مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

کامپیوترهای آل این وان یا (All In One)

کامپیوترهای بدون کیس ، کامپیوترهای یکپارچه ، کامپیوترهای ALL IN ONE ، کامپیوترهای چند منظوره نام های هستند که در ایران برای All In One بکار می رود .

این کامپیوترهای بی سرو صدا که تمامی قطعات آن مانند کارت گرافیک ، حافظه ، پردازنده ، وب کم حتی اسپیکر آن یک مانیتور قرار گرفته است فضایی کم کارایی بالا از مزایای آل این وان می باشد.

به صورت کلی کامپیوترهای چند منظوره دارای یک مانیتور با قطعات سخت افزاری بسیار می باشند . البته از دیگر مزایای این نوع از کامپیوترها مصرف کم برق و فضای کمی است که اشغال می کند. به همین خاطر این محصول در شرکت هایی با فضای کوچک ،‌فروشگاه ها ، بانک ها و هرجایی که محیط و فضا بسیار اهمیت دارد بسیار طرفدار پیدا کرده است . سیستمی با جاگیری کمک و کارایی بالا . البته این مسئله فقط به محیط های کاری نیز خطم نمی شود و امروزه بدلیل فضای کمک آپارتمان ها این سیستم ها راه خود را نیز به منازل باز کرده اند.

نکته جالب  در مورد این کامپیوترها همانطور که گفته شد مصرف کم برق می باشد که همین امر موجب افزایش طرفداران آن حتی در بین گیمرها و گرافیست ها شده است ، زیرا این دستگاه تقریبا 85 درصد از حجم مصرف برق را کاهش می دهند . اما داستان اینجا به پایان نمی رسد ، در نمونه های از این دستگاه ها صفحه دارای SINGLE TOUH می باشد و کاربر به راحتی تنها با یک انگشت می تواند فعالیت های خود را انجام دهد .

این مطلب را هم ببینید
اینترنت اشیا: چگونه اشیاء به اینترنت متصل می‌شوند؟

در ادامه به نکاتی در مورد خرید این دستگاه خواهیم پرداخت

برای خرید یک ALL IN ONE که به اختصار به آن Alo نیز گفته می شود باید به مشخصه های بسیاری مانند صفحه دنمایش ، ابعاد ،‌گرافیک و پردازنده مرکزی ،‌ RAM ، سیستم عامل ،‌رم ، پورت ها و قابلیت های مختلف آن توجه کرد .

مانیتور یا صفحه نمایش : معمولا مانیتورهای دستگاه های Alo  در اندازه های متفاوتی از  20 تا 30 اینچ در بازار موجود هستند و برخی از آنها دارای صفحه لمسی می باشند . این صفحه نمایش ها دارای انواع LCD ، LED ، IPS و TFT است . رزلوشن در این سیستم ها به اندازه صفحه نمایش بستگی داربد.

گرافیک و پردازنده مرکزی : پردازنده گرافیکی همانگونه که از نامش مشخص است مسئولیت پردازش گرافیکی برنامه ها را عهده دار است . بطوری که هرچه این پردازنده بهتر باشد کیفیت برنامه ها و بازی ها بهتر خواهد بود . به طور معمول حافظه پردازنده سیستم های بدون کیس معمولا 1 یا 2 گیگابایت می باشد.

این مطلب را هم ببینید
نکات کلیدی برای افزایش سرعت اینترنت

اما پردازنده اصلی یا پردازنده مرکزی یا همان CPU در این دستگاه همانند کامپیوترهای دیگر وظیفه پردازش دستگاه ها را به عهده دارد . کامپیوترهای ALL IN ONE پردازنده هایی با قدرت فرکانسی بین 1.5 الی 4 گیگاهرتز دارند و دارای حافظه کش 4 و 6 مگابایتی می باشند. در این سیستم ها نیز همانند pc ها معمولی از پردازنده های شرکت اینتل استفاده می شود .

سیستم عامل : در این نوع از کامپیوترها معمولا دو نوع سیستم عامل ویندور و مک رایج می باشد . که قیمت سیستم هایی که دارای سیستم عامل مک هستند گرون تر از ویندوز می باشد.

حافظه داخلی : ظرفیت حافظه داخلی در این نوع از دستگاه ها معمولا 500 گیگابایت الی 2 ترابایت در انواع مختلف SSD یا HDD بسته به نیاز شما است .

این نوع از دستگاه ها دارای انواع پورت USB ، LAN ، VGA ، DVI ، HDMI هستند. البته قابلیت بلوتوث (Bluetooth)  و  وایفای ( Wi-fi ) ، درایو نوری ، دوربین و یا همان وب کم نیز در این سیستم ها برای سهولت و راحتی کاربر وجود دارد .

قیمت این نوع از کامپیوترها نسبت به PC ها گرانتر می باشد. به همین خاطر بیشتر در فضاهای کمک کاربرد دارد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *