزد تا ذرات شن وارد بدنه و لنز دوربین شما شوند. همچنین گمان نکنید که در هوای صاف و بدون ابر خطری دوربین شما را تهدید نمی کند، چرا که این احتمال وجود دارد. بنابراین هنگامی که از دوربین استفاده نمی کنید، همیشه آن را در پارچه بپوشانید و همچنین در فضای کویری لنز دوربین ها را عوض نکنید. استفاده از کاور دوربین در هنگام عکاسی نیز می تواند موثر باشد. در نهایت هنگامی که وارد اقامتگاه شدید، نسبت به تمیز کردن دوربین تان اقدام کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند نکته ضروری برای عکاسی با موبایل

ساعت طلایی عکاسی را فراموش نکنید

اگر چند وقتی است عکاسی می کنید حتما می دانید که نور طلوع و غروب را ساعت طلایی عکاسی می دانند. اگر هم تازه دست به دوربین شده اید و دارید درباره عکاسی فرا می گیرید، باید بدانید که به جهت زاویه مورب تابش نور، تابش ملایم و البته رنگ های نارنجی و قرمز، طلوع و غروب زمان مطلوبی برای عکاسی محسوب می شوند.

این موضوع نه تنها در عکاسی کویری هم صدق می کند بلکه مزایای بسیاری دارد. چرا که زاویه مورب با ایجاد سایه، خطوط شن را پر رنگ تر می کند و رنگ جذاب تری به مناظر کویری می بخشد. بنابراین با برنامه ریزی به جا می توانید از نور طلوع و غروب بهره ببرید. از طرفی دقت داشته باشید که نور میان روز، به جهت زاویه تابش هیچ سایه ای در منظره باقی نمی گذارد و این موضوع عکس شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

از تکرار دوری کنید

یکی از جدی ترین چالش ها در عکاسی از کویر، دوری از عکس های تکراری و ثبت ترکیب بندی های جدید است. اگر تازه وارد باشید احتمالا در اولین شات ها به سراغ عکس های واید از کویر بروید؛ اما عکاسی بی هدف از منظره کویری هم خسته کننده خواهد بود و به زودی جاذبه شان را برای شما از دست خواهند داد. بنابراین لازم است نقطه عطفی در عکس‌تان پیدا کنید. بوته های گل دار، تپه های شنی، تک درختی در بیابان و یا حتا سوژه های انسانی این پتانسیل را دارند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین دوربین موبایل در سال 2021 را کدام گوشی ها در بازار دارند

جزئیات را از دست ندهید

شاید در اولین برخورد از این توصیه تعجب کنید اما در کویر هم جزئیات بسیاری وجود دارد؛ از طرح و الگوی شن ها بگیرید تا جانوران ساکن کویر و حتا بوته های خاردار. از دل هر کدام از این موارد بسته به خلاقیت و زاویه دید متفاوت شما، می توان عکسی جذاب به ثبت رساند.

عکاسی از آسمان شب

همان طور که می دانید، کویر یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی از آسمان شب است. حتی اگر به دنبال ثبت کهکشان راه شیری نیستید، ترکیب ستاره ها بر فراز تپه های شنی و تک درختی کویری، می تواند ترکیب جالب توجهی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *