آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی با بمب دود

عکاسی با بمب دود

این روزها عکاسان و فیلمبرداران به خصوص عکاسان و فیلمبردارانی که در کار عکاسی اسپرت و عروس داماد هستند از دودزاهای رنگی یا به قولی بمب دودزا یا دود رنگی استفاده شایانی میکنند. این دودها که در چند مدل مختلف یافت میشود جلوه زیبایی به فیلم و عکس میدهد. در عکاسی با بمب دود نیاز است تا نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید تصاویر منحصر به فردی تهیه کنید.

عکاسی با بمب دود

زمان سوختن

برخی از بمب‌های دود طول عمر بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند. در صورتی که تازه شروع کرده‌اید بمب دودی را انتخاب کنید که حداقل یک دقیقه خروجی فعال داشته باشد تا زمان کافی برای انجام تغییرات را در اختیار شما قرار دهد.

تراکم

تراکم دود بمب روی شفافیت تصویر شما تاثیرگذار خواهد بود. قبل از شروع عکاسی شما باید تصمیم بگیرید که آیا یک پوشش نازک مه مانند نیاز دارید و یا می‌خواهید پوشش دود مات‌تر باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بهترین ژست های عکس گروهی

چند عکس تست بگیرید

از عکس‌های تست خودتان برای این استفاده کنید که ببینید بمب دود شما چند ثانیه عمر خواهد کرد و برای اینکه پوشش موردنظر را داشته باشید به چند عدد بمب دود نیاز دارید. این کار باعث خواهد شد در زمان خرید تصمیم مناسب‌تری بگیرید و یک ایده‌ی کلی از تعداد بمب‌های دودی که نیاز دارید داشته باشید.

عکاسی با بمب دود

جلوگیری از آتش‌سوزی و انفجار با استفاده‌ی محتاطانه

تا جای ممکن سعی کنید بمب‌های دود را از رطوبت دور نگه دارید. رطوبت می‌تواند باعث خراب شدن محتویات داخل بمب دود و در نتیجه باعث انفجارهای غیرمنتظره شود. همچنین در صورتی که بمب دود خیلی خشک شده است و یا محدودیت استفاده از آتش در منطقه‌ی شما وجود دارد هم نباید از بمب دود استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
فیلتر یووی چیست؟

زمانی که کارتان با بمب دود تمام شد، با رعایت شرایط ایمنی آن را دور بیاندازید. یک سطل با خودتان به همراه بیاورید تا تمامی بمب‌های دود استفاده شده را تا پایان زمان عکاسی داخل آن بیاندازید. همچنین مطمئن شوید روی تمامی بمب‌های دود پس از پایان کار آب بپاشید. ضمنا مراقب دوربین و سایر تجهیزات خود باشید.

به دود و بخار نزدیک نشوید

در صورتی که دود ناشی از بمب دود وارد مجاری تنفسی شما شود ممکن است خیلی آزاردهنده باشد. از مدل خودتان بخواهید زمانی که وارد دود می‌شود نفس خودش را حبس کند و یا کادربندی تصویر را به شکلی انجام دهید که بینی و دهان او از جریان طبیعی دود به دور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *