ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر نشانگر موس در ویندوز 10

تغییر نشانگر موس در ویندوز 10

اگر با کامپیوتر و لپ تاپ کار کرده باشید ، حتما شکل پیش فرض نشانگر موس را می شناسید. موس یکی از اصلی ترین روش های ارتباط ما با کامپیوتر می باشد و نشانگر آن بسیار مهم است. اگر احساس می کنید که این نشانگر به خوبی دیده نمی شود و یا حرکتش کند شده است ، در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه تغییر نشانگر موس در ویندوز 10 را یاد بگیرید.

تغییر نشانگر موس در ویندوز 10

دانلود نشانگر ماوس برای ویندوز

برای تغییر نشانگر ماوس در ویندوز، ابتدا باید مجموعه‌ی نشانگر اختصاصی مدنظر خود را دانلود یا طراحی کنید. مجموعه‌‌های بسیار زیادی در اینترنت به ‌رایگان دردسترس هستند که نشانگرهایی با طراحی‌ حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند.

یکی از بسته‌‌های جذابی که برای نشانگر ماوس ویندوز طراحی شده است، به‌نام Oxygen Cursors در وب‌سایت DeviantArt دردسترس قرار دارد. این بسته شامل نشانگری با طراحی براق می‌شود که در ۳۷ تم رنگی متنوع LAvalon طراحی کرده است. درنتیجه، اگر طراحی کلی نشانگر را دوست دارید، قطعا در میان گزینه‌ها رنگ دلخواه خود را هم پیدا خواهید کرد. بسته‌ی مذکور علاوه‌بر طراحی جذاب، به‌آسانی هم نصب می‌شود و به تنظیمات اضافه نیازی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند بودن کروم

نصب بسته‌ی نشانگر ماوس

اکثر بسته‌های نشانگر شامل فایل‌های متنوعی هستند و به‌صورت فایل‌های ZIP یا RAR منتشر می‌شوند. درنتیجه، مرحله‌ی اول برای نصب بسته‌ها، خارج‌کردن آن‌ها از حالت فشرده است که با نرم‌افزارهایی همچون 7-Zip و WinRAR به‌راحتی انجام می‌شود.

باتوجه‌به بسته‌ای که دانلود می‌کنید، فایل‌های متنوعی در پوشه‌های گوناگون وجود خواهد داشت. به‌عنوان مثال، شاید یک پکیج فایل‌های نشانگر را بسته به تم رنگی در پوشه‌های متعدد ارائه کند. درنهایت، فایل‌هایی با پسوندهای CUR و ANI پیدا می‌کنید. CUR فرمت نشانگرهای ثابت و ANI فرمت نشانگرهای متحرک است.

روی فایل INF کلیک‌راست و Install را انتخاب کنید. ویندوز ابتدا پیام هشدار UAC نمایش می‌دهد که با تأیید آن، فرایند نصب نشانگر شروع می‌شود. اگر بسته‌ی دانلودی حاوی فایل نصب نبود، مراحل بخش‌های بعدی را دنبال کنید.

این مطلب را هم ببینید
اولین ویروس رایانه ای چگونه بوجود آمد؟

تغییر نشانگر ماوس در ویندوز

عبارت Control Panel را در منو استارت تایپ و اجرا کنید. در پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی نمایش در سمت راست و بالا را به Small icons تغییر دهید و سپس Mouse را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه‌ی‌ مذکور، پنجره‌ی جدیدی بازمی‌شود که گزینه‌های متعددی برای تغییر تنظیمات ماوس دراختیار شما قرار می‌دهد. وارد تب Pointers شوید تا از آنجا ظاهر نشانگر ماوس را تغییر دهید. در بخش Scheme روی منو آبشاری کلیک کنید تا مجموعه‌ی نشانگرهای نصب‌شده را نمایش دهد.

تمامی نشانگرهایی که با فایل INF نصب کردید، در این بخش دیده می‌شوند. با انتخاب هرکدام، پیش‌نمایشی از نشانگر را در پنجره‌ی Customize می‌بینید. با کلیک روی Apply، ظاهر جدید را امتحان و با کلیک روی OK، نشانگر جدید را تأیید کنید. برای تغییر نشانگر به هر طراحی جدید، همین مراحل را دنبال کنید. به‌صورت پیش‌فرض هم چند گزینه در ویندوز وجود دارد که البته طراحی آن‌چنان جذابی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *