مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

آموزش نحوه قفل کردن و جلوگیری از کپی شدن متن فایل PDF

جلوگیری از کپی شدن متن فایل PDF

حتما شما هم با فرمت محبوب PDF آشنایی دارید. از این فرمت برای انتقال و نگهداری اسناد استفاده می شود. اما از آنجا که امنیت همیشه حرف او را می زند، ممکن است بسیاری از کاربران از ویرایش، پرینت و کپی کردن متن فایل توسط افراد ناشناس نگران باشند. در این بخش می خواهیم چند روش برای قفل کردن و جلوگیری از کپی شدن متن فایل PDF به شما عزیزان معرفی کنیم.

قفل کردن و جلوگیری از کپی شدن متن فایل PDF

جلوگیری از کپی PDF

با استفاده از نرم افزار PDF Anti-Copy می توانید از کپی شدن محتوای فایل PDF خود جلوگیری کنید. برای استفاده از این برنامه، بعد از دانلود و نصب آن را باز کنید. سپس روی آیکن Open کلیک کرده و فایل خود را انتخاب کنید. صفحات مورد نظر را انتخاب کرده و روی Browse کلیک کنید. بعد از انتخاب محل خروجی فایل، با کلیک روی Start Now فایل شما ضد کپی می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر

قفل کردن فایل PDF با Adobe Acrobat

از برنامه Adobe Acrobat نسخه ۷ و جدیدتر برای قفل کردن فایل استفاده کنید. بعد از باز کردن فایل، روی تب Advanced کلیک کرده و Security را انتخاب کنید. در Adobe Acrobat Xl و یا سایر نسخه ها، روی منوی Tools و سپس Protection کلیک کنید. سپس روی Encrypt with Password کلیک کرده و Yes را بزنید. حال رمز عبور را وارد کنید تا کپی PDF بسته شود.

جلوگیری از ویرایش PDF آنلاین با PDF No Copy

با استفاده از سرویس آنلاین PDF No Copy می توانید ازویرایش شدن محتوای فایل پی دی اف جلوگیری کنید. ین ابزار رایگان است و می توانید به سادگی با آن کار کنید.

غیر قابل کپی PDF و محافظت از آن با Protect PDF

فایل های خود را مستقیم بر روی این سرویس آپلود کنید تا قفل شوند و هیچ کس نتواند متن آن را کپی کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ریموت دسکتاپ

نحوه قفل کردن فایل PDF

برای این کار فایل خودرا در نرم افزار Foxit Reader باز کنید. روی منوی File و گزینه Print کلیک کنید. در بخش Name گزینه دوم یعنی Foxit Reader را انتخاب کنید.

حال روی Print کلیک کنید. بعد از اتمام فرایند، فایل را ذخیره کنید. مسیر فایل را انتخاب کرده و فرمت را روی PDF قرار دهید. روی گزینه Additional کلیک کرده و به بخش Security بروید. گزینه Use PDF را فعال کنید. در قسمت بخش Documents Passwords و قسمت Password Required، پسورد مورد نظر را وارد کنید. سپس گزینه دوم را فعال کرده و رمز عبور را مجددا واردکنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *