ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep در ویندوز

رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep

حالت اسلیپ (Sleep) یکی از بهترین راهکارهایی است که از طریق آن می‌توان علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی در زمان‌های عدم استفاده از کامپیوتر یا مخصوصا لپ تاپ ، سیستم را همیشه در حالت آماده به کار نگه داشت، بدون اینکه نیاز باشد تا نرم افزاری را بسته و مجددا راه‌اندازی کرد. یکی از مشکلاتی که در برخی مواقع کاربران با آن مواجه می شوند این است که گزینه Sleep را مشاهده نمی کنند. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep در ویندوز

رفع مشکل از طریق کنترل پنل

وارد کنترل پنل شده و به قسمت Power Options بروید. سپس روی Choose When to Turn off the Display در سمت چپ کلیک کنید. شما می توانید زمان رفتن کامپیوتر در حالت  را در قسمت Put the Computer to Sleep و در دو بخش حالت باتری و حالت اتصال به برق تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای جایگزین پاورپوینت

غیر فعال کردن Fast Startup

اگر از کامپیوتر های قدیمی استفاده می کنید، به کنترل پنل رفته و در قسمت Power Options روی Choose What the Power Buttons do کلیک کنید. روی Change Settings that are Currently Unavailable کلیک کرده و سپس Turn on Fast Startup را غیر فعال کنید.

رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep

اجرای فرایند Power Troubleshooter

وارد تنظیمات ویندوز شده و به قسمت Update & Security بروید. روی Troubleshoot کلیک کرده و گزینه Power را در لیست پیدا کنید. عیب یابی خودکار را شروع کنید. منتظر بمانید تا فرایند به اتمام برسد. در نهایت مشکل و راه حل ها را مشاهده خواهید کرد.

غیر فعال کردن Hybrid Mode

دکمه های Win+I را فشار داده و وارد Settings ویندوز شوید. سپس روی System کلیک کنید. از سمت چپ Power & Sleep را انتخاب کره و روی Additional Power Settings کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فایل PDF به DWG

رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep

در کنار حالت پاور انتخاب شده روی Change Plan Settings کلیک کنید. روی Change Advanced Power Settings در پایین صفحه کلیک کنید.در پنجره باز شده بخش Sleep را گسترش دهید. سپس Allow Hybrid Sleep را هم گسترش داده و آن را روی OFF تنظیم کنید.

2 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل عدم نمایش گزینه Sleep در ویندوز

  1. مهدی گفت:

    سلام
    مشکل ویندوز من اینه که sleep کلا حذف شده از ویندوز. ۱۰ نصب شده رو لپتاپم. اصلا هیچ جا نمیشه پیداش کرد حتی تو power options. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علیرضا گفت:

      منم این مشکل را دارم.راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *