آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

ترفند ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون

ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون

یکی از قابلیت های منحصر به فردی که در انواع گوشی های همراه وجود دارد، و افراد زیادی دوست دارند که بتوانند از آن ها استفاده کنند، ضبط مکالمه ها می باشد. به این ترتیب چیزی که می خواهیم در این مقاله راجع به آن ها صحبت کنیم، این است که چگونه می توانیم مکالمه های تلفنی از اندروید و آیفون را ضبط کنیم. این کار ترفندهای مهمی دارد که بهتر است با انواع این روش ها برای ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون آشنا شویم.

ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون

زمانی که می خواهید برای ضبط مکالمه در انواع گوشی های اندروید اقدام کنید، این کار به راحتی و بدون محدودیت قابل انجام است. ولی وقتی سخن از تلفن های هوشمند آیفون به میان می آید، دیگر ماجرا فرق می کند زیرا آیفون همیشه کارکردی متفاوت با گوشی های اندروید دارد. بسیاری از مخاطبین دوست دارند بدانند که برای ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون چه کاری باید انجام دهند و آیا اصلا استفاده از این قابلیت امکان پذیر است؟ نمی توان گفت که امکان پذیر نیست ولی راه های ان متفاوت تر از سایر سیستم های عامل می باشد. به همین دلیل بهتر است که با ترفندهای مهمی در این باره آشنا شویم.

ترفندهای ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون

همانطور که ذکر شد، بسیاری از مواقع ما نیاز داریم که بتوانیم مکالمه های خودمان را با افراد خاصی ضبط کنیم. امروزه تمام تلفن های همراه از این قابلیت پشتیبانی می کنند، ولی روش های آن متفاوت است. این کار توسط روش های مختلفی انجام می شود که این متد برای هرکسی ممکن است حائز اهمیت قرار داشته باشد. در ادامه با این ترفندها آشنا خواهیم شد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید لنز موبایل: کدام لنز برای تولید محتوای شما مناسب است؟

استفاده از قابلیت screen recording در آیفون

همانطور که می دانید همه تلفن های اپل از یک قابلیت فوق العاده برخوردار است که به نام screen recording معروف می باشد. افرادی که دارای سیستم عامل آیو اس هستند می دانند که این قابلیت در آیکون پایین صفحه گوشی اپل وجود دارد. برای آنکه بتوانید از این طریق به ضبط مکالمه خود با سایر کاربران اندرویدی بپردازید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که قبل از شروع مکالمه این بخش را آغاز کنید. به این ترتیب به روی این بخش دایره ای شکل ضربه می زنید و بعد از 3 ثانیه ضبط اغاز شده و می توانید مکالمه فردی را که برایتان خاص است را در گالری خود ذخیره کنید.

ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون

ضبط مکالمه ها در آیفون توسط اپلیکیشن Call recorder

برای ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون همچنین برنامه های زیادی به نام ضبط مکالمه در اپ استورهای شما وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کنید و به راحتی به فعال کردن برنامه بپردازید. در این شرایط با فعال کردن برنامه زمانی که تلفن همراه شما زنگ بخورد، به صورت خودکار فعال شده و فعال شدن آن را با یک آیکن قرمز رنگ در بالای صفحه مشاهده می کنید که در حال ضبط کردن مکالمه شما می باشد. از مهم ترین بخش های این برنامه، این است که مکالمه های ضبط شده دیگر وارد گالری نمی شود و در بخشی در خود اپلیکیشن ذخیره شده و می توانید ان را به دیگران به اشتراک بگذارید.

استفاده از iOS call recorder در گوشی آیفون

یکی دیگر از قابلیت ها که در خود گوشی وجود دارد، این است که می توانید قابلیت آیو اس کال ریکوردر را فعال کنید و به ضبط مکالمات تلفنی بپردازید. برای فعال کردن این گزینه، باید وارد بخش Phone در تنظیمات ایفون شده و وارد قسمت Voice recorder شوید. به این ترتیب در زمانی که گوشی شما زنگ بخورد، این قابلیت به صورت خودکار فعال شده و مکالمات شما را ضبط می کند. همچنین ای قابلیت تماس های شما را برایتان فهرست می کند که بسیار عالیا است و می توانید از کاربرانی اندرویدی خود مکالمات ضبط شده داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کابل‌های شارژ: انواع و کاربردها

استفاده از صندوق پستی شخصی گوشی آیفون

زمانی که می خواهید از این قابلیت استفاده کنید باید مراحل زیر را طی کنید. برای این کار بهتر است که ابتدا تماس را انجام داده و سپس از دوست خود بخواهید که صبر کند و گزینه add Call را بزنید. با زدن این گزینه باید شماره خودتان را بگیرید. مسلما صندوق پستی می گوید که همراه مورد نظر اشغال است. پس بعد از شنیدن صدای بوق، باید به روی گزینه Mrge calls کلیک کنید. به این ترتیب صندوق پستی شروع به ضبط کردن مکالمه شما و مخاطبینتان خواهد کرد. تنها کافی است که این مراحل را به درستی انجام دهید. سپس بعد از آنکه مکالمه شما پایان یافت، فایل ذخیره ده به صورت MP3 برای شما ارسال خواهد شد. به کمک مراحل زیر می
توانید صندوق پستی آیفون خود را فعال کنید.

نتیجه گیری

اگر دوست دارید که به ضبط مکالمه های تلفنی اندروید و آیفون با افراد خاص بپردازید، بهتر است که روش های ذکر شده در بالا را مدنظر قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *