آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی از منظره کوهستان

عکاسی از کوهستان

طبیعت کوهستان با وجود یک آرامش کلی باعث می شود این حس آرامش به شما نیز منتقل شود و ایده های بهتری را برای عکاسی پیدا نمایید. شاید فکر کنید عکاسی از منظره کوهستان کار ساده ای باشد اما تجربه عکاسان ماهر خلاف آن را ثابت کرده است. برای عکاسی از کوهها نیاز است کمی حرفه ای تر باشید و همچنین نکاتی را که ما در این بخش آموزش می دهیم خوب به خاطر بسپارید.

عکاسی از منظره کوهستان

نقطه‌ی دید عریض

برای اینکه تنوع بیشتری به آلبوم تصاویر خودتان بدهید بهتر است نقطه‌ی دید را با پرسپکتیو ترکیب کنید. از زاویه‌ی پائین، دامنه‌ی کوه خیلی بزرگتر از قله‌ی آن به نظر می‌رسد. همین موضوع باعث خواهد شد کوه‌های موردنظر بزرگتر به نظر برسند. برای عکاسی از مناظر کوهستانی عریض دره‌ها یکی از نقاطی هستند که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید. ابتدا به دنبال پیش زمینه بگردید. هرچقدر کمتر روی بزرگی کوه‌ها تمرکز کنید، بیشتر می‌توانید به جزئیات کوچکی که داخل ترکیب‌بندی مهم هستند توجه کنید. همچنین می‌توانید با گرفتن دوربین در دست هم عکاسی کنید و هنوز نیازی به سه پایه ندارید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن رونمایی شدند

بهترین فصل

عکاسی از کوهستان

جواب دادن به این سوال خیلی سخت است و بیشتر به کوه‌ها و محیط اطراف آن‌ها بستگی دارد. برای مثال در بالای دایره قطبی بهترین فصل برای عکاسی از کوهستان زمانی است که نورهای قطبی تشکیل می‌شوند. این نورها معمولا در طول زمستان دیده خواهند شد. با این وجود این جو بیشتر از ۲۱ سپتامبر تا ۲۱ مارس دیده خواهد شد. این موضوع به دلیل روابط مغناطیسی بین خورشید و زمین است که ما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل آن‌ها را درک کنیم.

بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم در این مورد به شما کنیم این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید. از نرم‌افزارهایی مثل گوگل ارث، Photo Pills یا Sun Surveyor برای پیدا کردن کوه‌ها و بررسی اینکه کوه‌ها مانع نور خواهند شد یا خیر استفاده کنید.

زودتر برسید و لوکیشن را بررسی کنید

هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از این نیست که با عجله به لوکیشن موردنظر خودتان برسید و در حالی که نور در حال از بین رفتن است سعی کنید یک پیش‌زمینه‌ی جذاب پیدا کنید. در صورتی که می‌توانید در طول روز لوکیشن را به خوبی بررسی کنید. نور سخت روز برای عکاسی مناسب نیست اما برای اینکه ببینید چه پیش‌زمینه‌ای کاربرد دارد و چه پیش‌زمینه‌ای برای عکاسی مناسب نیست خیلی خوب است.

این مطلب را هم ببینید
شاخه های گوناگون عکاسی

انتخاب لنز تله فوتو

یکی از سبک‌های خیلی متفاوت عکاسی از کوه‌ها عکس‌هایی هستند که روی قله‌ی کوه تمرکز دارند. اغلب اوقات این تصاویر با استفاده از لنز تله فوتو گرفته می‌شوند. برخی از بهترین عکس‌های این سبک با استفاده از لنز ۳۰۰-۶۰۰ میلیمتر گرفته شده‌اند. اکثر لنزهای مورد استفاده برای این کار، لنزهای پرایم هستند اما به جز وضوح بیشتر، این لنزها هیچ تفاوتی از لحاظ جمع‌آوری نور ندارند.

افزودن احساسات

یکی از جوانب کمتر دیده شده‌ی عکاسی این است که هنر شما چگونه روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. ما از یک صحنه عکاسی می‌کنیم و سپس به دنبال صحنه‌ی دیگر می‌رویم. با آرامش بیشتری عکاسی کنید و تعامل ابرها با کوه‌ها را بررسی کنید. ممکن است سوسویی از آفتاب را از طریق ابرها مشاهده کنید که باعث معنادارتر شدن تصویر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *