آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ترفندهای عکاسی در خانه

عکاسی در خانه

تصور همه ما از عکاسی حرفه ای ، داشتن تجهیزات گران قیمت و رفتن به محیطی متفاوت و لاکچری است. اما جالب است بدانید که شما می توانید در خانه تان و با لوازم ساده ؛ تصاویر فوق العاده از خود و دیگران بگیرید. فقط کافیست تا ترفندهای عکاسی در خانه که در این بخش آموزش می دهیم را خوب به خاطر بسپارید.

ترفندهای عکاسی در خانه

انتخاب محل مناسب

اگر عکس های حرفه ای را برای استفاده شخصی، مانند رسانه های اجتماعی می خواهید، هر زمینه ای را که فکر می کنید جالب باشد، انتخاب کنید. اگر می خواهید عکس پرسنلی بگیرید، یک دیوار خالی را انتخاب کنید یا یک ملافه ساده را در پشت خود آویزان کنید. برای آویزان کردن یک ورق از نوار یا میله و پرده استفاده کنید تا پرده را به صورت عمودی در پشت خود آویزان کنید.

این مطلب را هم ببینید
ترکیب های باز و بسته در عکاسی

سوژه های عکاسی در خانه نیازمند نور کافی هستند

عکس خود را در کنار یک پنجره روشن تنظیم کنید و در صورت لزوم چراغ اضافه کنید. در طول روز عکس بگیرید و عکس خود را در یک اتاق روشن و آفتابی بگیرید. از لامپ ها، فلش دوربین و چراغ های سقفی برای تکمیل نور پنجره خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یک سافت باکس را برای روشنایی کامل تصویر اجاره یا خریداری کنید. برای ایجاد سایه های پویا، منابع نوری اضافی را در سمت راست یا چپ دوربین تنظیم کنید.

اگر از منابع روشنایی اضافی استفاده می کنید، به جای نور زرد یا آبی، از منابع نوری استفاده کنید که باعث ایجاد نور سفید می شود. سافت باکس یک قطعه حرفه ای از تجهیزات است که باعث تولید نور سفید با کیفیت بالا می شود.

این مطلب را هم ببینید
استابلایزر DJI Ronin-MX 3-Axis Gimbal Stabilizer 

از نمای نزدیک عکس بگیرید

همه‌ی ما به لنز ماکرو دسترسی نداریم. اما این نباید باعث شود که بی‌خیال گرفتن عکس از نمای نزدیک شویم. پیشنهاد ما این است که از یک ذره بین دسته‌دار برای این کار استفاده کنید. ذره بین به راحتی یک نمای نزدیک و بزرگ برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد. همان طور که از تصویر بالا می‌بینید، تصویر ثبت شده با این روش، بسیار گیرا و واضح به نظر می‌رسد.

از پرسپکتیو کمک بگیرید

یکی از آسان‌ترین ترفندهای عکاسی در خانه استفاده از اعوجاج پرسپکتیو عکس با آب است. برای این کار، یک لیوان شفاف را پر از آب کرده و روبروی سوژه قرار دهید، به این ترتیب یک افکت جالب به عکس هایتان اضافه خواهید کرد. حتی برای اینکه یک جلوه جذاب ایجاد کنید، می‌توانید عکس را مانند تصویر بالا سر و ته کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *