ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف واترمارک از عکس به دو روش مختلف

حذف واترمارک از عکس

ممکن است گاهی عکسی داشته باشید که بخواهید از آن در جایی استفاده کنید اما به دلیل وجود واترمارک یا لوگو نتوانید آن را جایی منتشر کنید. در این بخش قصد داریم دو روش کاربردی و در عین حال ساده حذف واترمارک از عکس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های حذف واترمارک از عکس

با فتوشاپ

تصویر را در نرم افزار فتوشاپ باز کرده و یکی از ابزارهای Lasso Tool یا هر ابزار دیگری را جهت حذف واتر مارک انتخاب کنید، سپس با ابزار انتخابی دور واترمارک را خط کشیده و سپس میانبر جادویی Shift + F5 را بزنید. در پنجره باز شده از منوی Contents گزینه Content-Aware را انتخاب کرده و سپس OK را بزنید. اگر تعداد واترمارک ها بیشتر بود ابزار Magic Wand را انتخاب کرده و روی واترمارک مثلا اگر نوشته ای است روی آن بزنید تا رنگ واترمارک را انتخاب کنید سپس از منوی Select گزینه similar را انتخاب کنید، بعد از آن میانبر Shift + F5 را زده و یا از منوی Edit روی گزینه Fill کلیک کنید و در پنجره باز شده طبق توضیحات بالا انجام دهید. با این کار در واقع تمام واترمارک هایی که با این رنگ نوشته شده اند محو خواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
همه چیز درباره اینترنت پاک کودک و نوجوان

با سایت آنلاین

سایت های آنلاینی هم وجود دارند که از طریق آنها می توانید واترمارک روی تصاویر را حذف کنید. از جمله سایت theinpaint.com که به راحتی واترمارک روی تصویر مورد نظر شما را پاک می کند. با این سایت می توانید کارهای جالبی دیگری نیز انجام دهید مثلا تصاویر افراد کنار دریا را حذف کنید تا یک ساحل خلوت و بدون هیچ انسانی داشته باشید یا اگر می خواهید فرد مزاحمی که در تصویر مشاهده می شود را پاک کنید با این سایت این کار امکان پذیر خواهد بود.

سایت دیگر apowersoft.com است که حتی می توانید واترمارک روی ویدیو را هم حذف کنید. در کل برای پیدا کردن این نوع سایت ها کافیه عبارت remove watermark online را در گوگل سرچ کنید سایت های فراوانی برای حذف واترمارک پیدا خواهید کرد.

این مطلب را هم ببینید
گوگل کروم ۸۵ برای کلیه سیستم عامل ها منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *