اخبار تکنولوژی

نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت معرفی شدند

نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت

گیگابایت از آن ابتدا با هدف تولید سخت افزارهای کامپیوتری با کیفیت به میدان آمد. نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت محصولاتی هستند که به تازگی توسط این برند معرفی شدند.

نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت

کمپانی گیگابایت در کنار سه نمایشگر Aorus که کمی قبل‌تر معرفی کرده بود، تصمیم گرفته تا دو مدل دیگر را نیز راهی بازار کند. این دو نمونه G24F و M28U نام دارند و از نام آنها پیداست که پنل‌های 24 و 28 اینچی برای انها در نظر گرفته شده. از نظر ظاهری آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌های کلیدی بینشان وجود دارد.

M28U از وضوح 4K، نرخ نوسازی 144 هرتز و پورت HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رفرش ریت بالا روی کنسول‌های نسل جدید برخوردار است. همچنین گواهی VESA Display HDR 400، پوشش 94 درصدی طیف رنگی DCI P3 و دو بلندگوی 3 وات از دیگر ویژگی‌ها هستند. از طرف دیگر G24F اما وضوح 1080p با نرخ نوسازی بالاتر 170 هرتز را ارائه می‌دهد اما متأسفانه با پورت HDMI 2.0 شما تنها به رفرش ریت 60 هرتز روی اکس باکس سری اکس / اس و پلی استیشن 5 محدود خواهید بود.

این مطلب را هم ببینید
ایرباد بیسیم و ضدآب Elite Active 75t جبرا معرفی شد

به علاوه G24F از هیچ بلندگویی بهره نمی‌برد و 90 درصد طیف رنگی DCI P3 را پوشش می‌دهد. گیگابایت ادعا کرده که این مدل قادر به نمایش محتوای HDR خواهد بود اما هیچ گواهی VESA Display HDR برای آن در نظر گرفته نشده. همچنین ارتباط Display Port 1.2 در این مدل وجود دارد در حالی که برای M28U شاهد Display Port 1.4 هستیم.

با این حال هر دو نمایشگر گیمینگ از پنل 8 بیتی، روشنایی حداکثری 300 نیت و زمان پاسخ دهی 1ms MPRT بهره می‌برند. همچنین هاب USB برای آنها تعبیه شده اما G28U از یک پورت USB Type A و یک USB Type C استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های M28U که در G24F وجود ندارد، سوییچ KVM می‌باشد.

متأسفانه گیگابایت قیمت و زمان عرضه هیچکدام از دو مدل را به اشتراک نگذاشته است.

این مطلب را هم ببینید
خداحافظی با باتری های سلولی با فناوری جدید Zero-Power

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *