مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ریست تنظیمات شبکه در ویندوز ۱۰

ریست تنظیمات شبکه در ویندوز ۱۰

این روزها تقریبا همه افراد با اینترنت سر و کار دارند. شاید شما هم بارها و بارها با مشکل وصل نشدن به اینترنت مواجه شده باشید، مشکلی که با علامت No Connection نمایش داده می‌شود اما به واسطه قابلیتی در ویندوز 10 و به عنوان آخرین راه‌حل به راحتی می‌توانید تنظیمات شبکه را ریست کرده و مشکلات آن را حل کنید. راه‌کارهای تعبیه شده ویندوز 10 به‌شما کمک می‌کند تا خیلی از مشکلات رایج شبکه را برطرف کنید. اما، اگر نتوانستید بعضی از مشکلات موجود را حل کنید باید به‌ فکر ریست کردن تنظیمات شبکه باشید. اگر می خواهید نحوه ریست تنظیمات شبکه در ویندوز ۱۰ را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

چگونگی ریست تنظیمات شبکه در ویندوز ۱۰

ابتدا وارد منو استارت (start) شده و کلمه NETWORK را تایپ کنید، سپس گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید. در Windows Setting گزینه Network and Internet را انتخاب کنید. در منوی سمت چپ گزینه Status را انتخاب کنید، سپس به پایین صفحه بروید تا اینکه گزینه Network Reset را ببنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور File Too Large در ویندوز

ریست تنظیمات شبکه در ویندوز ۱۰

با انتخاب کردن گزینه Network Reset صفحه اطلاعات ریست کردن شبکه نمایش داده میشود، هر موقع آماده انجام عملیات بودید روی گزینه Reset Now کلیک کنید. سپس گزینه YES را انتخاب کنید تا ریست کردن شبکه شروع شود ، همچنین این عملیات باعث ریست شدن کامپیوتر شما می شود. در این مرحله سیستم به شما اخطار ریست شدن کامپیوتر را میدهد.

وقتی کامپیوتر شما دوباره روشن شد متوجه می‌شود که به هیچ شبکه ای متصل نیستید ، دلیل این است که تنظیمات ریست شده اند، برای حل مشکل تنها کافی است شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و دوباره Connect شوید. اگر تنظیمات TCP / IP شما به طور خودکار تنظیم شده باشد ، اتصال شبکه شما باید تنظیمات شبکه مناسب را تشخیص داده و بدون هیچ مشکلی به اینترنت متصل شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ایجاد لینک در ورد و مدیریت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *