ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعال سازی بلوتوث لپ تاپ در ویندوز

فعال سازی بلوتوث لپ تاپ

بلوتوث یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای برقراری ارتباط بین کامپیوترهای شخصی و لوازم جانبی از قبیل ماوس، کیبورد، اسپیکر و … ایجاد کرده است. بسیاری از لپ تاپ ها دارای سخت افزار بلوتوث برای اتصال به سایر دستگاه ها هستند. در این بخش می خواهیم نحوه فعال سازی بلوتوث لپ تاپ در ویندوز را به شما آموزش دهیم. نکته بسیار مهم اینکه حتما باید درایور بلوتوث (bluetooth) روی لپ تاپ شما نصب باشد.

فعال سازی بلوتوث لپ تاپ در ویندوز

Action Center ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰، راه ساده و در دسترسی در اختیار دارید که آن هم استفاده از Action Center است. برای این کار فقط کافیست تا Action Center ویندوز را با کلیک روی آیکن آن در سمت راست و گوشه صفحه باز کنید. سپس روی آیکن بلوتوث کلیک کنید. حال بلوتوث لپ تاپ شما فعال می شود. برای دسترسی به تنظیمات بیشتر (تنظیمات بلوتوث ویندوز ۱۰) هم روی این آیکن راست کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
افزایش سرعت وبگردی با استفاده از افزونه های زیر

استفاده از دانگل بلوتوث

برای این کار ابتدا مطمئن شوید که دستگاه های بلوتوث اطراف شما خاموش می باشد. سپس دانگل را به یکی از پورت های خالی یو اس بی کامپیوتر خود متصل کنید. حال باید فرآیند نصب نرم افزار و درایور های مورد نیاز انجام شود. اگر این فرآیند به صورت خودکار آغاز نشد، به سایت سازنده دانگل مراجعه کرده و نرم افزار های لازم را نصب کنید. اکنون بلوتوث را در دستگاهی که می خواهید با آن به ویندوز وصل شوید را روشن کنید. حال می توانید بلوتوث ویندوز را مشاهده کرده و به آن متصل شوید.

در ویندوز ۷

ابتدا روی استارت کلیک کرده و Devices and Printers را انتخاب کنید. سپس dd a device را زده و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی Next کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. علاوه بر دکمه های میانبر روی صفحه کلید، آیکن بلوتوث در تسکبار شما نیز قرار دارد که با کلیک روی آن به تنظیمات دسترسی خواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
اولین مانیتور HDMI 2.1 ایسوس معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *