ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کار نکردن کلیک چپ موس

رفع مشکل کار نکردن کلیک چپ موس

کلیک چپ موس کاربردی ترین بخش آن استفاده که هنگام کار با کامپیوتر به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی ممکن عملکرد این دکمه از موس با مشکل مواجه شود. در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل کار نکردن کلیک چپ موس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل کار نکردن کلیک چپ موس

تنظیم کلیک چپ با کیبورد

برای رفع مشکل کلیک چپ موس نیاز است که موس دیگری در اختیار داشته باشید تا بتوانید روش‌های مختلف را در ویندوز اجرا کنید. اگر موس دیگری ندارید، برای تنظیمات کلیک چپ موس می‌توانید کیبورد را به ماوس تبدیل کنید.

از منوی Start وارد Control Panel شوید. روی Ease of Access کلیک کنید. سپس روی Ease of Access Center کلیک کنید.

روی Make the mouse easier to use کلیک کنید.

در بخش Control the mouse with the keyboard، گزینه Turn on Mouse Keys را فعال کنید. سپس با کیبورد می‌توانید نشانگر Mouse را تکان دهید:

۷: بالا و به سمت چپ

۸: بالا

۹: بالا و به سمت راست

۴: چپ

۶: راست

۱: پایین و به سمت چپ

۲: پایین

۳: پایین و به سمت راست

حال انتخاب کنید که کدام کلیک موس Active button باشد. اگر چپ را انتخاب کردید باید از / استفاده کنید. اگر راست را انتخاب کردید باید از – استفاده کنید و اگر هر دو را انتخاب کردید باید از * استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
موس گیمینگ وایپر 8K ریزر با لقب سریع ترین موس گیمینگ جهان معرفی شد

حال برای کلیک کردن روی یک آیتم، باید نشانگر موس را روی آن ببرید و سپس / را بگیرید و ۵ را فشار دهید.

برای راست کلیک روی آیتم باید – را بگیرید و ۵ را فشار دهید. برای دابل کلیک / را بگیرید و + را فشار دهید.

برای Drag، آیتم موردنظر را انتخاب کنید و ۰ را فشار دهید. برای Drop، محل موردنظر را انتخاب کنید و . (نقطه) را فشار دهید.

درست کردن User Profile

پیشنهاد می‌شود پیش از هر کاری دستگاه را ری‌استارت کنید. موس خود را روی دستگاهی دیگر تست کنید. سپس موسی دیگر را به کامپیوتر وصل کنید و ویندوز و سیستم را هم از این جهت چک کنید. زیرا ممکن است مشکل از موس باشد. از طرفی هم ممکن است مشکل مربوط به سیستم شما باشد و نه موس! حتی ممکن است مشکل از پورت USB باشد. پس موس را به پورتی دیگر وصل کنید و آن را هم امتحان کنید.

ممکن است علت کار نکردن کلیک چپ موس مربوط به حساب کاربری شما باشد یا مشکلی مربوط به سیستم باشد. در ابتدا باید این مورد را مشخص کنید. پیش از هر کاری سیستم را ری‌استارت کنید شاید مشکل با این کار حل شود. سپس باید حساب کاربری موقتی بسازید تا از کار افتادن کلیک چپ موس را متوجه شوید. برای این کار به Settings و سپس Accounts بروید. حال وارد بخش Family and Other Users شوید. سپس روی Add Someone Else to This PC بزنید. در اینجا باید نام کاربری و مشخصات آن را وارد کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی چند نمونه از بهترین آنتی ویروس ها

بررسی Corrupted Windows Data

اگر کلیک چپ موس کار نمیکند، احتمالا مشکل به خود ویندوز برمی‌گردد. برای تست کردن این مرد باید روی منوی استارت راست کلیک کنید و سپس PowerShell را انتخاب کنید. حال باید System File Checker tool را اجرا کنید. عبارت sfc /scannow را بنویسید و Enter را بزنید. یکی از سه گزینه زیر نمایش داده خواهد شد:

.Windows did not find any integrity violations

.Windows Resource Protection found corrupt files and repaired them

.Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some (or all) of them

اگر گزینه آخر برایتان آمد، عبارت DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth را وارد کنید و Enter را بزنید. PowerShell هر گونه فایل خراب شده و مشکل‌دار را دوباره دانلود خواهد کرد. این کار زمانبر است و باید صبر کنید تا انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *