ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل دانلود نشدن فایل با IDM

رفع مشکل دانلود نشدن فایل با IDM

IDM یک دانلود منیجر بسیار محبوب است اما گاها کاربران هنگام دانلود فایل با این نرم افزار دچار مشکل می شوند. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه رفع مشکل دانلود نشدن فایل با IDM را یاد بگیرید.

رفع مشکل دانلود نشدن فایل با IDM

رفع مشکل فایروال اینترنت دانلود منیجر

فایروالی که روی کامپیوتر شما فعال است می‌تواند جلوی دانلود فایل با اینترنت دانلود منیجر را بگیرد. در نتیجه، نمی‌توانید فایل موردنظر خود را دانلود کنید و با ارور Permission denied please check your firewall settings مواجه می‌شوید.

حل مشکل پیغام دادن Internet Download Manager به علت فایرووال

برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل با اینترنت دانلود منیجر به Options، سپس به سربرگ Proxy/Socks بروید و گزینه No proxy/socks را انتخاب کنید.

روش دیگر برای حل مشکل دانلود منیجر تغییر تنظیمات Firewall است. هر یک از آنتی ویروس‌ها شیوه خاص خود را دارند که می‌توانید با چک کردن سایت آن‌ها متوجه دستورالعمل شوید. از طرفی هم می‌توانید فایروال را به صورت موقت حذف کنید. غیرفعال کردن آن کافی نیست زیرا فایروال غیرفعال هم می‌تواند دانلود کردن را مسدود کند. در نتیجه برای انجام تنظیمات فایروال برای دانلود با IDM آن را حذف کنید و سپس سیستم خود را ری‌استارت کنید. حال دوباره اینترنت دانلود منیجر را امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی ذخیره خودکار اکسل

همچنین برای رفع مشکل دانلود نشدن توسط IDM حواستان باشد که حالت Airplane فعال نباشد. اگر همچنان مشکل وجود دارد و نمی‌دانید علت آن چیست، فایل اجرایی IDM به نام IDMan.exe را پیدا کنید. این فایل در جایی است که IDM را نصب کرده‌اید. اصولا باید به درایو C، فولدر Program Files  و سپس پوشه Internet Download Manager بروید. فایل را به IDMan2.exe تغییر نام دهید. دوباره آن را اجرا کنید. سپس سعی کنید چیزی دانلود کنید.

برای رفع ارور فایروال دانلود منیجر، به منوی Start و سپس Settings و پس از آن به Control Panel بروید. Windows Firewall را انتخاب کنید. در برخی موارد باید ابتدا به Network and Internet connection و سپس Window Firewall بروید. در سربرگ General گزینه Do not allow exceptions option نباید فعال باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور A device attached to the system is not functioning

سپس به سربرگ Exceptions بروید. تیک Internet Download Manager (تنظیمات فایروال برای دانلود منیجر) را فعال کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، روی Add Program بزنید و Internet Download Manager را پیدا و انتخاب کنید. سپس OK را بزنید. اگر این برنامه در این فهرست هم نیست، روی دکمه Browse بزنید و IDMan.exe را پیدا کنید. آن را اضافه کنید و OK را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *